EchoMaker Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Heisann. Litt usikker på om dette er riktig seksjon, men.. prøver meg, jeg. Har nemlig en amerikansk utvekslingsstudent i klassen som har lyst til å utvide oppholdet sitt her med et og et halvt år, altså bli ferdig med IB (som hun og jeg går på). Hun har da lyst til å bo hos meg, siden ho ikke kommer helt overens med sin 'familie'. Det er ikke noe problem for min familie at hun bor med oss, men det jeg lurer på er om det er no støtte man kan få fra staten, evt andre organisasjoner, til dette. En ekstra 17-åring krever jo sitt når det kommer til mat og strøm. Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hentet fra aspect.no: Som vertsfamilie er det interessen som driver en, og man får ikke penger for å ha en utvekslingsstudent boende hos seg. Derimot har man som vertsfamilie utgifter til kost og losji, mens utvekslingsstudenten selv sørger for lommepenger til bl.a. klær og andre personlige nødvendigheter. Kilde: http://www.aspect.no/index.php?option=com_...amp;Itemid=9999 Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hmm, antar at det da ikke ville være gjennom en organisasjon, mer bare å få visum og bli? eller? I så fall kan hun vel kanskje få stipend fra lånekassen? Ring og spør, selv fant jeg ikke noe konkret informasjon. Men da igjen, Lanekassen.no er veldig kronglete. Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Yeah. nå skjer det gjennom en organisasjon (ho har vært her i snart et halvt år, skal egentlig hjem i januar). Blir ho, så blir det vel utenom organisasjoner ja, bare skaffe seg visum og bli. Skal høre med lånekassen Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det kan jo hende at utvekslingsorganisasjonen har en eller annen regel om at etter endt opphold må eleven returnere til sitt hjemland, før han eller hun kan reise tilbake til vertslandet, om ønsket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå