Andie93 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 okey, liten update. Har glemt dette helt, men har ikke blitt kontaktet eller noe, så får se hvordan det går Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Der jeg jobber deltid tar vi 250kr for mistet film om jeg husker riktig, heldigvis ikke ofte det skjer. 35kr døgnet på for sent levert film Du kan bli belastet for maks 7 dager (7x35kr = 245kr) Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 fa faen?. du mener : eg gjorde en feil. men andre skal ta falle for feilen? du er feig!. ( kansje litt OT. men eg følte eg måtte si det !) Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 fa faen?.du mener : eg gjorde en feil. men andre skal ta falle for feilen? du er feig!. ( kansje litt OT. men eg følte eg måtte si det !) Du, det der er så feil som det kan bli. Er faktisk 2 til som var med, så er ikke bare jeg som er feig. Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 og. du er alikavel feig. bare 2 andre som er feig med deg;) og det gjør ikke saken bedre Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Du er en feig faen som ikke gjør opp for deg, de to kompisene dine med. Lavmål Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 helt enig. hvordan skal det gå i livet vis man ikke tar ansvar! Lenke til kommentar
Justify Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Vergemålsloven §2 Du kan la være å betale tilbake uten å få noen juridiske konsekvenser. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Vergemålsloven §2 Du kan la være å betale tilbake uten å få noen juridiske konsekvenser. Dette er riv, rav, ruskende galt. Prøv igjen. Lenke til kommentar
Justify Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ja leste litt mer nå og så at jeg har feil, men han er i hvert fall ikke pliktig til å betale "i videre omfang enn det er kommet ham til nytte. " (§ 37). Så han må vel bare for den ene dagen han brukte den? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ja leste litt mer nå og så at jeg har feil, men han er i hvert fall ikke pliktig til å betale "i videre omfang enn det er kommet ham til nytte. " (§ 37). Så han må vel bare for den ene dagen han brukte den? Presisjon: Hovedregelen er at avtaler er bindende "såfremt de ikke strider mot loven og ærbarheten" (NL 5-1-2, hvis jeg ikke husker helt feil). Unntaket til dette kommer i vergemålsloven § 2, der umyndige ikke kan binde seg ved "rettshandel" (altså stifte bindende avtaler). Unntaket til unntaket dukker opp i § 33 første ledd, der den mindreårige fritt kan rå over midler han har tjent selv (etter fylte 15 år) eller som er gitt ham å disponere. Unntaket til unntaket til unntaket sniker seg inn i annet ledd: Den mindreårige kan fratas denne rettigheten i forkant (altså FØR rettshandel skjer, ikke etterpå) hvis hensynet til hans tarv tilsier det. Du henviser til § 37, som har som betingelse at den umyndige ikke kunne inngått avtalen på egen hånd. Det følger av § 33 at dersom han har fått pengene er han bundet av det han bruker dem til. I dette tilfellet har han ikke brukt dem ennå, så regelen kommer ikke til anvendelse. Allikevel er ikke dette en bestemmelse den umyndige selv kan bruke. Godkjennelse sikter til vergens godkjennelse. Dersom vergen godkjenner avtalen kommer de ordinære erstatningsregler til anvendelse. Dersom vergen mot formodning ikke skulle godkjenne avtalen kommer ditt uttrykk inn i bildet: Da skal han erstatte den nytte han har hatt av filmen, dvs, én dags leie. Det er en grunn til at man sjelden får leie ting hvis man er under atten år... Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 haha genial tråd. Jeg hadde nok tatt og ordna det selv for det er tross alt par timer på jobben ikke mer. Men det har gått over 5 måneder, sier seg selv at de har glemt det. Og jeg må virkelig le av dere som tror at man må betale for 1-2 års leie på en film man har mistet om man ikke sier ifra selv til butikken. Haha, joa det skjer. lol. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Over et år siden nå, fortsatt ikke hørt noe. Så jeg tror min feighet lønte seg Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Foreldelsesfristen er tre år. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 så lenge du ikke blir tat så er det bare bra ?!.. du er feig Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hvis selgeren ikke registrerte det er du en fri mann. Ingen registrering = ingen bevis Bare nekt deg blå om det (av en eller annen syk grunn) kommer opp igjen, selv om jeg tviler på at de har kontroll på det. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 nå har det gått kjempe lenge da Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Du (og de 2 andre) er fortsatt like patetiske og feige. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Sånn omtrentlig tre år... Edit: Leste feil, det er fortsatt noen måneder igjen til treårsdagen... EDIT 2: Jeg er forøvrig enig med de over meg som snakker om feighet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg