midand Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hei! Kjøpte pcen for omtrent 2-3 måneder sia og har hatt en rekke problemer rundt pcen, dessverre.. Specs, OS og plass på pcen: Asus Rampage Formula Cooler Master Stacker 831 Corsair TX 750W Black Dragon 8GB DDR2 PC2 6400 800mhz Intel Core 2 Quad Q9550 2,83ghz m/Noctua NH-U12P vifte Sapphire Radeon HD 4870 Antec Nine Hundred miditower Seagate Barracuda 7200.11 1 TB Windows XP x64 edition plass: 2,3 tera hvorav C disken er 195gb og har 140gb ledig plass problem 1: kjøpte ny pc for omtrent 2 måneder siden og har siden da hatt problemer med at pcen fryser seg ved gaming(css). Den kan fryse fra alt fra 10min til 3-4 timer. Klarer fint å spille 1.6 uten problemer, antagelig fordi spillet ikke krever fult så mye som source. Kan muligens være en hardware feil ettersom bildet stopper opp og lyden hakker helt til jeg rebooter.. Slik ser skjermen ut rett etter krasjen: http://bildr.no/view/280291 (masse firkanta dotter) får av og til andre bilder rett etter krasjen. Har lest en del produktanmeldelser om at skjermkortet (Sapphire Radeon HD4870) har hatt en del problemer med driverne som har ført til at pcen har fryst for mange, link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365217 Har prøvd å skru opp viftehastigheten på kortet uten at det har hjulpet noe. problem 2: pcen går tregt! Nå i det siste har jeg slitt veldig med at pcen går utrolig tregt, og når jeg sitter å redigerer film i feks. Sony Vegas så går alt skikkelig tregt. For dere som har vært borti programmet vet at når man setter på preview bilde til dårlig kvalitet (draft) så vil kvaliteten på previewn være dårlig, men du vil alikevel kunne se filmen uten problemer. Av og til når jeg ikke har noen tunge programmer (vegas er egentlig ikke så tungt å dra men) så henter det at pcen henger seg opp i 1-2 sekunder feks når du skal bytte sang på winamp eller åpne et firefox bilde. Har AVG free + adaware uten noen tegn til virus. ________________________________________________________ Hadde satt utrolig stor pris på om noen virkelig kunne hjulpet meg med disse problemene. Kjipt å svi av 14 000 på en pc som ikke yter mer enn gamle pcen som var noe dritt :/ Åpen for muligheter og hva jeg bør gjøre for å utelukke feil. Kan sikkert føre over noen kroner til personen som faktisk hjelper meg med å fikse disse problemene så jeg faktisk kan lene meg tilbake å nyte det som egentlig er av kraft i pcen. Mvh Midtby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå