Kimelimm Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hei! Jeg er 16, 10 februar () Og jeg vil gjerne skrive en CV. Mora mi sier at jeg "ikke kan" det siden jeg ikke har gått ut ungdomskolen (går i 10) men jeg har hørt om folk som er yngre enn meg som har skrivd en. Har noen en mal uten slike syke ord og ting for de som er unge? Jeg har jo ikke hatt noen jobb før, så åssen skal jeg da skrive en CV? Takker for svar Kim. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Du kan jo få noen tips her. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Se i norsk-boken din,der er det sikkert et mal. Hvis ikke her er den siste jobbsøknaden jeg skreve med CV du kan bare viske ut og bruke den som mal. NY LINK Jeg fikk jobben Edit:tatt vekk noen personlige opplysninger fra linken Endret 17. november 2008 av BacardiKillah Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Du kan jo få noen tips her. Din bæsj, den linken skulle jeg poste For øvrig: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=130880 Google er din venn: http://www.google.no/search?hl=no&q=hv...=cr%3DcountryNO Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Selvfølgelig kan du skrive en CV - hvorvidt det er nødvendig er en annen sak. Grunnskole er noe alle går, og er ikke vanlig å ha med på CV-en (for din del tar du det selvsagt med, om du først skal skrive en CV - noe må du jo ha der). En tar gjerne med litt om interesser, språkkunnskaper og datakunnskaper, men du får greit med dette i en jobbsøknad, uten at den blir for lang. Men for all del, skriv en CV om du har lyst. Du må bare finne ut noe å ha med der. Har du hatt noen form for arbeidsuke tar du med det, og var de fornøyd med deg oppgir du sjefen eller noen andre der du hadde mye kontakt med som referanse. Du kan også oppgi en lærer som referanse, fortrinnsvis en som kjenner deg godt og som du tror vil fortelle gode ord om deg. Ellers er det vanlig å ha med kurs du har hatt, som har en viss relevans, på CV-en. Jeg antar du ikke har mye å skilte med her. Har du hatt noen verv tar du med det, for eksempel at du har vært med i elevrådet, særlig om du har hatt noen form for ledderrolle. Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Arbeidsuker er sikkert greit å ta med når man er så ung som trådstarter er og man ikke har så mye annet å ta med Men når man blir eldre og får mer "snacks" å ha på CVen kan det være greit å fjerne urelevante ting Har du hatt arbeidsuke og sjefen din har vært fornøyd med deg bør du absolutt spørre vedkommende om å være referanse. Mener å ha hørt at enkelte plasser bør man helst ha minst 2 referanser. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Se i norsk-boken din,der er det sikkert et mal. Hvis ikke her er den siste jobbsøknaden jeg skreve med CV du kan bare ciske ut og bruke den som mal. Jeg fikk jobben Tusen takk for mal'en! Og til dere andre, takk for tipsene Har allerede begynt å skrive! Endret 17. november 2008 av Kimelimm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå