tommy_sn Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hei Lurte på å kjøpe meg en asfaltracer og trenger noen tips. Er på utkikk etter en billig og bra sykkel, under 10.000,- så hvis noen her noen tips mottas det med takk. Tenkte det kanskje var noen gode tilbud ute nå, hvis det ikke er for sent da.. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvilke merker har du mulighet til å få tak i? Vil anbefale deg å ikke kjøpe shimano tiagra eller sora, gå heller for 105 eller ultegra(om du vil ha shimano). Kan ikke si noe om campagnolo i og med at jeg ikke har brukt det over lengre tid, men synes shimanos girhendelpotent er bedre enn campagnolos. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Godt spørsmål..får vel tar i DBS, Hard Rocx, Trek som jeg vet selges i nærheten her.. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvilke butikker har du i nærheten? Trek lager mye godt, iallefall i toppsjiktet, men de billigere modellene vet jeg ikke noenting om. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Er vel kun G-Sport og Sport-1 i nærheten, samt en lokal sykkelforhandler..Men Sportshuset og XXL ligger også i rimelig avstand.. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hva er galt med tiagra og sora? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ingenting egentlig, synes at 105 er mer brukervenlig med tanke på giren(kan gire lett i bukken med 105, noe som man ikke kan med Sora), og tiagra/sora blir fortere slitt(krank, gir...) Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Oki..men av de jeg har sett syntes jeg ikke det er verdt 4000 for å få det girsystemet.. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Greit nok, men man må jo faktisk ikke gi 4000 kr ekstra for 105. selve shimano 105 gruppesettet koster tilsammen noe rundt 3500 kr til 4500 kr, og et tiagra gruppesett koster noe rundt 2500-3500 kr... Hvis du skal begynne å sykle aktivt så ville jeg ikke gått for noe billigere enn 105, skal du bruke det kun til egentrening for å holde seg i form, så kan du gå for tiagra, tiagra/sora eller sora, MEN du må da regne med å skifte ut deler oftere, mest sannsynlig... Kan nevne at det er en del forskjeller på giren, sora vs. 105, girhendlene fungerer på en annen måte på sora, en "vanskeligere" synes jeg, i og med at man ikke kan gire f.eks. i bukken... Endret 20. november 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Det er godt mulig..men det var prisforskjellen på de to modellene jeg så på med de forskjellige girsystemene.. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 ah, ok, hvor skal du kjøpe hen? Lenke til kommentar
BreezierThom Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hvorfor ikke kjøpe brukt? Min oppfatning er at du vil få en mye bedre utstyrt brukt sykkel til 10 000. Jeg villle mye heller kjøpt en brukt sykkel med ultegra og alu ramme enn en ny sykkel med sora/tiagra. Kikk litt på finn.no, mange sykler som er pent brukt til rundt den prisen du er villig til å gi. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Blir nok antageligvis en Trek 1.5 her..Den koster normalt 7000,- men har girsystemet sora/tigra..Men får denne til en bra pris så.. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Noen som har noen erfaringer med Trek? Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Ingen som har vært borti Trek sykkler? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg har en Trek terrengsykkel som jeg er godt fornøyd med. Da jeg skulle kjøpe landeveissykkel, hadde jeg etter mye snoking på nettet peilet meg ut en Trek-sykkel som de hadde på Spinn. Det eneste som hindret meg i å gå for denne, var at det dukket opp et godt tilbud på en sykkel fra Hard Rocx hos Oslo Sportslager. Jeg er veldig godt fornøyd med denne sykkelen, men det er godt mulig jeg ville vært like fornøyd med den fra Trek. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Oki..takk for info..Ble forresten en Trek 1.5 som tidligere nevnt..Kunne ikke si nei til prisen.. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Vet ikke om dette er lov altså, beklager om det er, men: Er det noen her på forumet som har en brukt hybrid/racer som de vil kvitte seg med/få litt penger for? Vil ha noe i god stand, men trenger ikke være det beste/nyeste på markedet. Helst så billig som mulig, men beveger meg ikke over 2000-merket tror jeg, kommer jo an på sykkelen. Ta kontakt på pm eller send e-post. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Om det er lov eller ikke å arrangere kjøp over forumet, det kan jeg ikke svare på, men jeg tviler på om noen synes det er ok at du kaprer en tråd med dette formålet. Se hva du finner på Syklingens Verden. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Var ikke meningen å kapre noe, dessuten ser TS ut som han har fått de svarene han trenger. Skal ta en titt i tråden du linker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå