Gå til innhold

Første digitale speilrefleks; valg av merke og av zoomlinse

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe mitt første digitale speilrefleks og vil gjerne ha et objektiv 18 - 200. Tenker på D40 Nikon pluss en slik linse. Bør jeg gå for original-linse, eller kan jeg kjøpe Tamronn 70-300 eller Sigma for å få mer for pengene?

Linsen 18 -200 virker som en god linse til alt, og kan erstatte 18-50 som følger med ++

Men prisen!! Over kr. 6000, bare for linsen.

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6000,- ? for 18-200 Nikon Vr? Du finner dette for ned i 4300,- i nettbutikker. Så med en D40 + dette + et 4gbkort = ca 7000,-

Skal du ha det billigere, så er det kanskje bedre å begynne med D40 + kitlinse. Da er du nede i ca 3k.

På samme prisnivå finner du Pentax K-M.

SÅ da blir det standard anbefaling. Finn en butikk som har begge, og klå litt på de og finn ut hvordan de sitter i hånda. Bruk gjerne 5-10minutter på dette, og sørg for at de har ladet batteriene på de. Ring gjern på forhånd til butikken for å spørre pm dette.

Edit:

Og drit i Sony, fangutta/jentene der er så rabiate på at sitt produkt er best, at de får Nikon/Canon folka til å virke normale :-)

Endret av gwh
Lenke til kommentar

Dersom du skal ha d-40 så får du den for ca kr2500 m/18-55 objektiv, en sigma 18-200mm m/stabilisator ca kr3600,-

Sigmaen er ikke like bra som nikon sitt,litt dårligere lysstyrke og skarphet, men holder for de fleste nybegynnere.

Lenke til kommentar

Tusen takk til alle gode råd.

Jeg skjønner at det er for og imot mht Sony og "de andre". Jeg hadde min første digitale speilrefleksopplevelese med a200, og det var hyggelig! Noen litt mer forståsegpåere kommenterte at brukervennligheten var god.

Men, jeg har resevert et D40. Tilleggsobjektiv bruker jeg litt mer tid på. Tror egentlig mye på at originaldeler er riktig.

Lenke til kommentar
Men, jeg har resevert et D40. Tilleggsobjektiv bruker jeg litt mer tid på. Tror egentlig mye på at originaldeler er riktig.

Synes du gjør riktig når du sier du vil bruke litt tid på å bestemme hva mer du trenger.

Det kan hende valget blir mer opplagt når du ser hva utstyret ditt kan og ikke kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...