Gå til innhold

Noen "flaskehalser" her?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt opp en liste til en selvbygger pc, men så lurer jeg på om det er noen flaksehalser her, eller noen komponeter jeg kan oppgradere/nedgradere?

AplusCase CS-188AF

Intel Core 2 Duo E6750

OCZ DDR2-1000 4096 MB Platinum Edition

OCZ StealthXStream 600 Watt

OCZ Vendetta

Samsung SH-S203D

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA

Sapphire Radeon HD 4850

Link til handelvogna: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=87246

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ingen desiderte flaskehalser, men du bør bytte ut prosessoren med en som er nyere. Core2Duo E6750 er av den "gamle" typen produsert på 65nm, mens det er 45nm som gjelder nå.

Core2Duo E8200 er et bedre valg, evt. E7400. Siste har litt høyere klokkehastighet og er nok hakket enklere å overklokke enn E8200 pga lavere FSB, men har mindre L2-cache noe som har en del å si for spillytelsen (regner med det er spilling PCen hovedsakelig skal brukes til).

Btw: Fordelen med 45nm over 65nm, sett fra forbrukerens side, er lavere effektbruk og varmeutvikling. Klokkeegenskapene er generelt også bedre.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Kan fint kutte ut prosessorkjøleren, bare pass på å kjøp boxed cpu.

Kan spare en hundrelapp på minnet også siden du ikke skal overklokke.

Kan se på Antec three hundred, kjempekabinett til en billig penge.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Du kan også velge billigere RAM ettersom du ikke skal klokke. Du kan spare en hundrelapp eller to på å velge RAM som kjører på 800MHz (evt. 667Mhz, men ser ut til at brikker på 800Mhz faktisk er det billigste nå). Dette har så godt som ingenting å si for ytelsen.

Hadde nok også lagt litt mer penger i kabinettet ja, og Antec Three Hundred er et veldig godt valg. Veldig bra kvalitet for lite penger. Har dessuten dårlig erfaring med kabinetter med store vifter i sidedøra. Kjøler bra, men kan ofte medføre plassmangel inne i kabinettet og de suger dessuten veldig mye støv.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...