Gå til innhold

Proteinpulver som erstatning for mat etter trening?

No14

Anbefalte innlegg

Først og fremst lurer jeg på det som emnetittelen sier, om jeg kan ta en proteinshake etter trening istedenfor mat. Har hørt at det er lurt å få i seg proteiner innen 1 time, stemmer det? Jeg trener ganske sent, er ferdig ca2215 på kvelden og det blir litt sent med mye mat rett før sengetid.

Det andre jeg lurer på er om noen har noen gode forslag til sunne matpakker. Sitter mye i bil på jobb og det er vanskelig med regelmessige måltider. Tørre brødskiver frister ikke! Har fra før veldig høy forbrenning og etter jeg begynnte å trene mer sliter jeg med å få i meg nok mat. Ikke noe mat som frister liksom. Blir gjerne en baguette eller omelett midt på dagen hvis jeg får tid.

Hvor mye kcal skal man ha i seg på en dag? Er det mye pes å telle kcal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først og fremst lurer jeg på det som emnetittelen sier, om jeg kan ta en proteinshake etter trening istedenfor mat. Har hørt at det er lurt å få i seg proteiner innen 1 time, stemmer det? Jeg trener ganske sent, er ferdig ca2215 på kvelden og det blir litt sent med mye mat rett før sengetid.

Har hørt at enkelte anorektikere spiser pulver istedenfor mat.

Nei, du trenger nok mer enn bare pulver. Men det som er så greit er at rett etter trening er kroppen så klar for mat at du kan hive i deg nesten hva som helst.

Pizza, Pølse, whatever.

Ta å hiv i deg en kvalitetspølse, så vil du få fett og proteiner nok til å berge den første restutisjonen.

Hvis du har trent litt utholdende kan det være lurt å fylle på glykogenlagrene med noen karbohydrater.

Hvis du ikke stoler på mine fjasete råd, kan jeg anbefale å høre på ekspertene. De vet nok råd.

Lenke til kommentar

Hei..

Veldig viktig å huske at proteintilskudd IKKE er en erstatter for mat men et ekstra tilskudd av det stoffet som musklene trenger for å vokse. Du har rett i det med at man skal ta en shake rett etter trening for da er musklene "sultne". Ta gjerne en liten shake før trening også.

Det er utrolig mye som er sunt og godt. Spis grove brødskiver med sunt smør og sunt pålegg. Egg, lyst kjøtt med grønt på feks er veldig bra. Siden du allerede har en høy forbrenning, er jo mye av jobben gjort. Spis mye, spist sunt og spis så regelmessig som du klarer.

En gjennomsnitts mann trenger omlag 3000 - 3500 kalorier om dagen. Mer om du trener hardt.

Håper dette hjalp, lykke til... :thumbup:

Endret av BeeGee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...