belo Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hei, Jeg ser dere har en samtale om linser. Jeg er ny her. Jeg har et spørsmål, men kanskje det blir feil å spørre her? Jeg tenker å kjøpe mitt første digitale speilrefleks og vil gjerne ha et objektiv 18 - 200. Tenker på D40 Nikon pluss en slik linse. Bør jeg gå for original-linse, eller kan jeg kjøpe Tamronn 70-300 eller Sigma for å få mer for pengene? Linsen 18 -200 virker som en god linse til alt, og kan erstatte 18-50 som følger med ++ Men prisen!! Over kr. 6000, bare for linsen. MVH Lenke til kommentar
Tore Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 hei belbo, velkommen til forumet.! Men anbefaler deg å starte din egen tråd om ditt spørsmål, siden denne tråden du poster i er en tulletråd om svindel på finn.no.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Hei, Jeg ser dere har en samtale om linser. Jeg er ny her. Jeg har et spørsmål, men kanskje det blir feil å spørre her? Jeg tenker å kjøpe mitt første digitale speilrefleks og vil gjerne ha et objektiv 18 - 200. Tenker på D40 Nikon pluss en slik linse. Bør jeg gå for original-linse, eller kan jeg kjøpe Tamronn 70-300 eller Sigma for å få mer for pengene? Linsen 18 -200 virker som en god linse til alt, og kan erstatte 18-50 som følger med ++ Men prisen!! Over kr. 6000, bare for linsen. MVH Det beste er og åpne en ny tråd her https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=114 18-200/70-300 er det vi kaller brennvidder,jo mindre tall jo videre "vidvinkel" blir bildet og større tall mere tele "forstørring" får du. På det vi kaller normalzoomobjektiv pleier brennvidden og være rundt 18-55 mm. et objektiv på 18-200 eller mer er det som blir kalt reise/superzoom objektiv det kan være en ide og kjøpe det i stede for medfølgende kitobjektiv.Tamron har en grei superzoom https://prisguiden.no/product.php?product...iew=productinfo Men det som er mest fornuftig er og kjøpe kamera med medfølgende objektiv og senere eventuelt oppgradere til et nytt objektiv som du da har mere kunskap om hva du skal bruke den til. Endret 16. november 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå