Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Kun interessert i svar fra menn, til nød damer som har noe hjelpsomt å komme med. Jeg kjenner en som er i et tragisk forhold med en jente som har alt for mye makt over han. Hun er veldig sjalu, og vrir og vrenger på alt han sier og får han til å føle seg som dritt. Han har lenge prøvd å snakke med henne om at det ikke funker, men da begynner hun og skal belære han om hvordan forhold er, eller hun trygler og lover forandring, og han blir så matt til slutt at han bare gir inn og lar det skure litt til. Sånn har de hatt det i 2-3 år nå, og han graver seg ned i jobb bare for å slippe å forholde seg til det. Tror også han er litt avhengig av å ha noen. Så møtte han meg, og jeg er ikke en sånn jente som henne. Det virker som om han vil vite hvor han har meg, men jeg vil av prinsipp ikke gi han noen garantier for at det blir meg og han hvis han gjør det slutt med henne, fordi jeg vil ikke at han skal gå ut av det forholdet på grunn av meg men på grunn av at det ikke er bra for han. Han har fortalt henne at han har forelska seg i noen andre og at han ikke ser hvordan de to noen gang kan få et bedre forhold, men da setter hun i gang og skal overbevise han om at det er forskjell på å elske og å være forelska, og at det er henne han elsker og at de skal prøve litt til. Det virker nesten som hjernevasking. Så nå har han nok en gang latt seg overtale til å prøve litt til, selv om han er dritt lei. Hva kan jeg si til han for å gi han mot og styrke nok til å ville stå på egne ben og komme seg bort fra dette? Lenke til kommentar
Bango Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 be han gro baller og smell til kjerringen. neida, men det er jo hannes valg. Du kan jo få feil innblikk av at når dere snakker så er han sur/irritert på hun og legger litt tykt på. Du kan jo faktisk ha rett, men start et forhold med han, så kan du få han til å bry seg mer om ka du vil enn hun Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 be han gro baller og smell til kjerringen.neida, men det er jo hannes valg. Du kan jo få feil innblikk av at når dere snakker så er han sur/irritert på hun og legger litt tykt på. Du kan jo faktisk ha rett, men start et forhold med han, så kan du få han til å bry seg mer om ka du vil enn hun Valg og valg. Han virker egentlig helt bedøvet. Det er ikke meg han har snakket med dette om, jeg har det fra en god venn av han. Flere venner av meg kjenner dama hans fra tidligere, og de sier hun er forferdelig. Veldig pen, men veldig sjefete og egoistisk. Hvis jeg starter et forhold med han så kan jeg risikere at jeg bare blir en virkelighetsflukt og at han aldri tar et oppgjør med henne. Nå får han heller ikke lov til å ha kontakt med meg. Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hjernevasking?? Hahaha! Hvilken person her i verden som elsker typen/dama si ville blitt med på å gjort det slutt når man er glad i noen? Det kalles å være glad i noen, og når man er det vil man aldri innse at det ikke er gjengjeldt. Nei, er nok fyren som får si ifra her; om han ikke er interessert. Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Når du poster et innlegg på et forum for å få han til å gjøre det slutt med dama så liker du vel han ganske mye? Så hvorfor ikke bare gi han den garantien han trenger slik at han får en ekstra dytt til å komme seg vekk. Deretter se framover i et nytt kapittell og la ho megga seile sin egen sjø. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Det ER faktisk forskjell på å elske og å være forelsket i noen. Det er ikke hjernevasking. EDIT: La meg få påpeke at jeg ikke sier at du ikke har poenger i det hele tatt - men du virker som like langt "på den andre siden" som den dama du snakker om er på sin side . Endret 16. november 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hjernevasking?? Hahaha! Hvilken person her i verden som elsker typen/dama si ville blitt med på å gjort det slutt når man er glad i noen? Det kalles å være glad i noen, og når man er det vil man aldri innse at det ikke er gjengjeldt. Nei, er nok fyren som får si ifra her; om han ikke er interessert. Om hun var glad i han hadde hun ikke tråkket han ned hele tiden. Det har hun gjort i flere år nå. Egoistiske, sjefete dama. Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Når du poster et innlegg på et forum for å få han til å gjøre det slutt med dama så liker du vel han ganske mye? Så hvorfor ikke bare gi han den garantien han trenger slik at han får en ekstra dytt til å komme seg vekk. Deretter se framover i et nytt kapittell og la ho megga seile sin egen sjø. Jeg liker han kjempemye, men kan ikke respektere han hvis han bare kan velge bort henne hvis han har noe annet trygt som venter på han. Eller kanskje kan jeg det, men nå er det for sent, han får ikke lov til å ha kontakt med meg mer og den eneste gangen jeg sendte han melding etter dette svarte HUN for han. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Mao har han valgt å ikke ta kontakt med deg mer, når hun sa at det var hun eller deg han måtte velge mellom. Ingen kan "hindre" noen i å ha kontakt om den personen vil ha kontakt. Det er et valg man selv tar. Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det ER faktisk forskjell på å elske og å være forelsket i noen. Det er ikke hjernevasking. EDIT: La meg få påpeke at jeg ikke sier at du ikke har poenger i det hele tatt - men du virker som like langt "på den andre siden" som den dama du snakker om er på sin side . Jeg er enig i at det er en forskjell, men det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre. Det er heller ikke det jeg mente med hjernevasking, men det at hun hele tiden skal overbevise han, snakke han rundt, og han bare blir sliten og ikke vet hva han skal gjøre til slutt. Selv om han er forelsket i meg betyr det ikke at han elsker henne, selv om han har holdt ut med henne lenge betyr det ikke at han elsker henne, og selv om hun er den første og eneste han noen gang har vært sammen med og ikke vet bedre, betyr det ikke at han elsker henne. Når noen trenger å overbevises om at de elsker noen, elsker de dem da? Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Mao har han valgt å ikke ta kontakt med deg mer, når hun sa at det var hun eller deg han måtte velge mellom. Ingen kan "hindre" noen i å ha kontakt om den personen vil ha kontakt. Det er et valg man selv tar. Det kalles ikke valg når man er under sterk manipulasjon. Har du ikke opplevd det selv så er det sikkert vanskelig å sette seg i situasjonen, men jeg vedder på at hvis det hadde vært snakk om en DAME som var sammen med en psykopatisk kontrollfrik, DA hadde du svart annerledes. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hans valg, ikke ditt. Om HAN tar kontakt er det ok, hvis ikke - ligg unna, han har tydeligvis valgt bort deg allerede... Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Når du poster et innlegg på et forum for å få han til å gjøre det slutt med dama så liker du vel han ganske mye? Så hvorfor ikke bare gi han den garantien han trenger slik at han får en ekstra dytt til å komme seg vekk. Deretter se framover i et nytt kapittell og la ho megga seile sin egen sjø. Jeg liker han kjempemye, men kan ikke respektere han hvis han bare kan velge bort henne hvis han har noe annet trygt som venter på han. Eller kanskje kan jeg det, men nå er det for sent, han får ikke lov til å ha kontakt med meg mer og den eneste gangen jeg sendte han melding etter dette svarte HUN for han. Hvorfor ikke? Etter å ha vært ilag i 2-3 år er det ikke bare lett å gå ifra hverandre. Da skjønner jeg hvorfor han prøver litt ekstra for å se om det kanskje funker alikevell. Spesielt når man ikke har noe trygt som venter. Og det høres jo uansett ut som om du har lyst til at det skal bli dere to. Jeg og dama gjorde det slutt etter 2 år, for litt siden. I Begynnelsen føles det som du har kvittet deg med en del av deg selv. Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hans valg, ikke ditt. Om HAN tar kontakt er det ok, hvis ikke - ligg unna, han har tydeligvis valgt bort deg allerede... Svarer til deg som til hun over.... Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvorfor ikke? Etter å ha vært ilag i 2-3 år er det ikke bare lett å gå ifra hverandre. Da skjønner jeg hvorfor han prøver litt ekstra for å se om det kanskje funker alikevell. Spesielt når man ikke har noe trygt som venter. Og det høres jo uansett ut som om du har lyst til at det skal bli dere to. Jeg og dama gjorde det slutt etter 2 år, for litt siden. I Begynnelsen føles det som du har kvittet deg med en del av deg selv. Det har jeg egentlig ikke tenkt på. Kanskje fordi jeg selv måtte kutte navlestrengen og bli selvstendig for noen år siden, uten noen trygghet som ventet.....og så vil jeg at min fremtidige kjæreste skal være like sterk som meg. De har vært sammen lenger også, men hatt store problemer i flere år. Vet selv hvor vanskelig det er, men når det ikke funker så funker det bare ikke. Skal han leve resten av livet sammen med en ekkel dame som styrer og manipulerer han hele tiden? Æsj, jeg har gjort noe dumt nå. Tviler på at han hadde "valgt" henne hvis han hadde visst at jeg var der for han, men kanskje hadde hun greid å manipulere han likevel. Faren hennes er sjefen hans til og med, hun truer og har et godt grep om han. Men hva kan jeg gjøre NÅ? Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det har jeg egentlig ikke tenkt på. Kanskje fordi jeg selv måtte kutte navlestrengen og bli selvstendig for noen år siden, uten noen trygghet som ventet.....og så vil jeg at min fremtidige kjæreste skal være like sterk som meg. De har vært sammen lenger også, men hatt store problemer i flere år. Vet selv hvor vanskelig det er, men når det ikke funker så funker det bare ikke. Skal han leve resten av livet sammen med en ekkel dame som styrer og manipulerer han hele tiden? Æsj, jeg har gjort noe dumt nå. Tviler på at han hadde "valgt" henne hvis han hadde visst at jeg var der for han, men kanskje hadde hun greid å manipulere han likevel. Faren hennes er sjefen hans til og med, hun truer og har et godt grep om han. Men hva kan jeg gjøre NÅ? Hvis ikke du gir han signalene han trenger så blir han med henne til han går sikkelig lei og får mannet seg opp til å gjøre det slutt. Vet ikke helt hva du skal gjøre nå, virker som du har spadd deg ned i et hull. Tar du kontakt med han nå blir det ordentlig baluba:S Vet ikke hvilket forhold dere har, men hvis du føler dere har kommet så langt at du kan si at du liker han, så er jo det en mulighet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hans valg, ikke ditt. Om HAN tar kontakt er det ok, hvis ikke - ligg unna, han har tydeligvis valgt bort deg allerede... Svarer til deg som til hun over.... Jeg er hankjønn, til info . Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Par eller venner, har man folk rundt seg som gir dårlige vibber så kutter man båndet og livet går videre. Fyren virker forelsket i tanken av å ha en kjæreste og ikke i kjæresten. Dårlig kombi. Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Vet ikke helt hva du skal gjøre nå, virker som du har spadd deg ned i et hull. Tar du kontakt med han nå blir det ordentlig baluba:S Vet ikke hvilket forhold dere har, men hvis du føler dere har kommet så langt at du kan si at du liker han, så er jo det en mulighet. Vi har innrømmet ovenfor hverandre hvor godt vi liker hverandre. Han virker som han har så kjempelyst til å velge meg, men at han samtidig prøver å være fornuftig og tenker seg til at det kanskje ikke blir bedre med meg...(det er vel det hun prøver å få han til å tro...Jeg er ikke sånn som henne, og jeg tror jeg og han kunne blitt lykkelige sammen!) da har han kanskje sagt opp jobb og leilighet og er like langt. Da vi snakket om det, eller vi kranglet litt ettersom jeg da ikke visste hvor ille hun var, var det som om han bare hadde lyst til å kaste seg rundt meg, men så prøver å finne argumenter til hvorfor vi IKKE skal...bagateller som om at han ikke er like utadvendt som meg. Kanskje fordi han er så usikker på seg selv og synes det er litt vanskelig at jeg er så selvstendig. Hva er lurt å svare til slikt da? Burde jeg prøvd å overbevise han, liksom, eller bare late som jeg er enig? Kunne virke som om han ville at jeg skulle overbevise han og fortelle han at alt kom til å bli bedre med meg, men det gjorde jeg ikke, var redd det skulle ha motsatt effekt og ville ikke manipulere..... Lenke til kommentar
Gjest Guest_j.c._* Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg er hankjønn, til info . Sorry Så bare det lange håret! lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå