After Dark Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Mordere har selvsagt ikke noen verdi og bør prioriteres langt bak en ihjelkjørt kloakkrotte! Hvorfor holde dem i livet i fengsel i all evighet istedefor å sette en rask giftsprøyte på dem og bli ferdig med dem? Selvsagt har mordere like mye verdi som deg og alle andre. De vil i mange tilfeller til og med bidra med skatt til fellesskapet (en pengeverdi for meg og deg og alle andre). Og skattepengene går til blandt annet kriminalitetsbekjempelse. Hvilket bedre symbol på en fullkommen omvending fra sine morderiske vaner Morderen bidrar til å bekjempe mord. Og igjen; vi holder ikke mennesker fengslet i all evighet. Hvor du har fått denne forestillingen fra, må fuglene vite. Vi har en øvre grense på fengselsstraff. Og vi vil i alle tilfelle se ytterst få (jeg tviler på at vi vil få se noen) mennesker som blir holdt i forvaring livet ut. Er man over 90 år, er det begrenset hvor stor gjentagelsesfaren er, nesten uavhengig av lovbrudd forvaringen er basert på. Mordere har begått den værste forbrytelsen, nemlig mord og er ikke bruklig til noe annet enn dørmatte, gulvteppe eller middagsmat for villhunder! Hvordan du kan se noe positivt og noen form for verdi i disse bestialske beistene er for meg en gåte! Nei, desverre finnes det heller ikke livstid i dette landet og det er en allvorlig feil og mangel! Definer "ekstreminist". Mordere kan godt bli partert, få amputert både bein og armer, kuttes av tungen, kuttes av ørene, stikkes ut øynene, henges i solen, tortureres med elektriske støt, ende opp i gasskammer, kokes i olje eller slenges i nærmeste massegrav! Ekstremist. You kind of walked right into that one Så ekstreminisme er det samme som realisme tydligvis. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Tull Glimti, det finnes livstid, den kalles forvaring og kan utvides så mye en ønsker....ikke fått med deg dette enda? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Nei. Jo, i aller høyeste grad! Det er realistisk å si at mordere kan bli pint og det var det freke sammenlignet ekstreminisme med. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Poenget er vel å understreke at det er ganske ekstremt å mene at pining (slik du beskriver det) er en rimelig og fortjent straffereaksjon. Det er ingen som offentlig tar til orde for den typen straffereaksjoner her i landet og synspunktet er derfor ekstremt. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er ekstremistisk og i det hele tatt ønske at noe menneske skal bli pint. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Ser ikke noe galt i å ønske at mordere skal bli pint etter det de har gjort! De kan takke seg selv! Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Bingo. Ergo er du en ekstremist. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Ekstreminist, ikke ekstremist. Og ja, morderne kan faktisk takke seg selv! Vi har flere ganger vært innom Baneheia og Holmliasakene som er bestialske drapssaker og dermsom de skyldige i disse sakene ble kjøttskrelt for deretter å bli hengt i solen de neste dagene så kunne de takke seg selv etter å ha begått de drpaene de gjorde! Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg synes det norske systemet fungerer helt optimalt. Litt få soningsplasser men ellers... Det at vi har milde fengsel gjør det lettere for folk å tilpasse seg vanlige verden igjen. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Vi har fått med oss at du mener det nå. Spørsmålet er hvordan du argumenterer for at det ikke er et ekstremistisk synspunkt. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Glimti, det er virkelig slitsomt å høre på de endeløse skildringene dine av dine tortur- og drapsfantasier. Vi har forstått hvor du står hen så det er virkelig ikke noe poeng i å fortsette med dine kvalme fantasier om hvordan å ødelegge andre mennesker. Du skal få lov til å mene akkurat hva du ønsker, men du forsøpler diskusjonen så til de grader. Hold det for deg selv. Jeg vet heller ikke hva en ekstreminist er. Sannsynligvis fordi det ikke er et ord. OT: Jeg synes mordere kan takke seg selv for at de sitter i fengsel. Jeg synes det er nok. Det er selvfølgelig fristende å gi etter for sin tørst etter hevn, men det eneste hevnen gjør er å sluke den tørsten. Noen annen hensikt har ikke hevnen. Edit: Leif Gunnar. Endret 24. januar 2009 av GrandMa Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 1) Jo, det heter ekstreminist. Det som derimot ikke er et ord er ekstremist! 2) Det er ikke å forsøple diskusjonen! Tittelen på tråden sier at tråden er "Hvordan behandle mordere og annet kriminelt pakk" og jeg har sagt hvordan jeg mener de bør behandles. At du ser på det som forsøpling av diskusjonen får stå på din egen regning. Hvorfor er fengsel nok? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hva hadde du gjort om noen torturerte og deretter slaktet familien din brutalt imens du hadde en pistol ved siden av og så på? Alle mordere og kriminelle er ikke gale i hodet, de gjorde EN feil, kanskje var de under sterkt press eller kanskje de har en sykdom. Uansett døden bør de ikke gis. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Det er ALTFOR ENKELTE å kalle drap for en feil! Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg er mer interessert i å høre svar på spørsmålet ozi skrev. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Mordere har begått den værste forbrytelsen, nemlig mord og er ikke bruklig til noe annet enn dørmatte, gulvteppe eller middagsmat for villhunder! Hvordan du kan se noe positivt og noen form for verdi i disse bestialske beistene er for meg en gåte! Først og fremst - mord er ikke den største forbrytelsen. Mordere kan ha akkurat samme funksjon som andre mennesker. Jeg har nevnt mordere som er mer populære enn noen av oss er. Hvordan kan du ikke se at de morderene jeg har nevnt har en verdi hos andre mennesker? Er du blind og døv? Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'ekstreminist' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka.-------------------------------------------------------------------------------------------- TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) ekstremist ~is't m1 person med ytterliggående (politiske) synspunkter Derfor kaller vi deg ekstremist Glimti,et ord som eksisterer på norsk. Endret 24. januar 2009 av Abigor Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Cappelen om oppslagsordet Ekstrem ekstrem (av lat. extremus), ytterst; ytterliggående. — ekstremisme, ytterliggående holdning, især i politisk sammenheng. — ekstremist, person som inntar ytterliggående holdninger, som gjerne går til ytterligheter. Adjektiv: ekstremistisk. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Synes fortsatt ikke at det hverken er ekstremt, galt, feil eller underlig å ønske mordere alt vondt! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Synes fortsatt ikke at det hverken er ekstremt, galt, feil eller underlig å ønske mordere alt vondt! Det synes fortsatt jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg