Thatssomebaadnews Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Heisann.. Fikk beskjed fra verkstedet jeg sendte telefonen inn til i går at telefonen var fuktskadet. Men har forsikring, så fikk beskjed om og ta kontakt med dem, og jeg ville få en ny telefon. Min gamle ligger på verkstedet nå. Hvis jeg ringer forsikringen, vil det ta lang tid eller vil det gå fort? Må jeg vente på telefonen, for og sende den + tilbehør inn til forsikringsselskapet (noen sa jeg måtte det), eller holder det at jeg ringer forsikringsselskapet, og får tilsendt en ny en/send til en butikk for og hente en ny en? Hvordan foregår alt dette? Har aldri fått ny telefon via forsikring serru Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har du forsikring gjennom operatøren din, forhandleren din eller "hjemme"-forsikringen? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Alle som forsikrer saker og ting har forskjellige vilkår og behandlingsmåter. Jeg anbefaler at du spør forsikringsselskapet når du ringer dem, som du uansett må. Eller værtfall oss fortelle hvordan forsikring du har Endret 17. november 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Alle som forsikrer saker og ting har forskjellige vilkår og behandlingsmåter.Jeg anbefaler at du spør forsikringsselskapet når du ringer dem, som du uansett må. Eller værtfall oss fortelle hvordan forsikring du har En telefon som er fuktskadet er som oftest "ureparerbar", ikke bare på grunn av at det kan være dyrt å reparere, men også for at faren for "senskade" som oppstår i ettertid er såpass stor. Forskjellige forsikringsselskaper har forskjellige rutiner, men felels for de alle er at de vil ha et serviceverksteds uttalelse i hvorvidt det er lønnsomt åreparere telefonen eller ikke. Mange forsikringer dekker ikke fuktskader, men de som gjør det har ofte også en høyere egenandel på slike tilfeller. Be om å få en bekreftelse fra serviceverkstedet, er den fks innlevert hos Deltaservice/Zodiac kan selgeren skrive ut en "servicekvittering" som du eventuelt sender/faxer forsikringsselskapet. Derfra er veien opp til forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
Unin Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Eit lite tips: For å få dekka på forsikring må du vite korleis skada oppsto, så pass på at du tar ei runde med deg sjølv for å finne ut korleis veske-inntrenginga har skjedd. Dersom du ikkje kan vise til korleis dette har oppstått, havner du mellom barken og veden Korvidt fukt er dekka av di forsikring, det kjem an på kven du har forsikring hos, og kva vilkår dei har. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Oi, glemte og nevne hvordan forsikring jeg har.. Har sånn man får tilbud om når man kjøper telefon på Elkjøp osv.. Modena heter det vel om jeg ikke tar heelt feil.. Ringte dem uansett på Mandagen, og fikk beskjed om at jeg skulle få ny telefon i posten innen en uke Måtte forresten ikke si noen grunn. Var nok bare det at den var fuktskada, de trengte ikke å vite HVORDAN den var blitt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå