Gå til innhold

Digital fotoramme, noen tips?

Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe meg en rimelig digital fotoramme tenkte jeg. Helst ikke mindre enn 7" skjerm. Er det noen som har en ramme og anbefale? Skal ikke over 1000 kroner i pris tenkte jeg. Og hvilken oppløsning bør en slik ramme ha for at bildet ikke skal bli kornete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med andre enn den jeg har selv, en 7" Toshiba (PA3637K-1ETC?).

Aftenposten hadde en test av bilderammer for litt siden der den ble kåret til best i test; http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle2390320.ece

Bildekvaliteten er grei den, oppløsningen er 720x480 ifølge aftenposten, og rammen fungerer greit nok, stapp i et minnekort (den tar CF og SD/MMC og muligens XD) og vis bildene enten fra kort eller kopier bilder til intern-minnet (64MB visstnok - har ikke prøvd dette da - tregt flash-minne er jo ikke akkurat dyrt om dagen... )

Det er mulig å velge hvor ofte bildene skal skifte, og om det er random eller sekvensiellt.

Betraktingsvinkelen kunne kanskje vært enda bedre men den er faktisk ikke så verst.

Eneste minuset er vel at skjermen kun er 7", men til prisen er det vel ikke så mye å klage på. Finner den ikke i prisguiden lenger, men Netshop solgte disse tidligere for 900,- og det ser ut som Lefdal har hatt dem også.

( En ulempe som vel gjelder alle slike rammer :hmm: ? er at rammen cropper bildet dersom det ikke har riktig høyde/bredde-forhold ift rammens oppløsning. )

Uansprett; en super måte å få sett bilder på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ypperlig tråd!

Var på tur til å lage en selv i det jeg ser at de 2 øverste trådene i denne katogorien handler om det jeg lurer på :p

Er det noen som har en slik fotoramme her..?

Hvordan er det da med oppløsningen? Blir det kornete eller er det kurrant å se på?

Selv sitter jeg å lurer på om jeg skal kjøpe en 10" med 640*480 eller 800*480 i oppløsning til min mor til jul.

Alt som skrives kan om bilderammer tas imot med takk !

Lenke til kommentar
Samsungs 8" til 899 er faktisk knallfin, synes jeg.

800x600 oppløsning, lyssterk og fint design.

Hvor fant du de ? Sjekket i prisguiden og der var det ikke noe slik til 899,-

Kunne tenkt meg å kjøpe en slik ramme med fjernkontroll for da skulle jeg ha gitt mamma kontrollen på bursdagen som er noen dager før jul slik at hun ikke hadde skjønt en dritt :p

...i tillegg til et digitalkamera så hun får brukt ramma på julekvelden da selvfølgelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...