Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ble tatt på toget, oppga feil personalia, er dette dokumentforfalskning?

sneipen92

Anbefalte innlegg

Jeg ble tatt på toget og dum som jeg var bare fant jeg opp et navn og en adresse. Så fant de det ut. Så oppga jeg det riktige, så fikk jeg bot, betalte den. Men så fikk jeg brev i posten med blandt annet dette:

"erling ***** oppga også feil personalia, noe vi ser alvorlig på og vil bli meldt fra om til politiet"

Kan jeg få prikk på rullebladet for dette?!?!?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bare purken hadde brydd seg, ja.

Purken kommer nok til å henlegge pga "bevisets stilling".

Med mindre du har skrevet ned det falske navnet ditt, er det bare påstand mot påstand, og ikke noe purken har tid til å rette opp i.

NSB anmelder deg bare for å sette ekempler.

Hvis purken henlegger, men du får "anmeldt" på vandelen din, vil jeg ta det opp med purken, for det er vel egentlig justismord.

Heldigvis forsvinner sånnt etter etpar år uansett (husker ikke tidsrammen).

Lenke til kommentar

Det er ulovlig å oppgi falske identifikasjonspapirer (både andre sine ekte, og dine egne forfalskede), men jeg tror ikke det er ulovlig å oppgi falsk identifikasjon uten "kilde". Eller, det kan være begått et lovbrudd, men det blir i så fall ikke overfor trikkekontrollørene etc... Om du utgir deg for å være meg, er det straffbart, men utgir du deg for å være en person som ikke eksisterer (uten å vise falske dokumenter) tror jeg ikke det er det.

Er dog på rimelig tynn is her, så ville vært fint om noen med mer inngående kjennskap til jussen bak dette kunne uttale seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...