Gå til innhold

Laste ned filmer og serier til konsollen?

k1ngkong

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er interessert i å kjøpe en konsoll til jul, men jeg er usikker på hvilken som gir støtte for at man kan laste ned og legge det innpå konsollen.

Jeg har hørt at xbox 360 ikke kan dette, men er usikker siden den eldste xboxen kan det.

Så har jeg hørt at det funker på ps3. Kan noen bekfrefte om dette funker, og på hvilken konsoller? wii, ps3, xbox 360? Hele poenget med kjøpet er nedlasting av filmer og serier som skal legges innpå, så dette må nesten funke.

Takker for svar!

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Den skal mest benyttes til å laste ned filmer, serier, muskikk ol. Men skal selvfølgelig ha noen spill og.

Problemet med å bruke en laptop/pc er at det er så stress og koble til hver gang jeg skal se en film på tv'en.

Mye lettere med en spillkonsoll der jeg kan bare kan koble til en kabel via konsollen, istedenfor å koble fra og til hele tiden via pcen.

Men uansett, hvilken konsoll kan brukes til dette?

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva du mener.

Skal du bruke konsollen til å laste ned?

Mener du å kjøpe serier og filmer på on-line butikkene til konsollene eller tenker du på å kjøre pirat?

Hvis det er kjøp av film, serier du tenker på er det generelt et ganske dårlig tilbud av slik i Norge, men Xbox er vel det beste valget for det formålet.

Hvis du tenker pirat finnes det ingen måter å installere torrent klienter på konsoller. Ikke som jeg vet om i alle fall. Men når jeg tenker meg om er det kanskje mulig å kjøre bit torrent under linux på ps3.

Det er derimot mulig å se filmene du har lastet ned med pc på konsollene. Du kan enten:

-streame fra pc (PS3, 360)

-koble til en ekstern USB Harddisk (PS3,360)

-Kopiere filmene til den interne harddisken (PS3)

Edit: det er også mulig å spille av filmer på wii, men det krever at du hacker konsollen og legger inn USB støtte og et avspillingsprogram. Har ikke testet dette og jeg vet ikke hvor bra det fungerer.

Siden du nevner at film og musikk er det viktigste med konsollen ville jeg uten tvil valgt PS3. Dette begrunner jeg med at du kan bytte ut den interne HD med en på 2-300Gb og at du har mulighet til å spille av blu-ray.

Endret av sphaa
Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på hva du mener.

Skal du bruke konsollen til å laste ned?

Mener du å kjøpe serier og filmer på on-line butikkene til konsollene eller tenker du på å kjøre pirat?

Hvis det er kjøp av film, serier du tenker på er det generelt et ganske dårlig tilbud av slik i Norge, men Xbox er vel det beste valget for det formålet.

Hvis du tenker pirat finnes det ingen måter å installere torrent klienter på konsoller. Ikke som jeg vet om i alle fall. Men når jeg tenker meg om er det kanskje mulig å kjøre bit torrent under linux på ps3.

Det er derimot mulig å se filmene du har lastet ned med pc på konsollene. Du kan enten:

-streame fra pc (PS3, 360)

-koble til en ekstern USB Harddisk (PS3,360)

-Kopiere filmene til den interne harddisken (PS3)

Edit: det er også mulig å spille av filmer på wii, men det krever at du hacker konsollen og legger inn USB støtte og et avspillingsprogram. Har ikke testet dette og jeg vet ikke hvor bra det fungerer.

Siden du nevner at film og musikk er det viktigste med konsollen ville jeg uten tvil valgt PS3. Dette begrunner jeg med at du kan bytte ut den interne HD med en på 2-300Gb og at du har mulighet til å spille av blu-ray.

Hei!

Planen var å legge filmer/serier/musikk som ifra pcen (som jeg har lastet ned fra torrents) inn på spillkonsollen, men mener å ha hørt at xbox 360 har lagt en sperre så dette ikke funker på den, men er usikker på det.

Du mener altså at dette går ann. Viss det er mulig med en xbox 360 så går jeg for den. 1200 for en xbox vil være økonomisk i lengden da jeg kommer til å laste ned mye.

En jeg kjenner har den eldste xboxen og har en FTP på xboxen og en FTP på pcen. Slik flytter han tingene fra pcen og inn på xboxen.

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar

Men hvis du skal ha filmene lagret på harddisken bør du heller kjøpe en PS3. Den xboxen som koster 1200 har ikke harddisk, så da må du kjøpe en til rundt 1000kr til, og da koster xboxen med 120gb HDD over 2000kr.

Hvis du kjøper en PS3 kan du ha mye større harddisker og det er lett å bytte og harddiskene er mye billigere.

Lenke til kommentar
Hei!

Planen var å legge filmer/serier/musikk som ifra pcen (som jeg har lastet ned fra torrents) inn på spillkonsollen, men mener å ha hørt at xbox 360 har lagt en sperre så dette ikke funker på den, men er usikker på det.

Du mener altså at dette går ann. Viss det er mulig med en xbox 360 så går jeg for den. 1200 for en xbox vil være økonomisk i lengden da jeg kommer til å laste ned mye.

En jeg kjenner har den eldste xboxen og har en FTP på xboxen og en FTP på pcen. Slik flytter han tingene fra pcen og inn på xboxen.

Ja, det går fint det. Kjøp deg en 360 på elkjøp til kr 979, også kjøper du deg en ekstern harddisk på f.eks Komplett. Vil anbefale at du kjøper en 2,5" slik at du slipper en ekstra strømforsyning.

Du kan ikke bruke FTP til å overføre filmer, men det er jo fort gjort å hente HD i stuen, koble den til pc, overføre filmer og muikk til den før du tar den tilbake til stuen.

Grunnen til at den gamle xboxen en så anvendelig som media center er fordi den ble hacket. Alle "kule" programmer som FTP og XBMC (xbox media center) kan bare brukes om du installerer en modchip.

Lenke til kommentar

Hvis det er viktig med serier og filmer fra andre kilder en marketplace og playstation store så er Playstation 3 det klare valget. Jeg har begge og har prøvd ut det du nevner på begge konsollene. Xbox360 taklet ikke alle filene jeg matet den med, det var litt sånn 50/50 av hva den ville spille av. Mens PS3 tar ca 95% av alt du klemmer i av filmer. Ingen av dem støtter .mkv Men med mkv2vob. Så tar det 5min å konvertere en 40min seriesnutt i god HD kvalitet, som er avspillbart.

Jeg er ikke helt inn i det med streaming. Men kjenner folk som bruker den funksjonen helt knirkefritt. Det blir som du har en ekstra hardisk over nett. Ingen lag eller problemer selv om det er trådløst.

Selv bruker jeg en liten ekstern hardisk som jeg kobler til. Er UTROLIG herlig å se på nedlastede serier og andre filmer rett fra hardisk med surround og godt bilde fra playstation. Xbox bråker også en del, noe som kan ødelegge de litt roligere scenene i en film.

Xbox er bra til spilling. Men som et film og mediesenter så tar Playsation ledelsen med et par hestehoder. En vidunderlig konsoll på det området.

Lenke til kommentar
Bråker 360 mye under filmtitting også nå? Skal jammen høre mye rart.

Og fra mine erfareinger så er 360 mye mer kompatibel med diverse xvid filer enn PS3. Og det aller meste man lster ned er xvid.

Nå vet jeg ikke hva du har prøvd med, men min erfaring er noe helt annerledes.

Av filmer som virket på PS3 som jeg hadde lastet ned er cloverfield et godt eksempel. Funket halveis på PS3, stoppet midt i og resette seg selv. Dette var ganske plagsomt, så jeg tok den over til 360 for bedre hell der. Fikk bare opp at filen var korrupt. Nå har det kommet mange updates på PS3 siden den tid, og filmen kjører smooth nå. Det har ikke kommet noen Xbox update på den tiden.

Satte på en family guy episode for referanse. Da tok episoden flere sekunder (oppmot 10sek) å starte. Noe som ikke var veldig gøy å vente på.

divx og xvid virker veldig bra på PS3. Det virket ikke fantastisk bra med en gang det ble lansert. Men det har som sagt kommet en del updates etter det som har fikset nesten alt. Til og med en hjemmelaga film taklet den fint. Så Sony for kudos fra meg på media siden.

Vil nesten tenke meg at du ikke er helt objektiv i denne saken da du påstår at 360 ikke bråker. Nå kan det være du har fått en magisk versjon som er støyfri hva viftesus angår. Men jeg kan love deg det at det er ikke min. Heller ikke de andre jeg kjenner sine Xboxer er det. Da finner jeg det litt rart at din skulle være noe annerledes. Dog, støy er objektivt. Hva jeg synes er støy kan du finne fortreffende behagelig.

Jeg har begge konsollene og vil ikke anbefale Xbox360 over Playstation3 basert på medieavspillingsmulighetene.

Lenke til kommentar

Så du synes at den minimale "støy" forskjellen og media mulighetene på 360 og PS3 er verdt pris forskjellen på flere tusen kroner hvis man bare er ute etter å spille litt nedlastet materiale. Okey. At 360 er noe dårligere enn PS3 når det kommer til å avspille forskjellige formater tror jeg mest er din erfaring og ikke særlig mange andres.

Lenke til kommentar

Jeg eier ingen av konsollene, men har flere bekjente som eier en av de to.

Faktum er at 360 bråker LITT mer enn PS3, men jeg synes ikke lyden av 360 er sjenerende når det kommer til filmavspilling fra HD. Jeg vil ikke bruke lyd som et argument mot 360 på filmavspilling.

Når det kommer til forskjellige filformater har jeg også inntrykk av at PS3 har LITT bredere støtte enn 360. Men for 99% av oss vil støtten i 360 være mer enn god nok.

Til trådstarter: Jeg vil si at du med god samvittighet kan kjøpe deg en 360. Den vil fungere helt yppelig til ditt bruk.

Og til alle PS3 fanboys: Jeg anbefalte også PS3 i min første post pga intern HD og Blu-ray. Men vær nå ærlig, 360 vil fungere godt til trådstartes formål, og koster bare en tredjedel.

Lenke til kommentar

Konsollvalget er selvsagt en smaksak. Det jeg reagerte sterkest på med 360 var ventetid på at det startet opp. Kvaliteten var også litt dårligere på bilde, noe jeg synes var litt rart. Kan være pga komponent kontra HDMI. Så det har ikke noe å si sånn sett.

Er det verdt et par tusen ekstra? For meg vil svaret være ja. Jeg synes playstation er verdt det den koster. Det sier jeg ikke som innbitt Playstation fanboy. For enkelte spill er bedre på 360. Personlig, og jeg vil understreke, personlig så mener jeg at playstation er en mer moden konsoll. Hyppigere oppdateringer en 360 er også kjærkommet. Kan lage en liten personlig for og mot de to konsollene. (noe som sikkert vil stenge tråden)

Playstation

+ Støtter det meste av Divx/Xvid

+ Gode menyer og valgmuligheter når det kommer til instilling av bilde. Noe dypere en Xbox.

+ Lite støy. Vifta kan slå til for fult av og til, men det er som regel en mindre periode.

+ Holdbar. Konsollen er ikke i stor fare for å måtte retuneres pga produksjonsfeil

+ Blu-ray spiller

+ Varierte spill.

+ Gratis onlinespilling

+ trådløs nett og liten strøm adapter

- Pris!

- stor og tung konsoll

- Går den istykker blir det lenge uten playstation ifølge nordisk film. (eller hvem nå som importere dem)

- Ingen intigrert costume music i spill

Xbox 360

+ De fleste spill kjører litt smoothere på 360

+ Billig

+ Støtter også de fleste filformater

+ Glimrende onlinetjeneste

+ Mye ekstra stash i boksen (fjernkontroll, headset osv)

+ God support av ødelagt konsoll

+ Mye godt hardcore spill.

+ bra opperativsystem. kan kjøre costume music

+ Gode kontrollere.

- Innebygget produsjonsfeil som kan slå ut hvis den blir for varm (red ring of death)

- Støy

- sen start av film fra disk

- ikke mulig å kopiere ting fra hardisk inn på intern disk

Bottom line.

Begge er kanongode konsoller som er ypperlige til underholding og spill. Uansett hvilke du velger så velger du ikke feil.

Lenke til kommentar

Jeg blir ganske usikker på hvilken konsoll jeg skal velge nå som jeg ser alle de gode svarene dere har skrevet, men viss PS3 er mer stillegående og større plass, så bruker jeg heller litt ekstra penger viss jeg får noe skikkelig. Men jeg vil ihvertfall takke for all hjelp dere har gitt. Det er hyggelig at noen gidder å ta seg tid til å skrive, og ikke minst så har dere skrevet det ganske grundig. Veldig fine svar fra alle sammen!

Tusen hjertelig takk til dere alle! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...