Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer kjøp av Nissan Primera 2,0 Sri 1996 modell. trenger råd


loffen90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisan.

 

Har selv hatt Nissan primera SRI for noen år tilbake. jeg var ikke veldig imonert over bilen. Jeg kjøpte den nesten ny, det var også en 96 mod.

I 2 literen er det ikke mer enn 130 hk. skal du ha mere hk enn dt må du over til GT utgaven som har 150 hk , men da stikker forsikringspremien i været.

 

1. synes det ikke var noe drag i motor.

2. Ikke spes bra kjørekomfort.

3. slet også med bærekuler forran.

4. måtte bytte alle dempere på bilen etter 90 000 kjørt km.

5. simringen til girkassa røyk, og det ville kommet på noen tusenlapper å fikse det.

 

DA byttet bilen inn i en VW bora pga at utgiftene ville ikke stoppe. skjedde noe galt nesten hver uke.

 

 

Dette er da min mening om dette. :yes: sikkert mange andre med posetive sider om bilen

Lenke til kommentar
Heisan.

 

Har selv hatt Nissan primera SRI for noen år tilbake. jeg var ikke veldig imonert over bilen. Jeg kjøpte den nesten ny, det var også en 96 mod.

I 2 literen er det ikke mer enn 130 hk. skal du ha mere hk enn dt må du over til GT utgaven som har 150 hk , men da stikker forsikringspremien i været.

 

1. synes det ikke var noe drag i motor.

2. Ikke spes bra kjørekomfort.

3. slet også med bærekuler forran.

4. måtte bytte alle dempere på bilen etter 90 000 kjørt km.

5. simringen til girkassa røyk, og det ville kommet på noen tusenlapper å fikse det.

 

DA byttet bilen inn i en VW bora pga at utgiftene ville ikke stoppe. skjedde noe galt nesten hver uke.

 

 

Dette er da min mening om dette. :yes: sikkert mange andre med posetive sider om bilen

 

 

ja, nå ble æ deppa :/

 

ja ja det er godt du er ærlig da men den posten der var en skikkelig "fest bremser"

Lenke til kommentar

Kan jo da nevne at det audifreek sier stemmer jo litt da...

 

Hadde selv en 99 GT, og måtte bytte støtdempere på 140000 km, for første gang.

Bytta også bankesensor på rundt 150000 km. Ellers så var det øvre kontroll armer på forstillingen som er et "svakt" punkt og byttes vel altifra hver 100000-150000 km, men de er jo relativt billige, 1000-1100,- per stykk. Jobben er også meget enkel.

 

Kjørte min GT på det billigste per mil, 0,54 med snittfart på 62 km/t over 41 mil. Men som oftest lå det på 0,65 l/mil.

 

Draget i en GT motor begynner over 4000 omdr/min. Turtallssperre er på 7500 omdr/min.

 

Kjørekomfort, som i støy, behagelig/myk over humper, er ikke noe særlig på hverken en SRI eller en GT, da tror jeg du har valgt feil bil.

Men kjørekomfort, styring, "handling", bremse, understellets egenskaper til å gi deg veigrep, seter, gass respons, motor lyden er ganske bra, utifra at dette en en "vanlig" bil, med litt ekstra...

 

Alt i alt var jeg meget fornøyd med min bil, men den ble litt for liten, men det er jo en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...