Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Oversettingsprogram på tentamen

Anbefalte innlegg

Heisann. Har fransk VG2 tentamen på torsdag og må i den forbindelse skrive flere oppgaver på fransk. Jeg kan dessverre ikke så mye i fransk og risikerer å stryke på tentamen og få en 1 i standpunkt. Tidligere har vi hatt stiloppgaver der jeg har brukt babelfish (internettside som oversetter fra engelsk til fransk) og skrevet noen gode innleveringer. Har fått god tilbakemelding på dette, men på grunn av den kompliserte grammatikken har læreren vært skeptisk til om jeg har skrevet dette selv. Jeg er jo heller ikke noen kløpper i timen, så det er ganske forstålig at han tviler på meg. Han er derfor spent på om jeg klarer å prestere godt på tentamen.

Heldigvis får jeg lov til å bruke datamaskin på tentamen, noe som kan gjøre meg litt mindre avhengig av fransken min :whistle: . Jeg får sannsynligvis ikke bruke min egen laptop jeg har fått på skolen. Derimot tror jeg at jeg får utlevert en annen skolepc som er tilrettelagt for å brukes på tentamener. Har jeg maks uflaks kan det hende at jeg må bruke en stasjonær pc på skolens datarom :ermm: .

Siden jeg får bruke pc hadde jeg tenkt til å bruke et oversettingsprogram på tentamen. Det må være et program som oversetter fra engelsk/norsk til fransk. Har tidligere i året lastet ned en rekke programmer på min egen skolepc via minnepinne og minnebrikke. Noen programmer kan instaleres på pcen gjennom minnepinnen, men dette hører til sjeldenhetene. Vil derfor kjøre programmet direkte fra minnepinnen. Har minnepinne på 1GB og vurderer å kjøpe en større hvis jeg trenger det. Bakdelen ved minnepinne er at den er såpass synlig slik at jeg risikerer at sensor oppdager den. Derfor ville en minnebrikke være enklere å skjule. Hvis jeg får en stasjonær pc har ikke disse inngang til minnebrikke så da må jeg nok bruke minnepinne.

Har også vurdert å få administratortilgang til pcen, men dette virker veldig komplisert. Internett kommer sannsynligvis til å legges ned under tentamen, så det er ingen vits å forsøke seg på babelfish.

Er det noen som har noe kunnskap om dette og kan gi meg noen tips til hvordan jeg skal klare å gjennomføre dette? Hadde også vært fint om noen visste om noen gode oversettingsprogrammer som oppfyller egenskapene nevnt ovenfor. Jeg er takknemlig for all hjelp som gis. Er selv villig til å risikere mye for å få til dette og føler at jeg ikke har noe å tape. Mitt mål er å stå i faget.

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...