Gå til innhold

Hvordan behandle mordere og annet kriminelt pakk?


Anbefalte innlegg

Fengselstraff kan avsluttes og kompenseres for. Den allerede tilbrakte tiden bak murene kan vi ikke gjøre noe med, men det er da vitterlig mye bedre enn døden. Er du død, så er du død.

 

Ikke prøv å underminer andre argumenter med halvdårlige hersketeknikker. Du er ikke spesielt god til det og det er slitsomt å se på.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sonet fengselsstraff er også endelig, vær vennlig å slutt med dette våset nå.

Det er for faen ikke endelig, man kan da få erstattning! Tapt tid = tapte penger. En normal person måtte vært i arbeid store deler av tiden dersom h*n ikke var i fengsel. Arbeid er jo et slags fengsel, du må være der for å få penger til å leve. Erstattning er kompensasjon for urettferdig fengsling, hva er kompensasjon for urettferdig drap?

Lenke til kommentar
Så du ser verdien i villt fremmede mordere? Mener du at bestialske beist som Viggo Kristiansen har noen verdi? Når folk voldtar og dreper barn kan de for min del brukes som hermetikk! Så, hvilken uerstattelig verdi mener du at slike gale og blodtørstige voldtektsmenn og mordere har?

 

Hvorfor må folk hele tiden trekke sigøynere inn i dette?

 

De pårørende til morderne er totalt uinteressange! Først og fremst er det utrolig dersom de fortsatt har noen følelser for morderen enten det måtte være en mamma, pappa, bror, søster, onkel, tante, sønn eller datter eller noen lenger uti familie og slekt! Hvis de alikevell fortsatt har følelser for vedkommende så lærer de seg å leve med det som hendte!

 

Glimti :xmas:

Om en morder er villt fremmed eller ikke er uvesentlig. Hvorfor velger du å bruke "villt fremmed" for å beskrive en morder?

 

Viggo Kristiansen har helt klart en verdi, det har du også.

 

Når folk voldtar og dreper barn har ikke din mening noe å si. Jeg skal fortelle deg hvilken uerstattelig verdi vi mister når vi henretter en person (uavhengig om h*n har myrdet eller ikke): et individ!

 

Man opphører ikke å være et menneske med moral eller verdi selv om man dreper.

 

Men jeg er enig i deg med at pårørende til den skyldige er uinteressante.

 

Her skal du se en som har like stor menneskelig verdi som deg, selv etter å ha medvirket til å ha skutt og drept en homse i '97:

JonNodtveidt2.jpg

 

Jeg tror du har behov for å reise til et fengsel å faktisk treffe en person som sitter inne for mord. Det vil du lære mye av, for det synet du har henger ikke på greip.

Du kan snu og vende på det så mye du vil. Om man faktisk med viten og vilje dreper andre mennesker så har man null verdi og bare ende opp i kjøttkvernen først som sist!

 

Glimti :xmas:

Du kan vri og vrenge på det så lenge du vil, men dine forbannede løgner holder ikke. BEVIS for at en morder ikke har noen verdi? BEVIS? Det eneste du gjør er å gjenta deg selv til det uendelige. Det gjør det ikke sant.

 

OM MAN MED VITEN OG VILJE DREPER ANDRE MENNESKER SÅ HAR MAN FORTSATT VERDI!

 

OM MAN MED VITEN OG VILJE DREPER ANDRE MENNESKER SÅ HAR MAN FORTSATT VERDI!

 

OM MAN MED VITEN OG VILJE DREPER ANDRE MENNESKER SÅ HAR MAN FORTSATT VERDI!

 

OM MAN MED VITEN OG VILJE DREPER ANDRE MENNESKER SÅ HAR MAN FORTSATT VERDI!

 

OM MAN MED VITEN OG VILJE DREPER ANDRE MENNESKER SÅ HAR MAN FORTSATT VERDI!

 

OM MAN MED VITEN OG VILJE DREPER ANDRE MENNESKER SÅ HAR MAN FORTSATT VERDI!

 

OM MAN MED VITEN OG VILJE DREPER ANDRE MENNESKER SÅ HAR MAN FORTSATT VERDI!

 

Forsåvidt sant om en morder er en ukjent eller en person du tideligere har kjent. Personen er en morder og ferdig med det.

 

Hvilken verdi skal liksom en som har voldtatt og drept barn ha?

 

Man mister all mennesklighet og burde miste alle muligheter for å ha menneskerettigheter når man begår drap. Du kan selvsagt si at x anntall soldater dermed ikke er mennesklige, men man må skille mellom fred og krig. Slike handlinger som Viggo Kristiansen og x anntall andre har begått kan ikke forsvares, kan ikke redferdiggjøres og de kan aldri gjøre opp for seg!

 

Hadde jeg møtt mordere i fengsel hadd jeg sagt til dem at de var monstre! Forøvrig er det på høy tid å overføre dem fra fengslene til gasskammrene!

 

Folk som dreper andre med viten og vilje har ingen verdi og er umennesklige og bestialske beist!

Endret av Glimti
Lenke til kommentar
Du kan snu og vende på det så mye du vil. Om man faktisk med viten og vilje dreper andre mennesker så har man null verdi og bare ende opp i kjøttkvernen først som sist!
På over 30 sider har du ikke maktet å forklare hvorfor dette skal betraktes som universal lov, selv om jeg og andre utallige ganger har påpekt ulogikken og total mangel på nyansering. Inntill du kan forflytte diskusjonen fra amygdala til prefrontal cortex (følelser ->logikk), gir jeg meg for denne gang. Værsågod.

 

Er det egentlig så vanskelig? Du og en rekke andre mener at folk som ikke respekterer andres liv, men begår drap, gjerne overlagt drap ved metoder som feks. kveling, drukkning eller kniv bør få tale sin sak og legge fram sitt syn på saken samt få en forsvarer og mulighet til å anke dommen. Dersom vedkommende dømmes mener dere at vedkommende bør settes i fengsel med mulighet til å forlate cellen for å få gå i luftegården og drive med fritidsaktiviteter. Og dere mener at de bør få besøk og kunne holde seg oppdatert om hva som skjer ute i samfunnet. I tillegg mener dere at de etter å ha sonet i x anntall år bør få muligheten til permisjon. Og dere mener at de bør kunne slippe ut tideligere enn ventet pga. god oppførsel.

 

Jeg og noen andre mener at folk som ikke respekterer andres liv, men begår drap, gjerne overlagt drap ved metoder som feks. kveling, drukkning eller kniv selv bør fratas livet.

 

Å henrette mordere er en enkel rettferdig og logisk handling. Dreper man andre må man selv bøte med livet! Det er ikke noe primitivt over det i det hele tatt, det er enkel og likevekt!

Lenke til kommentar
Du kan snu og vende på det så mye du vil. Om man faktisk med viten og vilje dreper andre mennesker så har man null verdi og bare ende opp i kjøttkvernen først som sist!

 

Uten å skrive "fordi jeg mener det", kan du forklare hvorfor man ikke har verdi?

Dersom du ikke har empiri og kilde å vise til, trenger du ikke svare på denne.

 

Uansett hva jeg skriver så kaller du det for følelser så det hjelper ikke uansett.

 

Men du kan jo forklare hvorfor hvorfor mordere har verdi og da UTEN å støtte deg til menneskerettighetene ettersom de bare spiller på følelser!

Lenke til kommentar
Man mister all mennesklighet og burde miste alle muligheter for å ha menneskerettigheter når man begår drap.

Bullshit. Dette er bare noe du finner på! Er det sånn at vi kan skrive hva vi vil her?

 

Man mister ikke sin menneskelighet om man begår drap.

 

Du kan selvsagt si at x anntall soldater dermed ikke er mennesklige, men man må skille mellom fred og krig.

Hvem faen er det som har funnet på noe så dumt? Skille mellom fred og krig? Haha, du får meg til å le! En død jævel er en død jævel uansett det er krig eller ikke.

 

Slike handlinger som Viggo Kristiansen og x anntall andre har begått kan ikke forsvares, kan ikke redferdiggjøres og de kan aldri gjøre opp for seg!

Slike handlinger kan ikke forsvares. Slike personer bør forsvares de blir forsvarest og de skal forsvares.

 

Hadde jeg møtt mordere i fengsel hadd jeg sagt til dem at de var monstre! Forøvrig er det på høy tid å overføre dem fra fengslene til gasskammrene!

Når jeg møter sigøynere som tigger om pener sier jeg til de at de er monstere. Hadde ikke løfta en finger for å forhindre dem fra å bli sendt i gasskammer.

 

Mener du sigøynere fortjener å dø?

Folk som dreper andre med viten og vilje har ingen verdi og er umennesklige og bestialske beist!

Enda mer bullshit du sier, uten belegg. Det oppsummerer hele tråden fint: bullshit fra ende til annen.

 

Men du kan jo forklare hvorfor hvorfor mordere har verdi og da UTEN å støtte deg til menneskerettighetene ettersom de bare spiller på følelser!

Hvis du lurer på hvilken verdi mordere har så kan du ta en titt på Jon Nödtveidt da han slapp ut av fengsel (riktignok for MEDVIRKNING til mord). Spillte for utsolgte konserter og ga ut nytt album - Reinkaos.

 

De lagde ny video - bevis for at Jon Nödtveidt har en verdi!

Se filmen hos Youtube

 

De spillte en masse live show etter at han slapp ut av fengsel. Tror du de som så han live mente at han var uten verdi? Hvordan FAEN kan du være så jævlig frekk å si at en slik person er et monster uten menneskelighet og verdi?

Se filmen hos Youtube

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Gidder ikke å ta deg seriøst lenger. Les igjennom dette som jeg skrev for litt siden.

 

Er det egentlig så vanskelig? Du og en rekke andre mener at folk som ikke respekterer andres liv, men begår drap, gjerne overlagt drap ved metoder som feks. kveling, drukkning eller kniv bør få tale sin sak og legge fram sitt syn på saken samt få en forsvarer og mulighet til å anke dommen. Dersom vedkommende dømmes mener dere at vedkommende bør settes i fengsel med mulighet til å forlate cellen for å få gå i luftegården og drive med fritidsaktiviteter. Og dere mener at de bør få besøk og kunne holde seg oppdatert om hva som skjer ute i samfunnet. I tillegg mener dere at de etter å ha sonet i x anntall år bør få muligheten til permisjon. Og dere mener at de bør kunne slippe ut tideligere enn ventet pga. god oppførsel.

 

Jeg og noen andre mener at folk som ikke respekterer andres liv, men begår drap, gjerne overlagt drap ved metoder som feks. kveling, drukkning eller kniv selv bør fratas livet.

 

Å henrette mordere er en enkel rettferdig og logisk handling. Dreper man andre må man selv bøte med livet! Det er ikke noe primitivt over det i det hele tatt, det er enkel og likevekt!

Endret av Glimti
Lenke til kommentar
Gidder ikke å ta deg seriøst lenger. Les igjennom dette som jeg skrev for litt siden.

Så enkelt da, å ikke ta meg seriøst når du ikke lenger klarer å svare på mine spørsmål.

 

Den eneste som har rett til å drepe er den som selv er drept.

 

Hvordan kan du si at en person som Jon Nödtveidt ikke har verdi?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Glimti...

 

Du har sagt verdi er målbart. HVIS OSS HVORDAN! Vi må selvfølgelig ha mer enn følerier og fantasier fra din side. :)

 

Det er helt tydelig umulig å forklare deg ettersom du tar alle argumenter som ikke passer deg som fantasi... ;)

Prøv heller å forklar meg hvordan verdi er målbart. Ikke hvorfor du mener det, men hvorfor det faktisk er det! Vi prøvde jo tidligere i tråden, og da kom vi bare frem til at vi hadde forskjellig synspunkt på hva verdi egentlig var. Forklar meg da hvordan verdi er målbart uten basert på følelser.

Lenke til kommentar

Darkbuster

 

Velger å quote dette som jeg skrev til GrandMa for noen dager siden.

 

Det går antageligvis ikke ann å gjøre dette ettersom du kaller alle argumenter for følelser uansett hva det måtte være, men kan jo gjøre enda et forsøk selvom det sikkert er fåfengt...

 

Det er ingen grunn til å i utgangspunktet tillegge noen verdi. Man blir født, uten selv å ha bedt å ha kommet til verden og man blir født inn i verden slik den er nå. Av en eller annen grunn så har noen bestemt at alle skal få enkelte, grunnleggende rettigheter straks de er født. Kansje du vil hevde at det er fornuft som ligger bak bestemmelsen om disse rettighetene, men i utgangspunktet er det altså bare følelser så argumentet til de som sier at alle har krav på menneskerettighetene er selv basert på følelser.

 

Men så, ser du selv noen verdi i fullstendig ukjente folk? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor?

Ser du mer verdi i folk du kjenner? Familie og slekt? Venner og bekjente? Hvis ja, hvorfor. Hvis nei, hvorfor?

Ser du mindre verdi i folk som du av forskjellige grunner missliker? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor?

Kan du se forskjellige grader av mindre verdi i folk ettersom hvorfor du missliker dem? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor?

Hender det at du hater noen? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor?

 

Om du besvarer disse spørsmålene ærlig så vil du nok måtte innrømme at du mener enkelte folk er mer verdt enn andre, at enkelte folk er mindre verdt enn andre samt at enkelte folk har du ikke noe forhold til i det hele tatt!

 

Hvis du er med så langt så spør deg selv:

Liker du folk som begår drap i høyere eller mindre grad enn folk flest?

Liker du folk som begår voldtekt i høyere eller mindre grad enn folk flest?

Liker du folk som begår grov vold i høyere eller lavere grad enn folk flest?

Synes du det er forskjell på de forbrytelsene de står bak og ser du mer ned på dem som har gjort den verste forbrytelsen enn de andre?

 

Dersom man skal komme inn i noe innviklet følelseri i dette må man antageligvis stå midt oppi og selv tillhøre familie, slekt, venner eller bekjente hos enten offeret/ offrene eller den/ de kriminelle. Men utenom det så er det svært enkelt og forklarlig å se ned på dem som begår slike forbrytelser!

 

Glimti :xmas:

Lenke til kommentar
hva er kompensasjon for urettferdig drap?

 

like før du blir "urettferdig drept", sitter du med et smil om munnen, vel vitende om at i morgen er det en skyldig som blir drept. du er et av eggene i omeletten.

 

Hadde DU smilt?

 

tja, med en viss bitterhet selvfølgelig. jeg hadde vært sinna og frustrert. ikke på systemet, men på folka som ikke hadde gjort jobben sin godt nok..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...