P0nduz Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hei Er på utkikk etter noen tips for å drastisk endre mitt forbruk på mobilen da jeg ikke lenger har mulighet til å betale så mye i telefonregninger som før men nok om det. Jeg og samboeren min har trådløs familie og vi er avhengig av og kunne ringe og sende gratis meldinger til hverandre. Over til saken, jeg ligger nå på mellom 2000 og 3000 kr i mnd. noe av dette er data men mistenker at det meste kommer av at jeg har feil abonement eller at jeg har et for høyt forbruk. Bruker data på telefonen noe til å sjekke mail ellers ringer jeg mye i jobben og sender en god del meldinger. (blir vel en 250-300 sms i mnd og ringer ca 26 timer i mnd. Dette høres sikkert ikke mye ut men er veldig interesert i hvilke alternativer jeg har for å redusere forbruket? har byttet ut min smartphone med vanlig telefon for å redusere databruket. Setter pris på alle svar Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Du burde se litt på fastpris-abonnement hos MTU, Tele2 eller Talkmore. De har en grense på 3000 minutter i måneden. Mener noen av de også har rundt 100 SMS i måneden inkludert. Verdt å sjekke disse. Hos MTU har du også gratis datatrafikk i eget nett. Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Legg inn ditt ringemønster på telepriser.no Den nettsiden har ikke med rabatter som fri familie og liknende (Chess Premium, fritt mellom visse Tele2-abbonement, tilsvarende for Telenor og Netcom). Ser uansett ut som Talkmore Fastpris kan være noe for deg. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 ...ellers ringer jeg mye i jobben... Kunne du fått jobben til å betale deler av regningen? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er forbruket (250-300 sms, 26 timer, litt data) utenom eller inkludert det til din samboer? One Call har ikke familieløsning, men de lanserte nettopp (så nylig at det ikke har kommet inn på telepriser.no enda, og de pleier å være kjappe) en bra pakkeløsning, forutsatt at dette forbruket du oppga var inkludert kontakten med din samboer. Du kan lese om abonnementet her: http://www.onecall.no/index.php?content=pr...;product=mobile Det gir 1500 minutter, 150 SMSer, 15 MMS og 25 MB data for 300 kr/mnd. 26 timer tale er 1560 minutter, og dermed ser det ut til at det passer deg veldig bra. Du betaler da ca for en time tale utenom det inkluderte (0,39 * 60 = 23,4 + ca 10 oppkoblinger for eksempel = 3,9 kr => ca 27 kr). For 125 ekstra SMS koster det ca 50 kr. Hvis du bruker under 25 MB/mnd, så kommer dette da totalt på ca 400 kr/mnd. Og det er bra at du tar tak i dette, for forbruket ditt tilsier ikke at du skal måtte betale 2-3000 kr/mnd. Husk at dette blir ca 30 000 kroner i året! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ring minst mulig til nummer som begynner med 0 eller 8. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Dette er utenom forbruket til min samboer. jobben betaler mer lønn for å slippe og betale telefon. Ringer ikke spesialnr. Jeg får se litt på talkmoore fastpris og onecall og kanskje ha en familie telefon ved siden av.. blir jo kanskje litt ekstra og ha en tlf til men det kan jo fungere. Takker for svar så langt Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Talkmore sitt fastprisabonnement er opptil 3000 minutter, som en nevner før meg. Men SMS og datatrafikk er ikke inkludert i det hele tatt. Likevel kan du komme billigere ut av det, selv uten familieløsning, i forhold til slik du har det i dag. Da kan du ringe de 26 timene utenom samboeren og 24 timer med samboeren uten å betale noe ekstra utover månedsprisen på 350, og alt du betaler for er da SMS og datatrafikk. 300 SMS hos Talkmore er ca 100 kr, 10 MB/mnd er 50 kr, og totalt kommer du da opp i ca 500 kr/mnd uten familieløsning. Det er altså mye penger å spare her. Et tips til å redusere dataforbruket er å bruke Opera Mini, dersom du ikke allerede gjør det. Da kan forbruket fort bli 10% av det du har i dag. Edit: Regnet med 150-200 SMS, rettet til 250-300. Endret 17. november 2008 av Peppep Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Bruker datatrafikk kun til å sjekke mail og dette genererer jo den trafikken det må. så er ikke noe å spare her. Tror jeg tester talkmoore og ser om det er bra oppetid og god nok service før jeg flytter mitt hovednr til de. takker for svar:) er fortsatt åpen for andre løsninger om noen kommer på noe lurt... Lenke til kommentar
jic Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvis du går for netcom, så kan du ha netcom venner, smsmania og mobil data, mulig det blir litt mer gunstig for din del, Lenke til kommentar
runsyv Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Dette er utenom forbruket til min samboer. jobben betaler mer lønn for å slippe og betale telefon. Ringer ikke spesialnr. Jeg får se litt på talkmoore fastpris og onecall og kanskje ha en familie telefon ved siden av.. blir jo kanskje litt ekstra og ha en tlf til men det kan jo fungere. Takker for svar så langt Network Norway Fullkontroll 499,- eks. mva da får du 3000 minutter og 3000 SMS/MMS, oppstart er og inkludert, om du legger på 399,- eks.mva har du fritt bruk av data i tillegg Totalt 1122 kr ink moms, om du ikke ringer spesialnummer eller utenland, vet du hele tiden hva du betaler Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvis du går for netcom, så kan du ha netcom venner, smsmania og mobil data, mulig det blir litt mer gunstig for din del, Du tuller? Har du lest hvor høyt forbruk trådstarter har? Hvilket Netcom-abonnement har en minuttpris som kan forsvare den anbefalingen? Og hva skal han med mobilt bredbånd når han kun bruker telefonen til mail? På telepriser.no er det billigste Netcom-abonnementet med 1560 minutter på fem minutter i snitt NetCom Mewe 800 til over 1000 kr/mnd, og det er utenom SMSen. Talkmore fastpris koster da 350 kr. Når jeg legger på 1 MB data koster NetCom Mewe 800 1172,-, mens Talkmore koster 458 kr/mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå