Gå til innhold

Kjøpe PS3 eller 360?

Glassflasken

Anbefalte innlegg

Skal ha ps3 eller 360 hvis jeg skulle hatt ps3 er jeg ikke sikker men skulle jeg hatt 360 skulle jeg hatt elite.. men hva burde jeg kjøpe av ps3 og xbox 360?

- PS3 60GB (bestille fra play.com)

- Xbox 360 Elite 120gb?

- GTA IV (Fast bestemt)

- Guitar hero 3legends of rock (Fast bestemt

- HDMI Kabel (Fast bestemt)

Grunn til PS3:

Altså.. + Mye flere funksjoner

Blu-ray

Pheete spill :>

Gode gamle PS kontrollen

Innebygd tråløst nettverk

Flere pluss?

- Dyyre spill

Flere minus? :S

Grunn til Xbox 360

Som da er.. + Billige spill

Super kvalitet i bilde

Nye utfordring med og gå over til xbox fra PS

En fet spille maskin

Flere pluss?

- Klikker ofte har jeg hørt

- Ikke innebyg tråløst >.<

- Bråker får mye

flere minus?

Så hva vil dere eksperter råde meg til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste er at man må betale for å spille online på Xbox'en.. Selv har jeg Ps3, men du finenr en super tilbud på elkop: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...KsAAAEOOFwcHzyT

Xbox Arcade for kun 979 kroner!! Men husk at det er internett pris da, og så får du med 2 spill. Skjønner ikke hvorfor du er så bestemt på Gta Iv, ser ut som du ikke har prøvd den ennå.. Så du kommer helt sikker til å bli skuffet. Men bare en Blueray spiller koster drøyt 2000 kroner, så det er avhengig av hvor mye du er villig til å betale

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

"Super kvalitet i bilde

Nye utfordring med og gå over til xbox fra PS

En fet spille maskin"

PS3 har øgså super bildekvalitet, til og med bedre enn 360.

Den andre lurer jeg på hvorfor er et pluss.

DEn tredje gjelder jo også for PS3.

Lenke til kommentar

Jeg ville sett først og fremst på spillene hvis det er det du har tenkt til å bruke den mest til. Xbox er billigere, men joa, så koster det 500 spenn i året bare for å bruke xbox live også da :roll: Har du stor TV og er intresert i å begynne å se litt blu-ray filmer også bør du sterkt vurdere PS3. Forløpig har 360 flere spill, men PS3 kommer seg det og. Hvis du tenker på fremtiden kan 360 også få problemer med at det kun har DVD spiller, spillene begynner å ta stor plass nå for tiden, blant annet mente jeg å ha lest at Rockstar sa at GTA 5 kunne ikke fått plass på en DVD plate, eller ihvertfall at det kunne bli et problem. Men så spørs det om vi ikke har PS4 og Xbox 720 innen den tid da..

Husk også at 360 ikke støtter full HD, selvom det er få spill på PS3 som har brukt dette enda

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Det å si at de har levert bedre grafikk var kanskje litt feil, men de kan, iallefall teorietisk, levere bedre grafikk enn på en X360.

Lenke til kommentar
Det å si at de har levert bedre grafikk var kanskje litt feil, men de kan, iallefall teorietisk, levere bedre grafikk enn på en X360.

Og hvorfor kan den det? Cell har fortsatt mye tøft den kan prestere når utviklere klarer å utnytte den skikkelig, jeg tror det er godt mulig at PS3 kan gjøre ting med f.eks fysikk på sikt som X360 kan slite med.

Men grafikkmessig så er X360 sin GPU ett lite hakk kvassere enn PS3 sin RSX. Og man trenger ikke annet enn å se på dagens multiplattformspill for å se på det.

RSX har ikke et så radikalt design som Cell, så jeg antar at det er ikke der problemet ligger hos utviklerne.

Men faktumet er at disse to konsollene er veldig lik i ytelse, begge har sine styrker og svakheter. X360 sitt live system er bedre, men du må betale for det. X360 sine arcade titler har bestandig demoer, noe som irriterer meg at PSN titlene ofte ikke har.

PS3 har Blu-ray, men standalone spillerne begynner å komme på en såpass pris at det kan være verd å spore opp en sonefri standalone til en ok pris i stedet for.

Lenke til kommentar
Jeg ville sett først og fremst på spillene hvis det er det du har tenkt til å bruke den mest til. Xbox er billigere, men joa, så koster det 500 spenn i året bare for å bruke xbox live også da :roll: Har du stor TV og er intresert i å begynne å se litt blu-ray filmer også bør du sterkt vurdere PS3. Forløpig har 360 flere spill, men PS3 kommer seg det og. Hvis du tenker på fremtiden kan 360 også få problemer med at det kun har DVD spiller, spillene begynner å ta stor plass nå for tiden, blant annet mente jeg å ha lest at Rockstar sa at GTA 5 kunne ikke fått plass på en DVD plate, eller ihvertfall at det kunne bli et problem. Men så spørs det om vi ikke har PS4 og Xbox 720 innen den tid da..

Husk også at 360 ikke støtter full HD, selvom det er få spill på PS3 som har brukt dette enda

360 støtter full HD.

(burde ikke denne vært i felles?)

Endret av Potetgull96
Lenke til kommentar

Jeg vil igrunn si at se på spillene. Velg den konsollen som har flest spill du har lyst på. Jeg byttet fra PS til XBOX, og har ikke angret. Playstaton blei igrunn partykonsollen, men jeg ville ha en spillkonsoll. Greit nok at PS3 er bedre på papiret, men skal utviklerne benytte seg av dens fulle potensial, så blir det vanskeligere å få gitt ut på alle konsoller, og dyrere. Å det er nok ikke lenge til Microsoft kommer med en blu-ray disc leser nei. Du må ha en boks til, men da ser jeg lenger ingen god grunn til å kjøpe PS3

Lenke til kommentar

Kommer elkjøp eller lignende butikker til å få inn Xbox360 til 1000 lappen igjen?

Nesten så jeg får lyst til å kjøpe bare for å ha det :!:

Leste også en plass at Microsoft ga deg en 20Gb HDD og tror det vasr 3mnd. med Live-gold abb. til ca 200kr.

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...