Andie93 Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 500 kr er overkommelig. Skal spleise med 2 kamerater. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Bomp. Har ikke hørt noe ennå. Har vært innom der mange ganger og kjøpt mat osv, så tipper det har blitt glemt eller noe Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Bomp. Har ikke hørt noe ennå. Har vært innom der mange ganger og kjøpt mat osv, så tipper det har blitt glemt eller noe Tipper du kommer til å få en dyr lærepenge om ikke så altfor lenge om at det faktisk kan lønne seg å være ærlig. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Bomp. Har ikke hørt noe ennå. Har vært innom der mange ganger og kjøpt mat osv, så tipper det har blitt glemt eller noe Det hørtes veldig lite smart ut å håpe at du ikke vil høre noe. De leverer ikke ut film uten å få kunden registrert i systemet. Desto lenger du venter, desto verre blir det. Om du ikke melder filmen mistet, så kan du evt også bli politianmeldt. Og om det blir en anmeldelse om en mnd, og du sier at du har mistet filmen, så har du en dårlig sak. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Disse folka leier ut filmer uten å registrere det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Tipper de venter ett år eller to før de sier fra til deg, så du må betale sinnsykt my for folmen DET er en "uber plan" ! Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Er det lov da? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Er det lov da? Det virker da ikke som om du bekymrer deg så altfor mye om hva som skal være lov eller ikke. Hadde du gjort det hadde du vel gjort opp for deg? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Er det lov da? Det virker da ikke som om du bekymrer deg så altfor mye om hva som skal være lov eller ikke. Hadde du gjort det hadde du vel gjort opp for deg? Spørs om det er bra for meg eller ikke da Edit: Hvis jeg kan slippe unna gjør jeg jo det da. Og hvis jeg har lyst å betale må jo de andre som var med å leie ville det også. Endret 25. januar 2009 av Andie93 Lenke til kommentar
khvm Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Fredag for rundt en uke siden leide jeg og noen kamerater en film, men da vi skulle gå så møtte vi noen jenter. Vi bestemte oss for å se film med de først. Når vi hadde sett en film der og var på vei hjem så fant vi ikke filmen. Den har ikke dukket opp hos de var og så på film hos eller. Så jeg er ganske sikker på at den er borte for godt. Jeg har ikke skrivi under på noe hos de jeg leide film hos, og de har ikke ringt meg ennå. Hvor mye tror dere jeg må betale i erstatning? Skal jeg vente å se om jeg får en regning, eller dra ditt og si jeg har mistet den. Dette er en rotete ''pakkis'' sjappe, så er ikke sikkert om de i det hele tatt vet at filmen er borte. Takker for svar Ta deg sammen, gutt! For det første er det helt unødvendig å benytte slik språkbruk her på forumet. Hvis jeg var deg ville jeg gjort meg iforstått med at din handling faktisk er lovstridig, og at du kan dømmes for uaktsom opptreden, som igjen kan lede til anklagelse for tyveri. Stikk heller innom butikken og forklar situasjonen for butikkinnhaver. På denne måten risikerer du kanskje å måtte betale for tingens verdi, så sant det ikke vil medføre "urimelige" kostnader for butikkinnhaveren å fremskaffe tilsvarende produkt. Juss er gøy! Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Men en ting jeg lurer på, kan han vente i 15 år for å så kreve 20000 kr av meg? Lenke til kommentar
khvm Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det kommer helt ann på sakens art. Er saken av en art, som taler i "selgers" favør, så kan han gjøre gjeldende forhold, som er flere år gamle. Dette gjelder dog en enkel video, og kan derfor ikke anses å få omfattende betydning for hans virksomhet. Det er også frister man må forholde seg til. Vær smart å dra til videobutikken og forklar situasjonen. Det vil du tjene mye på. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Kravet foreldes etter tre år. Om fem år, når du tenker tilbake på dette, vil du være mye mer happy med deg selv hvis du gjør opp for deg nå enn hvis du ikke gjør det. Det er ikke så mye penger - gjør det riktige. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Kravet foreldes etter tre år. Om fem år, når du tenker tilbake på dette, vil du være mye mer happy med deg selv hvis du gjør opp for deg nå enn hvis du ikke gjør det. Det er ikke så mye penger - gjør det riktige. Ja, foreldelseskravet er regulert til 3 år, men man skal ikke se bort i fra at en slik sak (som så mange andre mindre saker), blusses opp til det abnormale! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Vær en mann å gjør opp for deg. Har ingenting å si om utleier er en "pakkis" som du sier, du har stjålet fra ham og nekter å gjøre opp for deg. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Om han ikke har registrert deg i systemet, kan jeg se for meg at pengene ikke gikk i kassen heller... kanskje heller rett i lommen til innehaveren, kanskje han bare satser på at filmene skal bli levert inn igjen. Kanskje han gjør slikt med noen for å slippe unna litt på avgiftene ? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Dårlig moral hos begge parter mao. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Om han ikke har registrert deg i systemet, kan jeg se for meg at pengene ikke gikk i kassen heller... kanskje heller rett i lommen til innehaveren, kanskje han bare satser på at filmene skal bli levert inn igjen. Kanskje han gjør slikt med noen for å slippe unna litt på avgiftene ? Agreed. Høres litt suspekt ut. Uansett når det har gått en uke, må du uansett ut med 7X50 = 350KR+50 for ditt og datt = 400kr. Tror det er nå maksimumspris uansett for en film, noe alà 500kr. Jeg hadde glemt det. Butikkinnehaveren har nok allerede glemt det. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 1) Jeg har ikke nektet å gjøre opp for meg. 2) Jeg har ikke kommet med trusler mot de jeg leide dvd'n fra. 3) Det er ikke min feil at han som jobber der ikke kan norsk. Og når du sier at de ikke har gjort noe ulovlig, er jo det feil. De selger røyk og snus til folk på min alder og under. Og når en annen sjappe satt ned prisen på dvd utleie gjorde de det og. Men da betalte vi kontant istede for å registrere det med brukerkort osv. Så det forgår nok mye ulovlig der og. Herregud.. spiller det noen rolle da? Gjør opp for deg Lenke til kommentar
havfal Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) 1) Jeg har ikke nektet å gjøre opp for meg. Ikke direkte nektet, men du har heller ikke tenkt å gjøre opp for deg. 2) Jeg har ikke kommet med trusler mot de jeg leide dvd'n fra. Det har du. Du truet med å anmelde han for å selge røyk til mindreårige om han rettet et lovlig krav mot deg. 3) Det er ikke min feil at han som jobber der ikke kan norsk. Det er ikke din feil, men bare fordi han ikke snakker godt norsk betyr det at du kan mobbe han og slenge dritt rundt deg? Faen, jeg blir provosert av deg! Endret 26. januar 2009 av strek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg