Gå til innhold

Omtale av TOCA Race Driver (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ser i spillets readme fil, så står dette:

 

"1) Simulation mode controls

 

Simulation mode provides a more physically accurate mechanics model. This can be enabled by entering the bonus code 'SIM' on the bonus screen. This is not recommended for digital controllers, for example the keyboard, as they do not provide the subtlety required to be able to control the car well."

 

Etter å ha gjort dette oppfører bilene seg langt mer realistisk (jeg har testet det med Momo rattet mitt)

Lenke til kommentar
Hvis du ser i spillets readme fil, så står dette:

 

"1) Simulation mode controls

 

Simulation mode provides a more physically accurate mechanics model. This can be enabled by entering the bonus code 'SIM' on the bonus screen. This is not recommended for digital controllers, for example the keyboard, as they do not provide the subtlety required to be able to control the car well."

 

Etter å ha gjort dette oppfører bilene seg langt mer realistisk (jeg har testet det med Momo rattet mitt)

 

Har sett/testet dette, men ut fra hva jeg har lest/erfart er det kun snakk om å tvinge gjennom "Wheel Handling: Simulation" (som du uansett kan velge i kontrolloppsettet) for andre enheter enn ratt. Merker ingen forskjell med/uten "bonus koden" (har også MOMO-ratt). Venter i spenning på patchen de har lovet å slippe denne uken.

Lenke til kommentar

Ingen problemer med styringen ifm testen ? Mange som har opplevd problemer med ratt, jfr f.eks. Codemasters off. forum.

Sliter selv med å få styringen til å fungere med Logitech Wingman Formula Force. Både med og uten FF, og både sim og arcade.

 

Og hva slags oppløsning kjører dere spillet på på testmaskinen ?

 

 

(hvis jeg har oversett noe av dette i testen er det fordi jeg bare har fått skummet fort gjennom den...)

Lenke til kommentar
Ingen problemer med styringen ifm testen ? Mange som har opplevd problemer med ratt, jfr f.eks. Codemasters off. forum.

Sliter selv med å få styringen til å fungere med Logitech Wingman Formula Force. Både med og uten FF, og både sim og arcade.

 

Og hva slags oppløsning kjører dere spillet på på testmaskinen ?

 

Hadde ingen problemer (bortsett fra at det gikk med litt tid til å konfigurere slik at følelsen ble god). Testet med Logitech MOMO Racing, en Thrustmaster gamepad, en Logitech joystick(!) og tastatur. Får ikke mulighet til å teste med Logitech Wingman Formula Force før om i overkant av en uke.

 

Kjørte 1024x768, 32bit og høyt detaljnivå.

 

(hvis jeg har oversett noe av dette i testen er det fordi jeg bare har fått skummet fort gjennom den...)

 

Her bruker jeg time etter time på en omtale og så bare skummer du!? For dårlig! :wink:

Lenke til kommentar
Her bruker jeg time etter time på en omtale og så bare skummer du!? For dårlig! :wink:

 

sitter på jobb.... :oops:

 

 

 

 

PS; glemt å stille klokka på serveren ? Sorry, min feil; Stod riktig når jeg ikke var innlogget, så fant ut det stod GMT i profilen min. :lol:

Lenke til kommentar

Bra omtale, men dere kunne godt omtalt den håpløse kontrollen av bilen.

Etter en del prøv og feil med ratt-instillingene ble det levbart, men langt under pari for et spill som kaller seg "simulator".

Å kjøre i simulator-mode er nesten umulig, bilen flagrer over veien uansett fart, det er nesten umulig å holde seg i idealsporet fordi det ikke er lineer svinging (til mer du svinger rattet til raskere svinger bilen, det blir ikke glatt). Selv om jeg har satt "deadzone" til 0 må rattet svinges en del før det får utslag i svinging, dette har en del å si når man skal gjøre uttallige små justeringer for å holde idealsporet.

 

Mulig noen har lest dette på det off. forumet. Det virker som bilen svinger rundt et punkt sentralt i bilen, ikke fire hjul. Man har også litt dårlig fartsfølelse og "veifølelse". Virker til tider som "hovercraft".

 

Eller bra dere har fått med den sinnsykt aggresive AI'en. Jeg har ikke kræsjet så mye med dem, men de hamrer meg av banen ved første mulighet likevel...

Ser ut som de er vesentlig mer aggresive på Power Level.

 

Ble nok en del negativt her, men føler det må komme med siden veldig mange sliter med disse problemene. Det er uten tvil et bra spill, bra lyd og utrolig bra grafikk. Men det trekkes ned av noen elementære feil.

Race-følelsen er bra, og det er jo ganske viktig.

 

Det er også nesten umulig å vinne head-on-head challenges. Man kjører med samme bil, men det virker absolutt ikke sånn. AI-bilen flagrer av sted fra start, uten at man kan gjøre stort med det. Bare man ser på gasspedalen slenger bl.a. Corvette'n med ræva, men AI sjåføren fyker lett og raskt gjennom det som er av hårnåler. Eneste mulighet er kanskje å "T-bone" dem av banen, men man kommer ikke i nærheten av å ha mulighet til det engang.

 

Får håpe den kommende patchen fikser på kontrollen av bilen, og AI'en, imens kan man glede seg over online-gaming. Det er i hvert fall veldig bra :)

Lenke til kommentar
Bra omtale, men dere kunne godt omtalt den håpløse kontrollen av bilen.

Etter en del prøv og feil med ratt-instillingene ble det levbart, men langt under pari for et spill som kaller seg "simulator".

Å kjøre i simulator-mode er nesten umulig, bilen flagrer over veien uansett fart, det er nesten umulig å holde seg i idealsporet fordi det ikke er lineer svinging (til mer du svinger rattet til raskere svinger bilen, det blir ikke glatt). Selv om jeg har satt "deadzone" til 0 må rattet svinges en del før det får utslag i svinging, dette har en del å si når man skal gjøre uttallige små justeringer for å holde idealsporet.

 

Mulig noen har lest dette på det off. forumet. Det virker som bilen svinger rundt et punkt sentralt i bilen, ikke fire hjul. Man har også litt dårlig fartsfølelse og "veifølelse". Virker til tider som "hovercraft".

 

Jeg berører dette i omtalen, men etter at jeg fikk satt opp rattet/spillet skikkelig er det ikke lenger noe problem. Jeg spiller i "simulation-mode", men har likevel god kontroll.

 

Eller bra dere har fått med den sinnsykt aggresive AI'en. Jeg har ikke kræsjet så mye med dem, men de hamrer meg av banen ved første mulighet likevel...

Ser ut som de er vesentlig mer aggresive på Power Level.

 

Codemasters tok nok i litt i overkant når det gjelder temperamentet deres, ja.

 

Ble nok en del negativt her, men føler det må komme med siden veldig mange sliter med disse problemene. Det er uten tvil et bra spill, bra lyd og utrolig bra grafikk. Men det trekkes ned av noen elementære feil.

Race-følelsen er bra, og det er jo ganske viktig.

 

Har sett at en del sliter med rattoppsett/oppkobing mot servere på forumet. Håper patchen hjelper.

 

Det er også nesten umulig å vinne head-on-head challenges. Man kjører med samme bil, men det virker absolutt ikke sånn. AI-bilen flagrer av sted fra start, uten at man kan gjøre stort med det. Bare man ser på gasspedalen slenger bl.a. Corvette'n med ræva, men AI sjåføren fyker lett og raskt gjennom det som er av hårnåler. Eneste mulighet er kanskje å "T-bone" dem av banen, men man kommer ikke i nærheten av å ha mulighet til det engang.

 

Corvetten vant jeg på 3. forsøk eller noe, ikke noe problem når en har vent seg til bilen. Flere av de gikk på 1. forsøk. Sliter litt med en AC Cobra nå, den er litt vrien. :(

 

Får håpe den kommende patchen fikser på kontrollen av bilen, og AI'en, imens kan man glede seg over online-gaming. Det er i hvert fall veldig bra :)

 

For den som kan det, ja. :( Problemet med spilling online er mystifistisk, men det kan virke som patchen vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg berører dette i omtalen, men etter at jeg fikk satt opp rattet/spillet skikkelig er det ikke lenger noe problem. Jeg spiller i "simulation-mode", men har likevel god kontroll.

 

Kunne du tenke deg å fortelle hvordan du har satt opp rattet? Jeg syns at det er litt for upresist samt at bilen har en tendens til å vandre litt.

Lenke til kommentar
Kunne du tenke deg å fortelle hvordan du har satt opp rattet? Jeg syns at det er litt for upresist samt at bilen har en tendens til å vandre litt.

 

Selvsagt. :)

Oppsettet mitt er som følger (fungerer godt her, men kan ikke love det vil fungere bra hos deg):

 

Saturation Zone: 1.000

Dead Zone: 0,022

Wheel Handling: Simulation

Redusert Force Feedback en del

Installert patch

Lenke til kommentar

Har installert WingMan Profiler 4.20, ellers ingen rare instillinger eller spesielle drivere. MOMO Racing du har også? Hadde slike problemer i begynnelsen jeg også, men med mitt oppsett fungerer det godt for meg. Du får nesten bare prøve deg frem. Evt. kan du prøve å kjøre på "arkade", noen liker det bedre. Sjekk også på forumet til Codemasters, kan være ett og annet tips og plukke opp der...

Lenke til kommentar

Styringen er katastrofalt dårlig. Ett lite utslag på rattet også fyker jeg rett ut av banen. Går vel noe bedre etter hvert.

 

Jeg har sett all sytingen om styringen på Codemasters forumet. Allikevel MÅ det oppleves å spille dette på 3 skjermer med Parhelia. Viktigste grunnen til at jeg kjøpte det. Det får så sinnsykt fartsfølelse. Jeg var helt svett og kvalm etter ei god stund med dette. :D

 

Var det ingen clutch støtte på dette spillet? Kunne ikke se noe den tiden jeg hadde til rådighet igår kveld.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Har spilt en stund i karriere modus, men gikk drittlei til slutt pga den sinnsykt aggresive AI'en. Så tenkte å prøve å fikse det.

Først ville jeg se om det var mulig å få flere antall runder på banen siden det stort sett er tre runder, som er altfor lite.

 

Lastet ned iRipper for å se/editere .big filene. Tok en enkel test med å forandre værtypen på Brands Hatch. Det funka først, men ikke nå lenger. Nå detter jeg tilbake til Windows når banen lastes inn :(

 

Er det noen som kan gi en hjelpende hånd. Er det flere filer som må editeres f.eks?

 

PS: jeg editerte eng.big. Værtypen ble forandret så det funka så langt vertfall...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...