Gå til innhold

[Løst]DVD uten plastemballasje


Anbefalte innlegg

Bestilte en del DVD-er på fredag, og i går kom det. Jeg åpnet opp, og får øye på noe sørgelig. Den ene DVD-en mangler plastemballasje, så coveret er ripete og matt. Har jeg rett til å klage på dette? Jeg forventer jo en plettfri vare, og det er jo årevis siden man sluttet å selge DVD-er uten plastemballasje.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angreretten er din rett til å sende varen i retur - uten at du har noen spesiell grunn enn at du angrer kjøpet. Forutsetningen er at varen kan sendes tilbake i "tilnærmet samme mengde og tilstand", og uten at eventuell forsegling er brutt (dette gjelder filmer og CD-er).

 

Dersom du heller velger å reklamere på produktet, gjelder andre regler.

 

Hva sa Platekompaniet da du fortalte dem om mangelen?

Lenke til kommentar
Bestilte en del DVD-er på fredag, og i går kom det. Jeg åpnet opp, og får øye på noe sørgelig. Den ene DVD-en mangler plastemballasje, så coveret er ripete og matt. Har jeg rett til å klage på dette? Jeg forventer jo en plettfri vare, og det er jo årevis siden man sluttet å selge DVD-er uten plastemballasje.

 

 

Hvis plastforseglingen mangler på DVD'en så kan du ikke benytte deg av angreretten.

Mulig butikken er villig til å hjelpe deg med omlevering av varen. Jo raskere du sier i fra til de (skriftlig helst) jo vanskeligere er det for butikken å avvise at dette var gjort av deg etter levering.

 

Vil ikke si at ripe på koveret er en vesentlig mangel så tviler på at du har noe hevingsrett i denne saken.

Men i det minste så kan du prøve å kreve prisavslag :)

Lenke til kommentar
Tenk deg at du hadde bestilt en telefon; men når du fikk den så var den ikke i noen eske. Den bare lå i en papirpose med frimerker på. Prisklassen varen ligger i burde ikke avgjøre hva som er akseptabelt og ikke.

Det er da en vesentlig stor forskjell. Du kan sammenligne det med at telefonen du fikk ligger i en eske uten forsegling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...