Gå til innhold

Hvordan behandle mordere og annet kriminelt pakk?


Anbefalte innlegg

Interessant; du kan ikke motbevise påstandene om Singapore, men du velger heller å angripe kildene, heller enn å motbevise dem.

Enn så lenge har jeg i det minste "bevist" i følge deg, at du tar feil, de har økning i narkotika trass dødsstraff for det, de har merkelige lover knyttet til trvilelle ting som tyggegummi, et rettssystem ULIKT oss, du blir ikke dømt av likemenn e.l. osv osv....har du funnet noe som taler for at de er lik oss, annet enn egne utsagn? nei, oi da ;)

 

Når det gjelder kostnadsfordelere, du mener da at erstatning for justismord ikke skal være en del av bildet ved valget mellom dødsstraff og fengsel? jaha, men kostnaden er vitterlig der....er den så hard å forstå, eller vil du bare velge vekk de kostnadene som ikke passer deg? :)

 

Samme gjelder for så vidt de andre tingene, i det minste kan jeg kan argumentere med kostnader som er ytterst reelle. Og jeg finner det enda mer interessant at du er villig å påta deg rollen som gud, ved å avgjøre hvem som er berettiget liv og død, samt FN, ved å avgjøre hvem som skal ha menneskrettigheter og ikke....for min del; fremstår som meget interessant :)

 

Og, hva angår USA, så foreslår jeg at du leser hva jeg skrev en gang til. Jeg har ikke skrevet noe om å adoptere rettsystemet deres, jeg har kommentert det ØKONOMISKE aspektet, noe du lot til å glippe helt å kommentere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lang tid bak murene.

 

Skal de få leve må de lenkes fast til veggen i et lite, mørkt rom mutters alene og leve av vann og brød for resten av livet. På den måten begå man ikke henrettelse av morderne, men de kommer til å dø av feilernæring, underernæring, mangel på vitaminer ol.

 

Men en rask giftsprøyte vil være vesentlig enkere. :yes:

Lenke til kommentar
Lang tid bak murene.

 

Skal de få leve må de lenkes fast til veggen i et lite, mørkt rom mutters alene og leve av vann og brød for resten av livet. På den måten begå man ikke henrettelse av morderne, men de kommer til å dø av feilernæring, underernæring, mangel på vitaminer ol.

 

Men en rask giftsprøyte vil være vesentlig enkere. :yes:

 

Nei, jeg er ikke en voldsforguder. Jeg mener de skal stenges inne, men behandles ålreit.

Lenke til kommentar
Hvordan behandle mordere og annet kriminelt pakk?

 

I dagens samfunn er det til stadighet tanker om å gå foran med et godt eksempel, være siviliserte og opptre humant.

I seg selv er dette selvsagt godt, men det har godt for langt med henhold til de kriminelle!

Lovens strengeste straff er 21 års fengsel samt 10 års sikring. Dette uansett forbrytelse. Selvom stor kriminalitet ikke er Norges største problem hender det at vi opplever forferdelige saker som feks. Baneheiasaken og Holmliasaken. I den ene saken ble to småjenter lokket inn i skogen, voldtatt og drept av to gutter på 21 og 19 år. I den andre saken ble en gutt på 15 år drept av et par andre tennnåringer fordi han var mørk i huden.

 

Hvordan bør man behandle folk som står bak slike forferdelige, bestialske og umennesklige handlinger? Hvordan bør samfunnet markere sin avsky mot slike allvorlige forbrytelser? Barnedrap og drap generelt er den desidert verste forbrytelsen å gjøre. Voldtekt er i seg selv også en grusom sak.

Så kan annen mindre kriminalitet som tyveri og ran samt saker som å slå ned andre, stikke ned andre eller generelt på føre andre skade nevnes.

 

Hvordan behandles kriminelle? De blir satt i fengsel der de får servert mat og drikke samt for tillbud om fritidsaktiviteter. De for også gå ut i luftegård og trekke frisk luft. Etter å ha sonet så og så mye av straffen kan de også få permisjon. Og en vakker dag etter at de har sonet straffen er de fri og kan bevege seg rundt blant normale personer igjen.

 

Hvordan har samfunnet egentlig kommet inn på disse tankene? Hva har skjedd? Når skjedde det?

 

Mordere

 

Hvordan behandle mordere?

 

For min egen del er mordere å annse som bestialske beist, umennesklige monstre og groteske skapninger! Politi og rettsvesen prioriterer sikkerheten til mordere og prioriterer forskjellig behandling/ rehabilitering slik at de en vakker dag kan slippe morderne ut på gaten igjen så lenge de ikke mener det er fare for gjenntakelse. Dette er latterlig!

 

Mordere kan godt bli partert, få amputert både bein og armer, kuttes av tungen, kuttes av ørene, stikkes ut øynene, henges i solen, tortureres med elektriske støt, ende opp i gasskammer, kokes i olje eller slenges i nærmeste massegrav! Hva som skjer med mordere er helt uinterresangt!

 

Mordere fortjener ikke livet! De har selv tatt livet av andre og fortjener dermed ikke å leve selv. Når folk har begått en slik handling som drap har de forspilt sin sjanse og bør avlives så de ikke lenger utgjør noen fare og samfunnet ikke lenger trenger å tenke på dem.

Trass i at mordere kan totureres langsomt til døde så er det ikke noen god løsning i et moderne og vellfungerende demokrati som Norge. Morderne bør heller avlives med giftsprøyte, en henrettelsesmetode som er høyst human. Slik viser samfunnet at vi har kommet langt fremover og opprtrer på en sivilisert måte samtidig som vi slår hardt ned på kriminalitet!

 

Voldtekstforbrytere

 

Det er ikke mye godord, om noen å si om voldtektsforbrytere heller! Men voldtekt er alikevell en mindre allvorlig forbrytelse enn mord ettersom voldtektsoffrene, trass i hva de har gjennomgodt kan få hjelp/ rehabilitering og forhåpentligvis greie seg godt gjennom livet.

 

Først og fremst så bør voldtektsforbrytere kastreres så de ikke kan utsette flere offre for voldtekt. Hvorvidt de bør settes i fengsel for resten av livet eller ikke er en annen ting. Fra forskjell til mordere så kan man prøve å behandle/ rehabilitere voldteksforbryterne og vurdere om de skal få en ny sjanse eller om de skal idømmes livstid.

 

Ellers

 

Grov vold, tyveri, innbrudd, ran osv. derimot bør straffes med begrenset tid i fengsel, alt ettersom hvor allvorlig forbrytelsen har vært.

 

Det er på tide at samfunnet innser at forbrytelser har forskjellig grad og at de værste må straffes langt hardere enn i dag! Opphold i fengsel bør også endres kraftig! Slikt som fritidsaktiviteter, luftegård, og permisjon bør fjernes fra fengslene øyeblikkelig! Fangene bør bli værende på cellen gjennom hele straffen, om det så måtte dreie seg om 21 år. Forøvrig burde det ikke være noen grense for hvor lang tid man kan bli idømt fengsel.

Fangene burde oppleve et langt tøffere og kaldere fengsel så de virkelig opplever konsekvensene av forbrytelsene sine og lærer å oppføre seg sivilisert i dagens samfunn!

 

Hva mener dere?

 

JA, god ide! akkurat som saudi arabia, og nord-korea.

Lenke til kommentar
Du og den lille gjennomtenkte metoden din for å fjerne mordere.. :roll:

 

Ikke ta hensyn til at enda flere uskyldige må lide pluss at man ikke kan reversere straffen, for all del..

 

Kjempe smart!

 

Les åpningsinnlegget og gjerne resten av tråden også så ser du at meningene mine er høyst gjennomtenkt. Foreslår at du dropper slike tåpelige kommentarer og komer med argumenter for eller mot istede.

 

Forøvrig bør man prioritere de pårørende til offrene langt før de pårørende til morderne og morderne i seg selv bør man ikke prioritere i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Er det ikke du som holdt et leven i dødsstraff tråden da? Er vel den jeg sikta til når du kommer med giftsprøyte snakket ditt..

 

Det hjelper ikke offerets familie at en annen familie mister enda en skjønner du.. Det er bare gammaldags hevnlyst og det rammer kun enda flere uskyldige personer.

 

Å være for dødsstraff er lite gjennomtenkt.

 

 

Begge uskyldige familiene burdte bli prioritert. Uskyldig=uskyldig uansett om sønnen din er morderen eller offeret.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Du og den lille gjennomtenkte metoden din for å fjerne mordere.. :roll:

 

Ikke ta hensyn til at enda flere uskyldige må lide pluss at man ikke kan reversere straffen, for all del..

 

Kjempe smart!

 

Yay, babe! You are back!

 

Så vidt meg bekjent så har vi ikke oppfunnet noen tidsmaskin - så slutt med dette våset om at straffen kan reverseres, da det rett og slett ikke er sant.

Lenke til kommentar
Du og den lille gjennomtenkte metoden din for å fjerne mordere.. :roll:

 

Ikke ta hensyn til at enda flere uskyldige må lide pluss at man ikke kan reversere straffen, for all del..

 

Kjempe smart!

 

Yay, babe! You are back!

 

Så vidt meg bekjent så har vi ikke oppfunnet noen tidsmaskin - så slutt med dette våset om at straffen kan reverseres, da det rett og slett ikke er sant.

 

Kan alltids diskutere lingvistikk med deg, men det er vitterlig en vesensforskjell i hvilken grad dødsstraff kan reverseres kontra fengsel?

Lenke til kommentar

Hej och hopp Nikka!

 

 

Jeg ser det slik:

 

Dødsstraff: kan aldri reverseres, alle de uskyldige menneskene som har blitt uskyldig dømt, kan aldri mer vekkes opp igjen fra grava.

 

Livsstid: Kan reverseres, bortsett fra alle årene som har blitt stjålet vekk fra den uskyldige fangen. Men heller å ha mistet 10-15 år av et liv enn å aldri mer leve. Nye bevis kan dukke opp, nye tilståelser, den ekte morderen som ikke klarer å holde på hemmeligheten lenger og tilstår.. Mye som kan skje på en hel livsstid som kan renvaske en fange som hevder han er uskyldig.

 

 

Glimti: Dette er jo så logisk som det kan få blitt. Null poeng i å drepe en fange. Hele prossessen ved en dødsstraff er syk og ekkel og det er en mye grovere kriminell handling enn hva selve morderen har begått. Helt sinnsykt at folk kan stemme ja for denne brutaliteten, det er kun kortenkte mennesker som stemmer ja for slik idioti.

 

Kjenner at jeg blir skikkelig forbanna når jeg tenker på alle som har blitt dømt til dødsstraff. Faen så bortkasta... :mad: Det er de som er morderne..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Lang tid bak murene.

 

Skal de få leve må de lenkes fast til veggen i et lite, mørkt rom mutters alene og leve av vann og brød for resten av livet. På den måten begå man ikke henrettelse av morderne, men de kommer til å dø av feilernæring, underernæring, mangel på vitaminer ol.

 

Men en rask giftsprøyte vil være vesentlig enkere. :yes:

 

Nei, jeg er ikke en voldsforguder. Jeg mener de skal stenges inne, men behandles ålreit.

 

Å behandle mordere som de fortjener er ikke å være voldsforguder! Det er heller ingen grunn til å behandle folk ok når de selv begår drap! De oppfører seg iallefall ikke ok ovenfor andre!

Lenke til kommentar
JA, god ide! akkurat som saudi arabia, og nord-korea.

 

I Saudi-Arabia driver de vel med halshugging. Har ikke satt meg noe særlig inn i hvorvidt dødsstraff praktiseres i Nord-Korea og vet ikke hva som er den foretrukne henrettelsesmetoden.

 

Om du leser gjennom hele tyråden ser du at et av poengene mine er at samfunnet i dag har kommet skeivt ut og fokuserer altfor mye på å være humant og sivilisert.

 

Direkte tragisk! :hrm:

Lenke til kommentar
Glimti: Dette er jo så logisk som det kan få blitt. Null poeng i å drepe en fange. Hele prossessen ved en dødsstraff er syk og ekkel og det er en mye grovere kriminell handling enn hva selve morderen har begått. Helt sinnsykt at folk kan stemme ja for denne brutaliteten, det er kun kortenkte mennesker som stemmer ja for slik idioti.

 

Kjenner at jeg blir skikkelig forbanna når jeg tenker på alle som har blitt dømt til dødsstraff. Faen så bortkasta... :mad: Det er de som er morderne..

 

Lurer på hvilken logikk du egentlig følger... :hmm:

 

Det er ingen logikk i å holde en fange dømt for mord i fengsel i x anntall for deretter å slippe vedkommende fri igjen og håpe på det beste. Det er heller ingen logikk i å ha vedkommende i fengsel for resten av livet for at vedkommende skal få leve i x anntall år inntil han/ henne dør en naturlig død.

 

I begge tilfellene må du bruke ressurser på dem da de skal ha mat og drikke, får drive med fritidsaktiviteter osv. og i det første tilfelle slipper du vedkommende ut igjen og tar sjansen på at vedkommende kan begå nytt drap.

 

Det er høyst logisk, smart, humant og sivilisert å sette en enkel giftsprøyte på disse morderne og bli kvitt dem en gang for alle. :yes:

 

Si det den dagen du selv blir dømt for uskyldig drap da.. Da tenker jeg du hadde vært ganske så glad for at ikke alle har blod på tanna si og er impoulsivt hevnlystne, slik at du får leve videre på denne jorda..

 

Har du noen andre motargumenter enn faren for at uskyldige kan bli dømt?

Lenke til kommentar

For det første så må jeg si at land som Norge har et helt elendig straffesystem, og jeg er ikke redd for å gjøre en alvorlig forbrytelse, for jeg vet at jeg kan komme ut igjen og grave opp pengene mine igjen og leve lykkelig alle mine dager. Om du skjønner hva jeg mener.

 

 

For det andre så forstår jeg ikke hvorfor det blir riktig at disse to barna skal miste faren sin?

300_243549.jpg

 

Det er helt avskyelig :mad: Helt utrolig kortenkt og egoistisk for å stemme for en sak som man garantert aldri kommer til å oppleve selv. Lett for deg og sitte og hyle ut om å drepe menn som faktisk er noen sin sønn, far eller bror..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Å behandle mordere som de fortjener er ikke å være voldsforguder! Det er heller ingen grunn til å behandle folk ok når de selv begår drap! De oppfører seg iallefall ikke ok ovenfor andre!

 

Joda, vennen min. :)

 

Det er interessant at vårt samfunn har blitt for "humant og sivilisert". Vi har jo en usedvanlig lav krimrate, så kanskje det ikke er så dumt å være humane og siviliserte?

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Melisma

 

Joda, virker som du mener at det er altfor milde straffer her i Norge og et elendig rettssystem. Der er vi enige! :yes:

 

Men vi er absolutt uenige i hvordan systemet burde være! Mordere burde henrettes uten noe mer mas. Voldtektsforbrytere burde tvangskastreres og sperres inne i et lite, mørkt rom av samme standard som fangehullene var i gamle dager. Om de noensinne burde slippes ut igjen kan diskuteres. Merk deg iallefall at en tvangskastrert som har vært sperret inne i et mørkt rom og levn på vann og brød de siste 40 årene ville være langt mer forsiktig med å prøve seg på noe nytt enn en som har sonet i et norsk fengsel med dagens standard i 20 år. :yes:

Når det gjeklder folk som bedriver grov vold burde de utsettes for den samme typen vold selv!

 

Enkelt og greit, kjør en hard, kald, tøff og urokkelig linje mot de kriminelle!

 

Når det kommer til resten. Du kan slippe å si at jeg hyler. Jeg synes nemlig at du gnåler! Barn til dødstdømte mordere, enten disse barna er spebarn, barn, tennåringer, som unge voksne å regne eller om de så er godt voksne har ingen ting å si! Fakta er at en av foreldrene deres, enten det er en pappa eller mamma har begått drap og fortjener dødsdom!

 

Dersom de fortsatt har føleleser ovenfor vedkommende vil de uansett lære seg å leve med det som hendte. :yes: Og blir det så ille for dem kan de få gratis oppfølging hos psykolog.

 

GrandMa

 

Nok en gang kommer du med disse idiotiske og nedlatende kommentarene dine som "Joda, venne min". Hva prøver du å oppnå? Hvis du forsøker å latterliggjøre deg selv så gjør du en glimrende jobb! :yes: At vi har en lav kriminalitet i Norge betyr ike at det ikke er problemer å ta tak i! Hvi må føre en tøffere linje ovenfor de kriminelle uansett i hvilken grad kriminaliteten er et problem her i landet!

Lenke til kommentar
GrandMa

 

Nok en gang kommer du med disse idiotiske og nedlatende kommentarene dine som "Joda, venne min". Hva prøver du å oppnå? Hvis du forsøker å latterliggjøre deg selv så gjør du en glimrende jobb! :yes: At vi har en lav kriminalitet i Norge betyr ike at det ikke er problemer å ta tak i! Hvi må føre en tøffere linje ovenfor de kriminelle uansett i hvilken grad kriminaliteten er et problem her i landet!

 

:sleep: If something ain't broke, don't fix it.

Lenke til kommentar
Hva er poenget ditt? :hmm:

 

Mener du seriøst at det er galt å ta kriminalitet på allvor bare fordi kriminalitet i seg selv er et lite problem i dette landet?

 

Nei, men jeg synes det er galt å skulle reformere systemet så til de grader for det verre når vi i utgangspunktet ikke har problemer med kriminalitet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...