Gå til innhold

svart hvitt på tv-out med g-force4 kort. har skrudd på PAL

KNurven

Anbefalte innlegg

Har et Creative g-force ti4800se og bruker s-video kabel til tv`n.

Når jeg velger tv på nview så kommer det bare svarthvitt. Å ja jeg har aktivert at jeg skal bruke PAL. har prøvd med alle palinstillingene og alle andre instillinger.

Kjører på de nyeste driverne. har også prøvd med eldre drivere

Det som er rart er at når jeg bruker tvtool så får jeg farger hvis jeg sier at jeg bruker en Komposit kabel (rund gul kabel) når jeg i sanntid bruker s-video. Problemet er jo bare at tvtool funker i bare 15 minutter.

er det noen som har noen forslag på hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøpe TV-Tool, og forminske avataren din litt?

Ellers må du lete etter et sted du kan skru på Composite. Den står sikkert til SVideo som default, og da blir det sort/hvitt hvis du bruker composite-kabel. (Personlig får jeg farger uten TV-Tool, men kan ikke finne noe sted hvor jeg kan velge composite/SVideo selv).

Lenke til kommentar
Flere har hatt/har dette problemet og det har vært oppe i forumet her opptil flere ganger og det finnes flere løsninger(dyre/billige/gratis). En av trådene:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=7...9588&highlight=

Ellers finner du sikkert flere med å søke.

Men s-video funker jo på dvdspilleren min. er det forskjellige stansarder på skjermkortet og dvdspilleren med tanke på s-video?

har prøvd med en overgang fra s-video til composit men da ble det bare svart.

Tv`n er ganske ny da. litt over 2 år

Lenke til kommentar

Det er fordi du kjører s-video signaler inn på en tv som ikke støtter s-video signaler (s-video signaler splitter bildesignal og fargesignal), eller fordi du har brukt feil AV kanal på tv'en din. Enkelte tv'er støtter også bare s-video signaler på en av scart kontaktene.

Du får absolutt best bilde når du bruker s-video, så jeg anbefaler at du sjekker om tv'en din støtter det.

Lenke til kommentar
Det er fordi du kjører s-video signaler inn på en tv som ikke støtter s-video signaler (s-video signaler splitter bildesignal og fargesignal), eller fordi du har brukt feil AV kanal på tv'en din.  Enkelte tv'er støtter også bare s-video signaler på en av scart kontaktene.

Du får absolutt best bilde når du bruker s-video, så jeg anbefaler at du sjekker om tv'en din støtter det.

Vel var på elkjøp nå og fikk tak i meg en overgang fra s-video til composit. Han på elkjøp mente at tv`n min ikke fungerte med s-video.

Men takk for hjelpen så langt

Lenke til kommentar

Vel var på elkjøp nå og fikk tak i meg en overgang fra s-video  til composit. Han på elkjøp mente at tv`n min ikke fungerte med s-video.

Men takk for hjelpen så langt

Det vil nok ikke hjelpe deg, siden den overgangen ikke gjør noe med selve signalene. Det er bare en fysisk omformer av kontakten (tv-en vil fortsatt motta s-video signaler gjennom scarten).

Prøv heller å trykk etpar ganger til på AV knappen på fjernkontrollen til TV'en, kanskje du da kommer til s-video kanalen (dette er vanlig på veldig mange tv'er).

Lenke til kommentar

:) Vet ikke om du har løst problemet ennå. Jeg forstår deg slik at du har koblet DVD spilleren din til TV via S-video og da har du farger ? Men når du kobler Data`en til TV via en annen s-video inngang får du bare sort/hvitt?

Jeg hadde det problemet , og fant en enkel måte å løse det på : Hver gang jeg skal se på film via datamaskinen må jeg koble ut DVD-kabelen og sette inn kabelen fra dataen i samme inngang. Har du prøvd det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...