Gå til innhold

Hvordan behandle mordere og annet kriminelt pakk?


Anbefalte innlegg

Leste du igjennom det jeg quotet?

 

Og helt ærlig: Hvis en person har drept en annen feks. ved å kvele vedkommende og holde ham/ henne under vannet, er det da så forferdelig ihumant og feil å sette en enkel giftsprøyte på denne morderen?

 

Hvilken mer human nobel straff kan man gi?

brilliant. Og siden man henrettet mannen som drepte noen, må bødellen henrettes med giftsprøyte fordi han drepte noen andre, og uansett hvor "humant" man dreper noen, mister man automatisk sin menneskeverd og rett til liv, og må bli henrettet av en ny bødell. Og siden man henrettet mannen som drepte noen, må bødellen henrettes med giftsprøyte fordi han drepte noen andre, og uansett hvor "humant" man dreper noen, mister man automatisk sin menneskeverd og rett til liv, og må bli henrettet av en ny bødell. Og siden man henrettet mannen som drepte noen, må bødellen henrettes med giftsprøyte fordi han drepte noen andre, og uansett hvor "humant" man dreper noen, mister man automatisk sin menneskeverd og rett til liv, og må bli henrettet av en ny bødell. Og siden man henrettet mannen som drepte noen, må bødellen henrettes med giftsprøyte fordi han drepte noen andre, og uansett hvor "humant" man dreper noen, mister man automatisk sin menneskeverd og rett til liv, og må bli henrettet av en ny bødell. Og siden man henrettet mannen som drepte noen, må bødellen henrettes med giftsprøyte fordi han drepte noen andre, og uansett hvor "humant" man dreper noen, mister man automatisk sin menneskeverd og rett til liv, og må bli henrettet av en ny bødell. Og siden man henrettet mannen som drepte noen, må bødellen henrettes med giftsprøyte fordi han drepte noen andre, og uansett hvor "humant" man dreper noen, mister man automatisk sin menneskeverd og rett til liv, og må bli henrettet av en ny bødell. osv osv osv

 

Til slutt er alle mer eller mindre henrettet, og man har endelig oppnådd et menneskeverdig samfunn, skjønt da, fritt for mennesker, men pytt pytt, det er bare detaljer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen jeg kjenner nært som har blitt drept, men man kan være imot mordere alikevel! Det er greit å drepe mordere da mordere ikke er å betrakte som mennesker, men som monstre!

 

Kilde?

 

Har forklart deg det før uansett. Gav deg foresten eksemplet med ANders Eklund i Sverige som har bedrevet både trussler og voldtekt samt to drap, noe som fullstendig smadret motargumentet om dødsstraff som tillsier at folk forbedrer seg etter fengsel og at det ikke er gjenntakelsesfare på gang. I tillegg har jeg nevnt Viggo Kristiansen som det også bare har vært bråk med før det endte med drap. FLangt, langt flere slike eksempler finnes, men er vel bortkastet å nevne ettersom du bare avfeier dem og sier at vedkommende er syk. Det argumentet er forøvrig også blitt smadret ettersom både Anders Eklund (som du sa var allvorlig syk) og Viggo Kristiansen var friske nok til å bli stilt for retten og dømt istedefor å havne på nærmeste mentalsykehus!

Lenke til kommentar
Dere støtter deres stort sett til menneskerettighetene og som det tideligere er poengtert av NikkaYoichi så er menneskerettighetene i utgangspunktet bare basert på følelser.

Følerier og følerier... Det er muligenst ikke empiri, men det er da litt mer en følerier som ligger som bakgrunn for Menneskerettighetserklæringen.

 

Hva da?

Lenke til kommentar
hva er kompensasjon for urettferdig drap?

 

like før du blir "urettferdig drept", sitter du med et smil om munnen, vel vitende om at i morgen er det en skyldig som blir drept. du er et av eggene i omeletten.

 

Hadde DU smilt?

 

tja, med en viss bitterhet selvfølgelig. jeg hadde vært sinna og frustrert. ikke på systemet, men på folka som ikke hadde gjort jobben sin godt nok..

Disse folkene ER systemet.

Lenke til kommentar
Dere støtter deres stort sett til menneskerettighetene og som det tideligere er poengtert av NikkaYoichi så er menneskerettighetene i utgangspunktet bare basert på følelser.

Følerier og følerier... Det er muligenst ikke empiri, men det er da litt mer en følerier som ligger som bakgrunn for Menneskerettighetserklæringen.

 

Hva da?

 

http://www.fn.no/fn_avtaler/menneskerettig...eskerettigheter

http://www.aftenbladet.no/debatt/leder/959...erklaering.html

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/tema/m....html?id=447032

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/tema/m....html?id=449368

 

Du vet at det eksisterer en søkemotor ved navn Google?

Lenke til kommentar
Ingen jeg kjenner nært som har blitt drept, men man kan være imot mordere alikevel! Det er greit å drepe mordere da mordere ikke er å betrakte som mennesker, men som monstre!

 

Kilde?

 

Har forklart deg det før uansett. Gav deg foresten eksemplet med ANders Eklund i Sverige som har bedrevet både trussler og voldtekt samt to drap, noe som fullstendig smadret motargumentet om dødsstraff som tillsier at folk forbedrer seg etter fengsel og at det ikke er gjenntakelsesfare på gang. I tillegg har jeg nevnt Viggo Kristiansen som det også bare har vært bråk med før det endte med drap. FLangt, langt flere slike eksempler finnes, men er vel bortkastet å nevne ettersom du bare avfeier dem og sier at vedkommende er syk. Det argumentet er forøvrig også blitt smadret ettersom både Anders Eklund (som du sa var allvorlig syk) og Viggo Kristiansen var friske nok til å bli stilt for retten og dømt istedefor å havne på nærmeste mentalsykehus!

 

Jeg ønsket ikke å høre på mer av våset ditt. Jeg spurte deg etter dokumentasjon på at det er greit å drepe mordere. Kom med den.

Lenke til kommentar

Slutt å spørre og begynn å les det jeg skriver. LEs nøye igjennom både det jeg har skrevet til deg før samt det forrige innlegget.

 

Og dersom du ikke klarer deg med enkle og logiske forklaringer så kan du jo begynne å friske opp tråden med å komme med kilder til at det er feil å henrette mordere. Og da ikke det vanelige gnålet som "Hvorfor kan ikke jeg drepe når staten kan", "Vi viser at det er greit å drepe med å drepe mordere" og "Hva slags signal sender det ut" eller annet gnål, men virkelige KILDER til at det er feil å henrette mordere!

Lenke til kommentar
Slutt å spørre og begynn å les det jeg skriver. LEs nøye igjennom både det jeg har skrevet til deg før samt det forrige innlegget.

 

Og dersom du ikke klarer deg med enkle og logiske forklaringer så kan du jo begynne å friske opp tråden med å komme med kilder til at det er feil å henrette mordere. Og da ikke det vanelige gnålet som "Hvorfor kan ikke jeg drepe når staten kan", "Vi viser at det er greit å drepe med å drepe mordere" og "Hva slags signal sender det ut" eller annet gnål, men virkelige KILDER til at det er feil å henrette mordere!

 

Og hvis du virkelig ikke greier å lese, så foreslår jeg at du bruker briller....du er tydeligvis veldig glad i å overse det andre skriver, kverrulere videre og ikke komme med noe nytt.

 

Ber vi deg om kilder så henvsier du til det du skriver, som IKKE har kilder, men sier vi noe så krever du det og greier deg ikke alene med det vi skriver, bare jeg som syns det blir for dumt?

 

men Fritz var jo ingen morder..

Irrelevant hvis han blir dømt for det - to ganger. Rett på det humane sprøyterommet for å bli drept! :)

 

Har så lyst å kalle deg deg noe med, men sier

 

Moen ble fullstendig frikjent for drapsanklagene den 24. august 2006.

 

deg noe, bare litt en gang?

Lenke til kommentar
Jeg tror du er sint og misforstår, eller ikke har lest så mye på de siste sidene. :)

 

Unskyld, hva behager?

Les siste sidene; jeg har vært med på samtlige i motsetning til deg, så hvem av oss skal snakke først om tåpeligheten av argumentasjonen til TS, og for den saks skyld, din mmildt sagt flåsete kommentar om Fritz Moen saken.

Meg bekjent var dette en av de første på en del år som reiste spørsmål om riksrettsak mot høyesterettsdommere for uforstand i tjeneste når de dømte i en sak...og du sier han fortjente sprøyten for å ha blitt dømt 2 ganger....dog overser at han ble fullstendig frikjent senere?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...