millaen Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 [attac ment=264501:DSC_0574__Medium_.jpg] Har for første gang prøvd meg med lang lukkertid og stativ...! Ønsker å vite hva som er bra og hva som kan gjøres bedre? Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har ikke lang erfaring med så veldig lang lukkertid på elver/bekker. Men vil kanskje foreslå en litt kortere lukkertider, slik at vannet ikke blir så veldig slørete, bare litt. Vet ikke om dette var til så stor hjelp, men men.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Kort erfaring på lang lukkertid.. når du skriver det.. betyr det at du har lang erfaring på kort lukkertid? Neida.. jeg bare prøvde å leke med ordene litt. Jeg er enig. Også jeg liker vannet på kort lukkertid. Tror det kunne blitt ganske stilig med de istappene. Bildene som de er nå er jo forsåvidt ganske fascinerende. Den slørete bekken er tatt med en lukkertid som gjør at man ser hvordan vannet går, iallefall på nr.2. På nærbildenav istappene syns jeg det var forstyrrende å ha med vannet i bekken, kanskje man kunne prøvd med større blender så vannet ble mere uklart, altså droppe "lang lukkertid" og heller konsentrere om å få frem istappene. Også syns jeg alle bildene har en ovenfra og ned vinkel, noe som gjør at det for meg ser litt feil ut. Lenke til kommentar
vimsejenta Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg likte bilde nr 2 best. Lyset ble bra sånn at det ble en litt trolsk stemning. Alt er ikke like skarpt, men som en helhet er bildet fint. Synes bilde nr 3 ble litt rart mtp. vinkling osv. Nr. 1 var fint og, men ikke samme lyset som i nr 2. Ellers tror jeg bildene ville blitt mer kjedelige uten lang lukkertid, det er stilig med sånn sløret look på elva Lenke til kommentar
millaen Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Takk for kommentarer kom gjerne med fler! Er kanskje litt enig med pybalto om istappbilde, hadde kanskje vært bedre med større blender.. og alle bildene har "sett ovenfra" vinkel, skulle gjerne fått til en anna vinkel, men stativet gikk ikke an å justere lavere. Og det var ikke så enkelt å få tatt bilder i elva/bekken når alt var sleipt og isete (måtte stå i elva). Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Er alltid fine bilder, med slørete elver osv, så er en sikker vinner det:) Men er enig med de over at en noe kortere lukkertid kunne vært enda bedre. Og bilde nr2 klart best. Nr3 så blir steinen framme i midten i veien/forstyrrende... Nr1 for mørk i stein områdene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå