EinarB Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Kjøpte meg en 6610 i går og ser at det er samme kontakten til laderen som det var på den gamle 3310. SÅ det jeg lurer på er om det går å bruke billaderen som er for 3310 i den nye 6610 uten å ødelegge telefonen. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Kjøpte meg en 6610 i går og ser at det er samme kontakten til laderen som det var på den gamle 3310. SÅ det jeg lurer på er om det går å bruke billaderen som er for 3310 i den nye 6610 uten å ødelegge telefonen. Det har med strømstyrke å gjøre. Forskjellige batterier krever forskjellige ladere. Alle nokiatelefoner har samme uttak til lader, men ikke driv å bytt om. Til nødsfall sånn av og til er ok, men ikke fast Dette sier hvertfall nokia. Om det faktisk stemmer, eller om de bare vil ha mer penger av deg, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 "Til nødsfall sånn av og til" Sier meg at telefonen ikke tar skade av det, det er jo bare i bilen av og til. Noen her som har prøv forskjellige ladere til Nokia, uten at det er spesifisert at de hører til ? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Er mulig å bytte om, men nokia sier nei Har selv brukt laderen til 3210 til både 6210 og 6110, har gått greit! At det å lade opp mobilen med billader ikke er noe lurt i seg selv, er en annen diskusjon Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Ser Biltema har en billadekabel som passer til 10 forskjellige Nokia telefoner, men selfølgelig ikke til 6610, men det er vel fordi den er helt ny ? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hvis du sjekker tilbehør på Nokias hjemmesider, vil du se at så å si alle Nokia-telefoner kan lades med en vanlig billader (LCH-9). Koster ca 100 kr originalt. Edit: Link (legg merke til at det er til ei tilbehørsside for 6610). Alle Nokia-telefoner jeg har vært borti er bakoverkompatible når det gjelder både vanlige ladere og billadere. Men som sagt: Sjekk på Nokias hjemmesider - der står det. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det er ikke nokia orginaldel, så garantien forsvinner om det skulle skje noe med batteriet ditt :-? Men en universallader til nyere nokiaer er nok underveis :smile: Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Standard laderen til Nokia som følger med mobilen passer til absolutt alle Nokia-mobilene, og du får samme laderen med hvilken som helst Nokia også... Bare visse ekspress-ladere er forskjellige... Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Føler meg etterhvert rimelig trygg på å bruke hvilkensomhelst billader som passer til Nokia. Takker for svar. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg tror det er slik 3310s batteri: 3.6 V 6610s batteri: 3.7 V Ut i fra dette skulle det ikke være noen fare med å lade vill jeg tro... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 En kamerat av meg har en slik telefon, passer da det kameraheadsettet til denne telefonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå