vi er lost Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Har fått donert fire laserskrivere til laget vårt en Oki og tre HPer. To av disse HPene virket ikke i det hele tatt etter at jeg plasserte de i klubbhuset vårt de fungerte utmerket når jeg prøvde de og satt de opp hjemme. De skriverne det er snakk om er HP Laserjet 4100tn og Laserjet 4500tn ellers var det en Laserjet 5M(?) og en Oki 5400dn. De to sistnevnte fungerer helt flott men de to andre reagerer ikke i det hele tatt. Ikke ett lys. Er det noen som vet om noen svakeheter i disse modellene? Edit: Litt mer tegnsetting Endret 20. november 2008 av vi er lost Lenke til kommentar
Patri Ot Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har fått donert fire laserskrivere til laget vårt en Oki og tre HPer. To av disse HPene virket ikke i det hele tatt etter at jeg plasserte de i klubbhuset vårt de fungerte utmerket når jeg prøvde de og satt de opp hjemme. De skriverne det er snakk om er HP Laserjet 4100tn og Laserjet 4500tn ellers var det en Laserjet 5M(?) og en Oki 5400dn de to sistnevnte fungerer helt flott men de to andre reagerer ikke i det hele tatt. Ikke ett lys, er det noen som vet om noen svakeheter i disse modellene? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hvis de er fullstendig døde er det sannsynligvis et strømforsyningsproblem. Det kan være sikringene, men antagelig er det noe mer. På 4100 er det en metallstang som går fra bryteren på høyre side av skriveren til den egentlige bryteren i strømforsyningen, og hvis den har hoppet av eller noe har knekt får du ikke slått på skriveren. I såfall vil bryteren føles helt "løs". Når det gjelder 4500 har den kanskje en strømkabel fra papirskuffen til selve skriveren? Jeg har en 4550DN (samme drivverk), altså med dupleks og nettverk, men ikke ekstra papirskuff. Der er strømledningen fra veggen koblet til dupleksen, også går det en strømledning ut av dupleksen og videre inn i skriveren. Hvis det er en sånn løsning på papirskuffen kan du sjekke at ledningene her er riktig koblet. Det er egentlig vanskelig å komme med noen bedre forslag - det er sjeldent at disse skriverne bare dør, begge to er solide, driftsikre modeller og selv om noe er galt burde de kunne vise en feilkode på displayet om ikke annet. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Sikringen vet jeg det ikke er. Hvor er knappen for å slå på 4100 har ikk funnet den. Skal sjekke det med siste papirskuffen kanskje jeg ha blingset der. Men jeg har ikke funnet noen andre knapper enn de knappene som er oppå skriveren foran displayet. Edit: Tror jeg fant bryteren via HP sine sider har sett før men fant det ikke da. Endret 20. november 2008 av vi er lost Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Bryteren på 4100 sitter på høyre side av skriveren. På 4500 er det en rund knapp på høyre side foran, ved siden av papirskuffen. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Fant de hadde letet så lenge at jeg visste ikke hva jeg letet etter lengre:p.. Takk for hjelpen vi har nå tre HP skrivere og en OKI skriver oppe og de fungerer utmerket. Kanskje litt overkill men overkill er gøy:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå