Gå til innhold

P4 2,66 ghz eller AMD XP2700???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det bli ikke snakk om noen form for overklokking, bare spill, internett multimedia/film og nevnte jeg spill... :p

Har en Athlon k7-900 mhz nå :roll: veldig fornøyd med den men skal ha nytt system nå :wink:

Hvilke hovedkort er best på AMD sin XP2700 da?

Er det verdt å vente på 400 fsb systemet e.l?

Lenke til kommentar

Tror ikke d er noe særlig poeng i å vente siden de beste prossesorene nå koster jo oppimot 6000 kr., å de kjører på 3 ghz

Så jeg tipper de blir drit dyre!!

men, du kan jo vente for det siden da blir sikkert barton og toroughbred billigere å p4 billigere :wink:

Lenke til kommentar
Ja det bli ikke snakk om noen form for overklokking, bare spill, internett multimedia/film og nevnte jeg spill... :p  

Har en Athlon k7-900 mhz nå  :roll: veldig fornøyd med den men skal ha nytt system nå  :wink:  

Hvilke hovedkort er best på AMD sin XP2700 da?

Er det verdt å vente på 400 fsb systemet e.l?

Alle nForce2 hovedkort er veldig gode. Ettersom AMD selger CPU-er etter ytelse skal ikke FSB-en ha så mye å si..

Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på Thoroughbred og Barton prosessorer fra AMD??

På samme klokkefrekvens KAN det være det. Siden det kun er mengden L2-cache som er forskjellig, er det programmer som bruker MER enn 256kB L2-cache som vil gå fortere. De fleste programmer vil nok se litt økning i ytelse, men langt i fra alle.

MEN nå har det seg sånn at det er "TPI" ratinga som betyr noe i det store og det hele. Dvs at en XP2600+ med Tbred og en XP2600+ med Barton vil yte så-og-si det samme. Grunnen er at Tbred er klokket litt høyere(flere MHz) enn en Baron med samme TPI-rating for å "oppheve" effekten av den doble cachen.

I noen programmer derimot vil faktisk noen få programmer være raskere med Tbred. Hvis da et program benytter MINDRE enn 256kB cache, vil den jo ikke ha noe glede av de ekstra 256kB Barton har i forhold. Det blir da kun klokkefrekvensen som bestemmer ytelsen. Og siden en Tbred har høyere frekvens på samme TPI-rating, vil da Tbred'n gå kjappere. ***NB! : dette er kun unntaksvis at man opplever slike ting...***

Lenke til kommentar
Hadde ikke en p4,2,66 elelr 2,8 ghz + Asus P4G8X Delux/GD Socket 478 vert det ultimate?

Jeg har selv en P4 2.66 GHZ og P4G8X Deluxe, sammen med 2 * 512 MB Kingston DDR ECC minne. Dette er en seriøst rask maskin!

Jeg venter bare på den 120 GB Serial ATA disken fra Seagate...

Lenke til kommentar

Alle som mener de er nogenlunde oppegående når det gjelder data bør valger være meget enkelt.

Ytelseforskjell mellom de to systemene er vel minimale når alt kommer til alt, og mest for pengene er det vel overhode ingen tvil hvem som har vært de 2-3 seneste åra.

Kvalitetsmessig kan man vel heller ikke skille noe særlig, bortsett fra banale eksempler og forsøk på latterligjøring som "kjølere datt av under transport, .. =svidd cpu#%!!¤" og andre beinkrokforsøk.

Og når de i tillegg har bidratt til i cpu utviklinga har hatt en eksponensial økning og kommer fortsatt til å gjøre det hvis VI støtter opp.

David mot Goliat...... hvem vil du støtte.. ( ja.. du som har peil på data)

Nei du.. la andre innkjøpere med skylapper og liten innsikt i det virkelige markedet støtte Goliat, og vi andre som har kan/klarer/har evner til å se at vi kun kan skape en vinn vinn situasjon her.

Jeg er fulstendig klar over det at noen bestandig vil prøve å være på lag med "vinnerene, 1'erene".

Samme som at jenter må kjøpe Polo fordi det er trendy, eller når broren min (vi er mossinger, men bror flyttet til Fredrikstad for 2 år siden) plutselig dukker opp på indre bane med flagg og fakler og hyller ffk.

Snakke om å prøve, men latterligjør seg selv i stedet.

Vil du fortsatt være med på å skape en rask utvikling i datamarkedet som gavner oss forbrukere, ja velg med hue og sjel, og ikke mot gamle fordommer. Jeg kunne kommet med 100'vis av argumenter, men regner med at dere oppegående datavitere ser dette selv.

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar
Alle som mener de er nogenlunde oppegående når det gjelder data bør valger være meget enkelt.  

Ytelseforskjell mellom de to systemene er vel minimale når alt kommer til alt, og mest for pengene er det vel overhode ingen tvil hvem som har vært de 2-3 seneste åra.

Kvalitetsmessig kan man vel heller ikke skille noe særlig, bortsett fra banale eksempler og forsøk på latterligjøring som "kjølere datt av under transport, .. =svidd cpu#%!!¤" og andre beinkrokforsøk.

Og når de i tillegg har bidratt til i cpu utviklinga har hatt en eksponensial økning og kommer fortsatt til å gjøre det hvis VI støtter opp.

David mot Goliat...... hvem vil du støtte.. ( ja.. du som har peil på data)

Nei du.. la andre innkjøpere med skylapper og liten innsikt i det virkelige markedet støtte Goliat, og vi andre som har kan/klarer/har evner til å se at vi kun kan skape en vinn vinn situasjon her.

Jeg er fulstendig klar over det at noen bestandig vil prøve å være på lag med "vinnerene, 1'erene".

Samme som at jenter må kjøpe Polo fordi det er trendy, eller når broren min (vi er mossinger, men bror flyttet til Fredrikstad for 2 år siden) plutselig dukker opp på indre bane med flagg og fakler og hyller ffk.

Snakke om å prøve, men latterligjør seg selv i stedet.

Vil du fortsatt være med på å skape en rask utvikling i datamarkedet som gavner oss forbrukere, ja velg med hue og sjel, og ikke mot gamle fordommer. Jeg kunne kommet med 100'vis av argumenter, men regner med at dere oppegående datavitere ser dette selv.

Hilsen @c-Cobr@

HEY! Jeg kjører Polo FFS! :p

Lenke til kommentar
Slabbedasken: finn det hovedkortet som passer best til deg, AMD eller Intel hk. Så velger du CPU etter hva socket det har, siden det ikke er noe merkbar forskjell på ytelsen mellom CPUene.

Godt forslag. Det er veldig veldig liten forskjell i både ytelsen eller pris, så utifra det spiller det ingen rolle hva du velger. Features på hovedkortet er det derimot en del forskjeller på(fra modell til modell, ikke fra P4-kort og XP-kort)... og det er her evt. forskjeller vil være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...