loffen90 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Heisann, skulle gjerne hatt noen tanker om Nissan Primera 2,0 Sri 1996 modell. har gått 200 000km og koster ca 24 tusen. Noen erfaringer ? Endret 17. november 2008 av loffen90 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvis bilen er i god stand og ikke oppspist av rust, så er det der en god pris. Primera har lite problemer, og har ganske gode kjøreegenskaper. 2.0 motoren har nok effekt også Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 noen som kan fortelle meg hva Sri betyr ? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Sri er bare "sports utgaven". Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 noen som vet hva disse tar av liter bensin i mila? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Relativt lite i disse bilene. De liker turtall, men kan også kjøres på lave turtall. RUndt 0.7- til literen på normal kjøring. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Heisan. Har selv hatt Nissan primera SRI for noen år tilbake. jeg var ikke veldig imonert over bilen. Jeg kjøpte den nesten ny, det var også en 96 mod. I 2 literen er det ikke mer enn 130 hk. skal du ha mere hk enn dt må du over til GT utgaven som har 150 hk , men da stikker forsikringspremien i været. 1. synes det ikke var noe drag i motor. 2. Ikke spes bra kjørekomfort. 3. slet også med bærekuler forran. 4. måtte bytte alle dempere på bilen etter 90 000 kjørt km. 5. simringen til girkassa røyk, og det ville kommet på noen tusenlapper å fikse det. DA byttet bilen inn i en VW bora pga at utgiftene ville ikke stoppe. skjedde noe galt nesten hver uke. Dette er da min mening om dette. sikkert mange andre med posetive sider om bilen Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Heisan. Har selv hatt Nissan primera SRI for noen år tilbake. jeg var ikke veldig imonert over bilen. Jeg kjøpte den nesten ny, det var også en 96 mod. I 2 literen er det ikke mer enn 130 hk. skal du ha mere hk enn dt må du over til GT utgaven som har 150 hk , men da stikker forsikringspremien i været. 1. synes det ikke var noe drag i motor. 2. Ikke spes bra kjørekomfort. 3. slet også med bærekuler forran. 4. måtte bytte alle dempere på bilen etter 90 000 kjørt km. 5. simringen til girkassa røyk, og det ville kommet på noen tusenlapper å fikse det. DA byttet bilen inn i en VW bora pga at utgiftene ville ikke stoppe. skjedde noe galt nesten hver uke. Dette er da min mening om dette. sikkert mange andre med posetive sider om bilen ja, nå ble æ deppa :/ ja ja det er godt du er ærlig da men den posten der var en skikkelig "fest bremser" Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ja beklager det. men nevner det bare iogmed at du lurer Var ikke meningen at du skulle legge bilen på hylla. kan jo være en fin mandagsbil jeg hadde da hehe Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Kan jo da nevne at det audifreek sier stemmer jo litt da... Hadde selv en 99 GT, og måtte bytte støtdempere på 140000 km, for første gang. Bytta også bankesensor på rundt 150000 km. Ellers så var det øvre kontroll armer på forstillingen som er et "svakt" punkt og byttes vel altifra hver 100000-150000 km, men de er jo relativt billige, 1000-1100,- per stykk. Jobben er også meget enkel. Kjørte min GT på det billigste per mil, 0,54 med snittfart på 62 km/t over 41 mil. Men som oftest lå det på 0,65 l/mil. Draget i en GT motor begynner over 4000 omdr/min. Turtallssperre er på 7500 omdr/min. Kjørekomfort, som i støy, behagelig/myk over humper, er ikke noe særlig på hverken en SRI eller en GT, da tror jeg du har valgt feil bil. Men kjørekomfort, styring, "handling", bremse, understellets egenskaper til å gi deg veigrep, seter, gass respons, motor lyden er ganske bra, utifra at dette en en "vanlig" bil, med litt ekstra... Alt i alt var jeg meget fornøyd med min bil, men den ble litt for liten, men det er jo en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå