Gå til innhold

Billig brukt kamerahus: Hvordan stiller D50 mot D40?

Anbefalte innlegg

Jeg ser nesten aldri dette kamerahuset bli nevnt, hvordan er dette ytelsesmessig sammenlignet med D40 egentlig?

D50 har jo fokusmotor og toppdisplay som D70s, førstnevnte er jo et av hovedankepunktene mot D40.

Hvis jeg skal anbefale en kamerat et brukt Nikonhus på et begrenset budsjett, hva passer best: D40, D50 eller D70s?

Jeg holder en knapp på D50 da dette ser ut til å ligge veldig lavt i pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig heller jeg og mot D50 fordi det passer i neven min, hvilket ikke D40 gjør. Dessuten har D40 fokusmotor i huset noe som D40 ikke har. Det site er ikke det største argumentet lenger da utvalget av objektiver til D40 etterhvert er brukbart men allikevel. Jeg føler personlig at D50 totalt sett er "mer kamera" enn D40.

Lenke til kommentar

Jeg tror nesten jeg ville hatt D50 over D40. D70s over dem begge da, om prisforskjellen ikke er så altfor stor.

Men nå velge jeg utifra at jeg har D300 og "AF-D" optikk fra før som ikke ville fått autofokus på D40, samt at jeg ikke føler det store behovet for alle de nybegynnervennlige innovasjonene i D40, noe som kan endre synspunkt litt.

hvordan er D40 vs de andre 6Mpix sensorene på bildekvalitet?,

D40 vs d50 vs K110d

http://www.digitalreview.ca/Content/Nikon-...10D-K100D.shtml

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg tror nesten jeg ville hatt D50 over D40. D70s over dem begge da, om prisforskjellen ikke er så altfor stor.

Men nå velge jeg utifra at jeg har D300 og "AF-D" optikk fra før som ikke ville fått autofokus på D40, samt at jeg ikke føler det store behovet for alle de nybegynnervennlige innovasjonene i D40, noe som kan endre synspunkt litt.

D40 vs d50 vs K110d

He he, jeg fant den testen i går kveld jeg også. Her later det jo til å falle i D40s favør - i allefall hva bildekvalitet angår.

Lenke til kommentar

D40 vs d50 vs K110d

He he, jeg fant den testen i går kveld jeg også. Her later det jo til å falle i D40s favør - i allefall hva bildekvalitet angår.

Tja, kanskje jeg er litt sær, men jeg likte D50 resultatene bedre.

Uansett er det likegylding om man fotograferer i RAW?

Lenke til kommentar
Tja, kanskje jeg er litt sær, men jeg likte D50 resultatene bedre.

Uansett er det likegylding om man fotograferer i RAW?

Hvis man kan få forholdsvis greie bilder ut som jpeg samtidig - så er det jo litt tid spart. Dessuten er det et ubesvart spørsmål enn så lenge om man kan bruke RAW i alle programmer.

D40 m/18-55mm koster forøvrig bare 2799,- nytt hos japanfoto, så jeg lurer på om det er noen vits for han å se på brukt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Kjøp heller brukt D80. Prisforskjellen er ikke så stor. Har du råd til brukt D40/D50/D70 denne måneden, venter du med å kjøpe kamera til neste måned - så får du deg et D80.

Det spørs om han kan vente så mye lengre nå - men ja, jeg har også nevnt D80 og svaret er inntil videre: for dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...