Prelude Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 siden du vil ha ett Pentium4 system stappet med godbiter så er vel kanskje ett hovedkort basert på den nye SiS655 chipsettet være noe for deg? jeg har akkurat bestillt selv ett MSI 655 MAX-FISR, koster litt, ca 1500,- hos PS men er lettere fulstappet med Gbit LAN, 6.1 lyd basert på C-Media brikken (meget bra lyd forsåvidt), FireWire, USB2.0, S-ATA, Raid, 8XAGP selv om dagens grafikkkort ikke har noe å hente fra 4X til 8X agp.. skryte faktor 8) det som er litt spesielt med SiS655 brikken er at den støtter Dual DDR400 ram og i de fleste tester tar rotta på de feteste Rambus systemene i ytelse, noe som tidligere ikke har vært mulig, 845PE/PG baserte hovedkort kommer langt ned på listen med SiS655 på tronen. det største minuset med MSI hovedkortet er den lettere teite plasseringen av PSU og P4 kontakten der den er plassert midt imellom cpu og agp porten. hadde selv lyst på ett Asus bygt kort men ingen norske webshopper hadde det inne, kun MSI så jeg gikk for det isteden. ytelse forskjellen er på noen få promiller så hvilket merke som står på er egentelig ikke så nøye. PS: den avatern din er litt stor.. hva med å redusere størrelsen litt til akseptert størrelse? PPS: dette er bare for å informere, ikke noe annet. har ingenting mot deg eller avateren chill! Lenke til kommentar
ronnjens Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hei Slabbedasken. Kjøp deg et MSI KT4 ULTRA til xp2700+ der har du 8x agp, raid, serial ATA og hele pakken. Jeg kjører med dette HK på XP2700+ og er drit førnøyd. Ikke noe trøbbel i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 siden du vil ha ett Pentium4 system stappet med godbiter så er vel kanskje ett hovedkort basert på den nye SiS655 chipsettet være noe for deg? jeg har akkurat bestillt selv ett MSI 655 MAX-FISR, koster litt, ca 1500,- hos PS men er lettere fulstappet med Gbit LAN, 6.1 lyd basert på C-Media brikken (meget bra lyd forsåvidt), FireWire, USB2.0, S-ATA, Raid, 8XAGP selv om dagens grafikkkort ikke har noe å hente fra 4X til 8X agp.. skryte faktor 8) det som er litt spesielt med SiS655 brikken er at den støtter Dual DDR400 ram og i de fleste tester tar rotta på de feteste Rambus systemene i ytelse, noe som tidligere ikke har vært mulig, 845PE/PG baserte hovedkort kommer langt ned på listen med SiS655 på tronen. det største minuset med MSI hovedkortet er den lettere teite plasseringen av PSU og P4 kontakten der den er plassert midt imellom cpu og agp porten. hadde selv lyst på ett Asus bygt kort men ingen norske webshopper hadde det inne, kun MSI så jeg gikk for det isteden. ytelse forskjellen er på noen få promiller så hvilket merke som står på er egentelig ikke så nøye. PS: den avatern din er litt stor.. hva med å redusere størrelsen litt til akseptert størrelse? PPS: dette er bare for å informere, ikke noe annet. har ingenting mot deg eller avateren chill! hvem her mener 8xagp er skrytefaktor, vel, utenom deg ? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 jeg kan anbefale xp2700+ og nforce2 hk på de varmeste, ville gått for et asus a7n8x (deluxe), har kjørt dette oppsettet noen måneder og må si meg storfornøyd! synest den jobber kjappere enn p4 2,8Ghz som jeg er litt borti i jobbsammenheng. Gå evt for epox vist du skal overklokke masse, ellers gå for asus. Det er en stabil og rask kombinasjon sjekk nforce2 roundup: http://thecrucible.ca/reviews/nforce2 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Alle som mener de er nogenlunde oppegående når det gjelder data bør valger være meget enkelt. Ytelseforskjell mellom de to systemene er vel minimale når alt kommer til alt, og mest for pengene er det vel overhode ingen tvil hvem som har vært de 2-3 seneste åra. Kvalitetsmessig kan man vel heller ikke skille noe særlig, bortsett fra banale eksempler og forsøk på latterligjøring som "kjølere datt av under transport, .. =svidd cpu#%!!¤" og andre beinkrokforsøk. Og når de i tillegg har bidratt til i cpu utviklinga har hatt en eksponensial økning og kommer fortsatt til å gjøre det hvis VI støtter opp. David mot Goliat...... hvem vil du støtte.. ( ja.. du som har peil på data) Nei du.. la andre innkjøpere med skylapper og liten innsikt i det virkelige markedet støtte Goliat, og vi andre som har kan/klarer/har evner til å se at vi kun kan skape en vinn vinn situasjon her. Jeg er fulstendig klar over det at noen bestandig vil prøve å være på lag med "vinnerene, 1'erene". Samme som at jenter må kjøpe Polo fordi det er trendy, eller når broren min (vi er mossinger, men bror flyttet til Fredrikstad for 2 år siden) plutselig dukker opp på indre bane med flagg og fakler og hyller ffk. Snakke om å prøve, men latterligjør seg selv i stedet. Vil du fortsatt være med på å skape en rask utvikling i datamarkedet som gavner oss forbrukere, ja velg med hue og sjel, og ikke mot gamle fordommer. Jeg kunne kommet med 100'vis av argumenter, men regner med at dere oppegående datavitere ser dette selv. Hilsen @c-Cobr@ Eller du kunne sagt det på en annen måte "selv om P4 muligens er bedre så kjøp amd for det har jeg" Dette minner om fanatisme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå