Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Til alle geniale menn her inne

Gjest Guest_j.c._*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_j.c._*
Ut fra det du skriver virker det som om du allerede har bestemt deg for at du vil ha han. Egoet ditt om selvtillit og at du vil ha en sterk mann synes jeg du burde droppe. Ring han i arbeidstiden og spør om han kan møte deg. Fortell han hva du vet og at du er der for han, ikke av barmhjertighet men av kjærlighet.

Du har sikkert rett, det at jeg vil ha en sterk mann er sikkert bare en teit ego-greie. Jeg har bare fått for meg at "sterke menn" er mer til å stole på, at de vet hva de vil og har kontroll på seg selv, og at det innebærer mindre risiko for at jeg skal bli såret enn om jeg skal være sammen med en som ikke har klippet navlestrengen ..ser for meg at det kan medføre usikkerhet / vingling fra han sin side og at det er en for høy risiko å ta. Kanskje ikke?

Jeg er redd for at han ikke vil snakke med meg, etter at han ble sur når vi kranglet. Tror ikke det hjelper om jeg sier "jeg vet", hvis han er i fornektelses-modus og er sur enda. Så det jeg har tenkt å gjøre er å sende en ganske nøytral mail i første omgang, for å glatte ut litt, få han til å slappe av og ikke føle seg presset av meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_j.c._*
Kan du ikke like så godt gi han garantien om at dere blir sammen hvis..? Det er vanskelig nok for han å bryte forholdet selvom han slipper å tenke på at han blir alene. Han kommer jo uansett til å sammenligne hvordan dere kommer til å få de sammen mot hvordan han har det med henne. Uansett så ønsker du jo å bli sammen med han tydeligvis, så da kan du vel likeså godt fortelle han det?

Tror ikke jeg er i en posisjon hvor jeg kan prøve å overbevise han om noe som helst ,etter at han ble så sur sist. Tror jeg må få til en god tone mellom oss først!

Jeg kan jo gi han en garanti (Det må i så fall være indirekte, for han har heller aldri spurt direkte etter en sånn garanti), men da kommer jeg til å være livredd for at han bare bruker meg.

Så er jeg kjemperedd for at han skal gå tilbake til henne når han har "prøvd ut" å være sammen med meg, at det er henne han egentlig vil ha og ser lysere på forholdet når han føler seg sterkere etter å ha blitt psyket opp av meg. SÆrlig hvis hun skrur på sjarmen og bestemmer seg for å få han tilbake, jeg tror hun kan være ekstremt overbevisende.

Det er kanskje en sjanse jeg bare må ta?

Lenke til kommentar

fyrer inn et gammelt ordtak her:

Det er bedre å ha elsket og tapt enn aldri å ha elsket i det hele tatt.

Hadde en kompis som var i noe ala lignende situasjon. Dama hannes var noe utroli sjalu, og om noe var galt var det aldri hennes feil. Selv med ukentlige krangler og mistanker om at han var utro(, selv om han var med henne hver dag etter jobb og hver eneste time utover kveldn), så forlot han henne ikke. Etterhvert mistet han kontakten med venner og resten av omverden, helt til i forfjord. Da ble det slutt mellom dem, hun hadde tilbragt de 3 siste dager hos venninene hennes. Han fikk ingen grunn til bruddet, hun hadde bare sendt en melding om at det var slutt. I ettertid fikk han vite at hun hadde vært utro (ironisk nok). Han hadde store problemer med å "glemme" henne, ettersom han hadde mistet kontakt med venner. Det hele ente opp med at jeg tok fly nordover får å holde han med selskap i sommer. I dag er han i et ganske sunt forhold, og er blitt like sosial som før, men det tok en go stund. Han er av den typen som må ha noen å dele livet med. Kan også nevne at hannes foreldre er i den samme type forhold (gift). Mora herser med mannen, sønnen, dattra og resten av familien. Alt er på hennes kommando, noe som sliter veldig på familie og venner.

Hadde flere ganger snakket med han om dette når han og eksen var i lag, men han nektet men angrer sterkt i dag.

Et lite eksempel på tyranni'en til eksen: Han hadde kommet 1 min forseint til henne (på besøk velogmerke). Hun låste døren, og han måtte sitte ute og vente til hun fant det OK å låse opp. Hjernevasking er noe jeg tror er et stort problem i et forhold, det å mangel på respekt for den man er glad i.

Ellers vil jeg ønske deg lykke til ;)

Endret av Solid Edge
Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._*
Det er bedre å ha elsket og tapt enn aldri å ha elsket i det hele tatt.

Hadde en kompis som var i noe ala lignende situasjon. .......

Det du forteller høres veldig likt ut!! "min" er også venneløs, eller, de har bare felles venner, de har vært sammen lenge. Han begraver seg i arbeid. Nå snakker han om å begynne å jobbe på anlegg en øde plass, så det virker som han vil bort, han tør bare ikke å gjøre det helt slutt. Hun er glad om han begynner på anlegg for da vil han tjene mye bedre og bruke mer penger på henne. Jeg hadde gitt meg en lang faaa i penger og sånn om han ble min!!

Men:

Hadde flere ganger snakket med han om dette når han og eksen var i lag, men han nektet men angrer sterkt i dag.

dette er mye av problemet, altså fornektelsen.

Blir så kjipt om han blir sammen med meg og så går han og lurer på annenhver dag om han har gjort det riktige og sliter med å motstå all smiskingen fra henne. Burde egentlig ha gitt han tid til å bli ferdig med henne, men er redd det aldri skjer hvis jeg ikke gjør noe.

Lenke til kommentar
Hun er glad om han begynner på anlegg for da vil han tjene mye bedre og bruke mer penger på henne. Jeg hadde gitt meg en lang faaa i penger og sånn om han ble min!!

Dette er no jeg fikk mistanker om selv, han brukte mye penger på ex'en. Konfronterte han aldri med dette, ettersom jeg følte det var litt "flaut" for han. Familien hannes hadde lenge prøvd å snakke med ham om dette med pengebruk og å la seg kontrollere altfor mye. Han fornektet stadigvekk å bruke mye penger. Ikke det at hun forlangte penger, men hver gang han gjorde noe "galt" så var det bare en måtte å rette det opp på. En solid unnskyldning og en til flere gaver i tillegg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._*
Ikke det at hun forlangte penger, men hver gang han gjorde noe "galt" så var det bare en måtte å rette det opp på. En solid unnskyldning og en til flere gaver i tillegg.

Ser for meg "min" sliter godt nå som han skal prøve å gjøre det godt igjen for at han ble forelska i meg :(

For en runddans. Det ender kanskje ikke før hun eventuelt gjør det slutt, og hvorfor skal hun gjøre det nå som han får seg bedre jobb og greier.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._*
Chances are - at han er ferdig med henne allerede. Det er den eneste fordelen jeg kan komme på med å være i et kjipt forhold over lengre tid - BTDT

Hvis han ikke må gjennom årevis med fornektelser og forsøk på løsriving først.

Hadde vært så greit om hun hadde dumpa han, eller gjort noe forferdelig han ikke kan tilgi.

Kanskje jeg skal få en kompis til å prøve seg på henne :green: (eller kanskje ikke)

Lenke til kommentar

Kan nevne at etter at min kompis og dama gjor det slutt, brukte han store deler av sommeren til å forstå å prøve å komme tilbake til eksen. Han var sikker på at det var noe han hadde gjort. Da han fant ut av utroskapet tilga han henne, av den simple grunn at hun hadde gjort det så mange ganger før.

EDIT: Hun hadde tilgitt ham så mange ganger før...

Endret av Solid Edge
Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._*
Kan nevne at etter at min kompis og dama gjor det slutt, brukte han store deler av sommeren til å forstå å prøve å komme tilbake til eksen. Han var sikker på at det var noe han hadde gjort. Da han fant ut av utroskapet tilga han henne, av den simple grunn at hun hadde gjort det så mange ganger før.

EDIT: Hun hadde tilgitt ham så mange ganger før...

Så hvordan ble det slutt, for godt? Fordi hun ikke ville ta han tilbake?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan det gikk til en slutt, men etter jeg hadde fått tatt en prat med han innså han hvor dumt og patetisk det var det han holdt på med. Det gikk ikke over på dagen. Etter bruddet rådet jeg han til å være litt sosial og omgås ofte med venner, eller om han ikke følte for det så kunne han rett og slett bare holde seg opptatt med TV-serie og Spill. Bare for å få tankene plassert i annen retning, før så å gradvis venne seg til livet uten ex'en... Vet ikke om han tok mitt råd, men er ganske oppegående i dag. Eneste han fikk/får litt problemer av og til, ettersom han bor i tettsted og de ofte støtter på hverandre. Trur ikke det er så ofte nå, men kan tenke meg han var litt ubekvem når de møttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...