frida09 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg sølte vann på min nintendo ds. Har tørket av den, men har hørt at batteriet ikke skal utsettes for vann, fordi det kan begynne å lekke da! Har ikke noe å skru nintendoen opp med. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvis du ikke greier å åpne den skal du la den ligge lenge å tørke før du slår den på. IKKE slå den på før du er sikker på at den er tørr. Du kan prøve forsiktig med en hårføner på avstand. Det værste som kan skje er at det ligger vann inne i maskinen som irrer på komponentene og ødelegger DS-en. Lenke til kommentar
frida09 Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Hvis du ikke greier å åpne den skal du la den ligge lenge å tørke før du slår den på. IKKE slå den på før du er sikker på at den er tørr. Du kan prøve forsiktig med en hårføner på avstand. Det værste som kan skje er at det ligger vann inne i maskinen som irrer på komponentene og ødelegger DS-en. men er det ikke sånn at batteriet kan bli ødelagt. Eller begynne å lekke, og at dette kan ødelegge nintendoen?? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvis dette var rent vann er det vell bare å la den tørke ett PARdager før du skrur den på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Batteriet kan bli ødelagt og det er derfor jeg foreslår å tørke DS-en grundig. Lenke til kommentar
frida09 Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 så jeg skal bare la den ligge å tørke?? Er det ikke slik at hvis batteriet begynner å lekke kan dette ødelegge nintedoen?? Er det ikke best å få ut batteriet da? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 så jeg skal bare la den ligge å tørke?? Er det ikke slik at hvis batteriet begynner å lekke kan dette ødelegge nintedoen?? Er det ikke best å få ut batteriet da? Tviler på at det begynner å lekke, hvis det hadde gjort det tviler jeg sterkt på at det hadde vært lov å selge det i Norge. Lenke til kommentar
frida09 Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 så jeg skal bare la den ligge å tørke?? Er det ikke slik at hvis batteriet begynner å lekke kan dette ødelegge nintedoen?? Er det ikke best å få ut batteriet da? Tviler på at det begynner å lekke, hvis det hadde gjort det tviler jeg sterkt på at det hadde vært lov å selge det i Norge. Men det står i bruksanvisningen at det kan skje!?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Et batteri begynner ikke å "lekke" samme sekund det får vann på seg! La maskinen ligge å tørke og bruk forsiktig en hårføner på den for å fremskynne tørkeprosessen. Du sier at du ikke har utstyr til å ta ut batteriet, så da er det ikke noe poeng i å gjentatte ganger spørre om det ikke er best å ta ut batteriet. Følg rådene som er gitt over og du skal se det går alldeles utmerket. Lenke til kommentar
frida09 Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Takk for svar=) Har bare ett siste spørsmål. Merker jeg om batteriet begynner å lekke? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Vell... Du merker det vell. Mens du tørker den kan du jo la den ligge på ett hvitt ark, slik at du ser om det drypper/renner ut av den. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 med mindre det er saltvann vil ikke batteriet stå ovenfor en stor fare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå