dan1el Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hei. Canon dumper prisene på den "gamle" IXUS 970 og man får det til ca 2200. Men, ser at man nå får det nye, mindre og penere IXUS 870 til 2300. 870 er mindre, penere og glir lettere ned i en lomme. 970 er mindre pent, har en klumpete utforming og føles rart i hånden, men det er en tidligere "toppmodell" i IXUS-klassen. Hva ville dere valgt? Lenke til kommentar
juletred Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 henger meg på her! Sitter med akkurat samme spørsmålet.. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) 870 har mer vidvinkel men mindre tele (zoom) enn 970. 970 har noe bedre optisk kvalitet på grunn av at vidvinkelen ikke er like god (mye vidvinkel "presser" objektivet og spesielt i hjørnene kan bildene oppleves noe mindre skarpt). 870 har en nyere bildeprosessor, som kan bety lavere støynivå og/eller bedre detaljgjengivelse på høy ISO (i og med at begge har samme antall megapiksler og like stor bildebrikke). 870 har større skjerm (3" mot 2,5"), men 970 har en (ganske ubrukelig) optisk søker. Hva du velger, kommer jo helt ann på deg. Jeg synes vidvinkel er viktig, så jeg hadde muligens valgt 870 om jeg skulle hatt nytt lommekompakt kamera i dag. Men det kommer jo helt ann på bruksområde. En sammenligning av spesifikasjoner finner du her! Men det er ikke alle spesifikasjonene som er ført opp på begge kameraene. Endret 1. desember 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hadde valgt Fuji F100 i stede jeg men det er bare meg. Canon 970 har nok aldri vært noe høydare salgsmesig slik som 860 hvar. Probleme til Canon er å få skarpe bilder i hyørnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå