Stauffenberg Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Sønnen til kona mi mistet mobiltelefonen sin i bakken (Sony Ericsson W850i) da kan skulle ta et bilde. Etter dette så virker det meste på telefonen, men ikke høyttaleren for musikk og ringing. Om noen ringer til ham så vibrerer telefonen, men man hører ingen ringelyd. Om han tar telefonen og snakker så kan han både høre den som snakker og de han snakker til hører ham. Jeg ringte til Sony Ericsson Norge og de anbefalte å besøke Mcare i Oslo for å få den reparert. Er det noen som vet om det er en kurant affære å bytte høyttaler for ringing eller må hele innmaten i telefonen byttes? Har dere noen ide om hva det vil koste å reparere telefonen? Eller for å si det på en annen måte, er det verdt å ta med telefonen til reparasjon eller bør man heller kjøpe ny ved anledning? Det koster vel endel å bare levere inn telefonen for kontroll og det er sure penger å betale kr. 400 eller mer kun for å høre at det koster flere tusen å reparere feilen fordi innmaten må byttes. Telefonen er snaut 2 år gammel. Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Lever den inn til service der du kjøpte den. Da vil de sende den til et autorisert verksted for SE. Det vil svært lite sannsynlig gå på garanti, og du vil da mota et prisoverslag på hva det vil koste og reparere den. Du får da valgmuligheten om du vil de skal reparere mot den prisen de oppgir, eller returnere den til deg ureparert om du betaler frakt for begge veier. Ofte rundt 350kr. Eller om du vil de skal skrote den hos seg. Koster deg ingenting. Lenke til kommentar
Stauffenberg Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Lever den inn til service der du kjøpte den.Da vil de sende den til et autorisert verksted for SE. Det vil svært lite sannsynlig gå på garanti, og du vil da mota et prisoverslag på hva det vil koste og reparere den. Du får da valgmuligheten om du vil de skal reparere mot den prisen de oppgir, eller returnere den til deg ureparert om du betaler frakt for begge veier. Ofte rundt 350kr. Eller om du vil de skal skrote den hos seg. Koster deg ingenting. Takk for det, men problemet er at sønnen til kona mi fikk telefonen som en gave og ikke har noen papirer på hvor den er kjøpt. Jeg tror ikke han som kjøpte den har papirene heller. Så det er bedre å levere den inn til et verksted, men jeg ønsker ikke å levere inn noe hvis svaret er at de må bytte ut hele innmaten. Det kan koste tusenlapper. Reparasjon er greit hvis jeg får beskjed om prisen. Jeg mener å ha lest at Mcare reparerer selv, men det er mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
159660 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 * Jeg mener å ha lest at Mcare reparerer selv, men det er mulig jeg tar feil. mcare er et service verksted, så ja, de reparerer selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå