Gå til innhold

Problem med Far Cry 2, spillet bare slutter å virke, ingen feilmelding

Anbefalte innlegg

Kort fortalt: Jeg sitter og spiller, plutselig blir skjermen helt svart, og spillet avsluttes. Ingen feilmelding eller noe. Jeg fikk spillet i går, til nå har det skjedd fire ganger.. Det begynner å irritere meg, ettersom jeg ikke alltid er like flink på å lagre hele tiden. Har søkt litt på Google, men fant ingenting. Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde (og har fortsatt) akkurat samme problemet som deg. Hver gang jeg spiller Far Cry 2, blir skjermen svart (etter få sekunder).. Jeg har prøvd både Vista 64bit, Vista 32 bit og XP 32bit.. Har byttet mellom DX10 og DX9, men problemet er der fordet.. :dontgetit:

Her er specsa mine:

- Asus Crosshair

- AMD Athlon X2 6000+

- 6GB Geil minne (2x2 + 2x1)(800Mhz)

- XFX 9600GT XXX 512MB OC

- En 750GB hardisk

- En 500GB hardisk

- 2stk DVD brennere/spillere

- 2stk vifter

- Trådløst nettverkskort

- aOpen 400w PSU

- Asus 22" skjerm

For mer info.. se her

(pleeees help)

Hansifansi

Lenke til kommentar

Det ser ut til at det er veldig mange som har problemet i DX10, spesielt de som har ATI-skjermkort. Jeg har samme problemet selv. Ubisoft må komme me en patch snarest!

HansiFansi: Du har vel prøvd flere forskjellige drivere til ditt skjermkort ? Slike småting kan ofte fikse en del feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

- AMD Athlon X2 6000+

- 4GB Corair dominator (1333Mhz)

- XFX 9600GT XXX 512MB OC 730

- Nyeste drivere.

- Vista 32 Bit SP1

- 650 watt corsair psu

- fem vifter -idle cpu temp på 29 grader

osv.

Har ingen problemer med DX 10 eller spillet.

Anbefaler deg å finne alle mulige DX runtimes og installere de.

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Det er vanligvis directx som gjør slikt eller en driver.

The Microsoft DirectX End-User Runtime provides updates to 9.0c and previous versions of DirectX — the core Windows technology that drives high-speed multimedia and games on the PC

Lurt med vista å ha service pack 1

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg fantut hva problemet er..

Mange 9600GT kort har en hardware feil montert på kortet. Som gjør att skjermkorte går i "Black screen" helt random under gaming. Det kan ta alt i fra 5 min til 1 time. Og en må reboote pc'en for å få det til å fungere igjen. Det viser ingen feilmeldinger noen sted.

Det ser ut som att å "underclocke" kortet ned, eliminerer problemet (altså det motsatte av overklokke). Noe som i utgangspunktet er forferdelig dumt.

Det beste er det bare å kontakte din levrandør å forklare situasjonen. De fleste har anntageligvis hørt problemet ett par ganger før, så de bør vere veldig hjelpsomme med å fikse problemet ditt. Evt sende deg ett nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Fant ut av problemet mitt.. Skjermkortet er overklokka (Det er ett XFX 9600GT xxx) En del 9600GT OC kort takkler ikke overklokking.. Har lest en del på nettet, og jeg må sende inn kortet igjen :dontgetit:

Håper Komplett klarer å fikkse det / sende meg ett nytt.. Har hørt Komplett sin "stresstest" er veldig dårlig, så folk må betale for testen, frakt osv, når komplett ikke klarer å fikkse kortet deres :thumbdown:

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...