Gå til innhold

Lyssterkt obj. til dansebilder

Anbefalte innlegg

Skal ta en del bilder av dansere innendørs, og trenger derfor et godt innendørs objektiv. Har Nikon D90 med 18-105mm F3.5-5.6. Har sett litt på "Nikon AF 50mm f/1.8D" til rundt 900 kr. Hvor langt unna må jeg stå for å få med et par som danser med dette? Det er mye rask bevegelse så jeg må nok ha en kort lukkertid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På 5 meter får du vel lengden på folka på høykant.

Ser for meg at bilder med veldig kort lukkertid kan være vanskelig i et, mest sannsynlig, mørkt danselokale. Mulig må til med blits? den 50mm er jo ikke veldig dyr, så er jo verdt å prøve.

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar
  elasticeye skrev:
Skal ta en del bilder av dansere innendørs, og trenger derfor et godt innendørs objektiv. Har Nikon D90 med 18-105mm F3.5-5.6. Har sett litt på "Nikon AF 50mm f/1.8D" til rundt 900 kr. Hvor langt unna må jeg stå for å få med et par som danser med dette? Det er mye rask bevegelse så jeg må nok ha en kort lukkertid.

Prøv deg frem med objektivet du har. Test ut hvilken brennvidde du bruker på favorittdistansen din. Eller still objektivet inn på brennvidde tilsvarende aktuelle objektiver som 28, 30, 35, 60 og 85, så ser du hvilken brennvidde som er grei å jobbe med.

edit: en bblitz er kanskje greia for deg. Kjøp en som kan bonces i taket.

Endret av onslow123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...