HaterDiskus Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Bestilte en del DVD-er på fredag, og i går kom det. Jeg åpnet opp, og får øye på noe sørgelig. Den ene DVD-en mangler plastemballasje, så coveret er ripete og matt. Har jeg rett til å klage på dette? Jeg forventer jo en plettfri vare, og det er jo årevis siden man sluttet å selge DVD-er uten plastemballasje. Endret 16. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Caze Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvis kjøpet er gjort fra en norsk forhandler, du har kjøpt produktet nytt og som privatperson, via internett - da har du 14 dagers angrerett. Si litt mer om hva slags kjøp det er snakk om, så blir det enklere å gi et riktig svar. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Bestilt på nett, som privatperson, hos Platekompaniet. Endret 17. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Caze Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Da er det bare å bruke angreretten. Skjema for dette skal ha blitt sendt deg i forbindelse med kjøpet. Evt så burde du finne det på hjemmesidene deres. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Fikk ikke noe i forsendelsen, men tror kanskje at dette ble sendt meg på mail. EDIT: Så dette er gyldig grunn for å kreve ny vare? Endret 17. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Caze Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Angreretten er din rett til å sende varen i retur - uten at du har noen spesiell grunn enn at du angrer kjøpet. Forutsetningen er at varen kan sendes tilbake i "tilnærmet samme mengde og tilstand", og uten at eventuell forsegling er brutt (dette gjelder filmer og CD-er). Dersom du heller velger å reklamere på produktet, gjelder andre regler. Hva sa Platekompaniet da du fortalte dem om mangelen? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Har ikke fått svar på mail. Lenke til kommentar
Omez Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Bestilte en del DVD-er på fredag, og i går kom det. Jeg åpnet opp, og får øye på noe sørgelig. Den ene DVD-en mangler plastemballasje, så coveret er ripete og matt. Har jeg rett til å klage på dette? Jeg forventer jo en plettfri vare, og det er jo årevis siden man sluttet å selge DVD-er uten plastemballasje. Hvis plastforseglingen mangler på DVD'en så kan du ikke benytte deg av angreretten. Mulig butikken er villig til å hjelpe deg med omlevering av varen. Jo raskere du sier i fra til de (skriftlig helst) jo vanskeligere er det for butikken å avvise at dette var gjort av deg etter levering. Vil ikke si at ripe på koveret er en vesentlig mangel så tviler på at du har noe hevingsrett i denne saken. Men i det minste så kan du prøve å kreve prisavslag Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Tenk deg at du hadde bestilt en telefon; men når du fikk den så var den ikke i noen eske. Den bare lå i en papirpose med frimerker på. Prisklassen varen ligger i burde ikke avgjøre hva som er akseptabelt og ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Omez: Hvis plastforseglingen mangler på DVD'en så kan du ikke benytte deg av angreretten. Hjemlet hvor? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Varen skal leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Problemet kan være å bevise det, men de fleste butikker stoler nok på kundens ord på sånne småvarer.. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Det er jo ikke det at det er snakk om så mye penger; eller det at jeg er en gjerrigknark. Det er en prinsippsak. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Dette er ikke noe "leiefilm"-kjøp, eller utstillingsmodell-kjøp? Helt vanlig, nytt produkt? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Skal være splitter nytt, ja. Alle de andre DVD-ene i forsendelsen hadde plasten på. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Tenk deg at du hadde bestilt en telefon; men når du fikk den så var den ikke i noen eske. Den bare lå i en papirpose med frimerker på. Prisklassen varen ligger i burde ikke avgjøre hva som er akseptabelt og ikke. Det er da en vesentlig stor forskjell. Du kan sammenligne det med at telefonen du fikk ligger i en eske uten forsegling. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Dersom det skulle vore plast på coveret kan du returnere varen på grunn av mangler. Dersom det ikkje skulle være plast på kan du returnere varen med angreretten. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Fikk svar fra Platekompaniet i dag. De sender meg en ny DVD as we speak, og en ferdig frankert konvolutt til feilvaren. Veldig god kundebehandling. Ble også informert om at de ikke alltid mottar DVD-ene i plastemballasje fra sine leverandører. Endret 18. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå