Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får heftig unibrow. Hvordan nappe uten å få kviser?

ftbllftbll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jepp det er bare tull. trodde alle visste dette nå.

hvordan skal hår-rota vite hvor langt håret som stikker ut er?

Hvordan tror du hårene på beina eller armene "vet hvor lange de er"? Om du shaver et område på beinet feks, vokser jo hårstråa ut til lik lengde. Grunnen ligger vel i vekten på hårstrået, altså motstanden ut fra rota. Er ikke helt sikker, men håra "vet" hvor lange de er...

Lenke til kommentar

Dra fram barberhøvelen og få jobben gjort. Unibrow ser ikkje så bra ut imo.

Kan aldri tenke meg det er noko problem så lenge ein tar tida til hjelp og gjer det grundig, du skummer ikkje heile trynet og drar der du trur det er hår.

Når det gjeld at barbering påverkar hårvekst:

Spørsmål

Hei. Jeg har fått noen tynne, bløte hår på overleppen og litt nedenfor underleppen. Jeg er 43 år og dette har kommet de siste par årene. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal fjerne disse.

Da jeg begynte å barbere leggene i tenårene mener jeg at det kunne virke som om hårene ble flere og tykkere etter hvert. Jeg har også hørt at hårveksten endrer seg og blir kraftigere om man først begynner med barbering eller annen form for hårfjerning. Stemmer det?

Elisabeth svarer

Hei. Det er ingen studier som viser sikkert at hårene blir tykkere og stivere dersom man barberer seg.

Kvinner kan få mere hår på haken og overleppen i 40-årsalderen. Voksing skulle ikke tilsi at du får noe mer hår eller at disse blir tykkere eller stivere. Men korte hår kan føles tykkere og stivere enn lengre hår.

Det er ei myte, veletablert myte som aldri har vorte bevist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...