ChrML Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Kjøpte en Sony Ericsson C702 telefon i sommer, men har hatt problemer med abonnemanget siden da. Veit ikke om det er telefon, da den kjøpte jeg også ny på samme tidspunkt. Når jeg sender melding, så hender det fra tid til annen, hvertfall en gang om dagen at den står å prøver å sende, så står det at jeg ikke har dekning etter ca 1 min. Så prøver jeg igjen, og da kan det gå, men ofte hender det også at det ikke går etter 4 og 5 forsøk og jeg må starte telefonen på nytt. Da har jeg alle strekene på signalet og står ute på en plass der det ikke skal være dårlig dekning. I samme tidspunktet som det skjer, så kan jeg heller ikke motta meldinger tror jeg og jeg kan ikke bli ringt. Da kommer de bare til mobilsvar. Plutselig kan jeg få mange meldinger på en gang som har ligget å ventet. Dette er utrolig irriterende og skjer altfor ofte, det skjedde aldri med gamle SE telefonen som er modellen rett før og med Telenor abonnemang. Har ingen annen telefon som funker akkurat nå for å teste om det skjer på den. Har også skjedd flere ganger at meldinger andre har sendt ikke har kommet fram i heletatt, men det er sjeldnere. Det er mest irriterende av alt, og folk blir sure og forvirra fordi jeg ikke svarer. Tenker jeg skal byttet tilbake til Telenor nå, men telefonen er fremdeles låst til Tele2 i et halvt år til. Tenker jeg enten kjøper ny telefon hvis det ikke er mulig at Telenor kan fjerne denne operatørlåsen på telefonen når jeg kjøper abonnemang hos dem og fremdeles beholde samme nummer? Har ingen bindingstid, men telefonen er låst i 12 måneder til Tele2. Noen flere som har lignende problemer med Netcom baserte abonnemang? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Telenor vil nok ikke/kan ikke hjelpe deg med å låse opp telefonen. Dette fordi det kun er Tele2 som kan koden på telefonen. Så enten må du kjøpe koden av Tele2, eller så må du få uautoriserte selskaper til å gjøre dette. Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 dette høres ut som et problem som har vært på mange C702. Det du bør gjøre er og kjøre en software oppdatering på telefonen din. Dette vil i de fleste tilfeller løse denne type problemer. Det kan enten gjøres via SE sine internett sider og et software programm du kan laste ned derfra, eller du kan levere den der du kjøpte telefonen og få de til og gjøre dette i butikk eller sende den på verksted for deg. Kommer helt ann på hva slags praksis de har. Jeg vil virkelig tro det skyldes telefonen og ikke abbonementet. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Laster ned software oppdatering fra Oppdateringstjeneste på mobilen nå. Går det for det samme? En 4MB oppdatering. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Laster ned software oppdatering fra Oppdateringstjeneste på mobilen nå. Går det for det samme? En 4MB oppdatering. Ja, det skal gå for det samme. Min samboer sin far har samme telefon som deg, han opplevde lignende problemer med sin C702 og Telenor-dekning. Løsningen ble å deaktivere 3G. Telefonen hans har siste firmware-versjon og er ikke låst til noen operatør. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Okay. Skal prøve med nyeste software en stund først og se om det gjentar seg. Virker bra sålangt. Hvis det ikke funker, så prøver jeg å deaktivere 3G. Men en på jobben kommer fremdeles til svareren min med en gang han ringer somregel. Noe som kan forårsake dette? Har ikke spørt om åssen abonnemang han har, men tror det er Telenor. Det ringer ikke i det heletatt, bare kommer til svareren. Det skjedde seinest i dagtidlig, bytta software i går. Endret 17. november 2008 av chrml Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hør hvordan abbonement han har. Forsøk så og få tak i en annen person med samme type abbonement og sjekk om han kommer frem til deg. Antagelig vil jeg tro han har et sært type abbo som har feil provider til ditt nummer. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Prøv å skru av 3g. Tror det er beste sjansen for å få telefonen til å fungere skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå