ZwIx Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Har en p4 2,4. Og lurer på hvor mye jeg kan klokke den uten at den blir for varm!. og at den blir svekket el.no... En jeg kjenner sier at jeg ikke må klokke den over 2,8 for da får den en kortere levetid. noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 2,4GHz'en burde vel klare 3GHz? Min 2,26GHz P4 gikk fint opp til 2,9GHz. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vel det er vel bare å sette igang med å klokke å se hvor høyt du kommer...det er forskjellig fra system til system om hvor langt du kan gå...men du skal klare opptil 3GHz...Hvis du kjører den så høyt som 3GHz...kan den ryke etter noen dager, uker eller måneder...hvis du vil ha CPU'en litt lengre ville jeg klokket den til 2.8GHz, ikke mer... Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Så lenge du ikke øker spenningen på cpu'en så vil ikke levetiden bli merkbart kortere. Du burde klare 2.8Ghz greit, 3Ghz hvis du er heldig. Bare å prøve seg fram, men pass på at de andre komponentene i maskinen takler det. (AGP/PCI lock er kjekt, har ikke hovedkortet det, så vær forsiktig) Lenke til kommentar
ZwIx Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Vet ikke om jeg har pci/agp lock her msi 845pe max2 hovedkort hsr vært oppe i 3ghz funka helt fint da! og ikke en grad mere! er det farlig å klokke for prosessoren så lenge den ikke blir for varm? Lenke til kommentar
ZwIx Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Oii.. shivac, vi har ganske like pcer! Søtt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå