sneipen92 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg ble tatt på toget og dum som jeg var bare fant jeg opp et navn og en adresse. Så fant de det ut. Så oppga jeg det riktige, så fikk jeg bot, betalte den. Men så fikk jeg brev i posten med blandt annet dette: "erling ***** oppga også feil personalia, noe vi ser alvorlig på og vil bli meldt fra om til politiet" Kan jeg få prikk på rullebladet for dette?!?!?!? Lenke til kommentar
iwood Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvis bare purken hadde brydd seg, ja. Purken kommer nok til å henlegge pga "bevisets stilling". Med mindre du har skrevet ned det falske navnet ditt, er det bare påstand mot påstand, og ikke noe purken har tid til å rette opp i. NSB anmelder deg bare for å sette ekempler. Hvis purken henlegger, men du får "anmeldt" på vandelen din, vil jeg ta det opp med purken, for det er vel egentlig justismord. Heldigvis forsvinner sånnt etter etpar år uansett (husker ikke tidsrammen). Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Så vidt jeg vet er det ikke ulovlig å oppgi falsk personalia (her er såklart politiet et unntak), men det er ulovlig (dokumentfalsk) å skrive under på et papir med falskt navn/underskrift. Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 jeg skrev under...er jeg screwed? dette er tre uker siden og jeg har ikke hørt ett pip?!? kan jeg slippe unna med dette? Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Slapp av, det ordner seg helt sikkert. Det er jo mange som gjør sånt, har ikke hørt om at det har fått konsekvenser for dem. Jeg er bare nysgjerrig på hvordan de fant ut den ekte identiteten din! Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Neste gang bør du late som du er fra utlandet og ikke kan reglene. Det funka for meg en gang! Lenke til kommentar
Nator Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det er ikke lov å oppgi falsk id til politiet, men andre er en annen sak... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det er ulovlig å oppgi falske identifikasjonspapirer (både andre sine ekte, og dine egne forfalskede), men jeg tror ikke det er ulovlig å oppgi falsk identifikasjon uten "kilde". Eller, det kan være begått et lovbrudd, men det blir i så fall ikke overfor trikkekontrollørene etc... Om du utgir deg for å være meg, er det straffbart, men utgir du deg for å være en person som ikke eksisterer (uten å vise falske dokumenter) tror jeg ikke det er det. Er dog på rimelig tynn is her, så ville vært fint om noen med mer inngående kjennskap til jussen bak dette kunne uttale seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå