Gå til innhold

Mac tastatur på PC

Anbefalte innlegg

Den gode gamle pc'n min tok kvelden her for et par dager siden, mest sannsynligvis hovedkortet som har gått fyken.

Jeg har kommet i besittelse av en erstatningspc nå, for det mest nødvendige av aktiviteter. Dette er en PC uten PS/2 kontakt, som var på det gamle tastaturet mitt. Jeg har ingen overgang fra PS/2 til USB, og heller ingen USB-tastatur for pc. Jeg har derimot sammen med pc'n fått tak i ett mac-tastatur. Det fungerer på de aller fleste punkter, men jeg klarer ikke i min villeste fantasi finne ut av hvordan i all verden...

JEG FÅR KRØLLALFA, ALFAKRØLL, SNABEL-A... kall det hva dere vil. Jeg må inn i tegnkartet og kopiere og lime, for å få produsert frem en @ i det hele tatt.

Mac-tastaturet har en ctrl-knapp, en alt-knapp og en "eple"-knapp. Og en egen knapp med @ på.

alt+ctrl+2 som er den normale tast-kombinasjonen for å produsere en "@" er uten resultat. eple-knappen, som jeg har latet som kanskje funker litt som Alt Gr knappen er like ueffektiv. og den standard @-knappen på mac-tastaturet gir meg "'" og "*" når jeg trykker på den. Ergo som ett normalt Microsoft-tastatur.

Noen som vet hvordan jeg kan få frem @ med et mac-tastatur på en Linux-Ubuntu pc? Evt. noen måte å konfigurere tastaturet på, så jeg får det fram likevel? ;)

Takk for hjelpa.

Lavrans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...