foenix Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Kjøpte et såkalt Hoya hmc super UV filter på Ebay til en brøkdel av prisen i Norge, men det har fått noen blålige skjær enkelte steder. Kan dette dreie seg om billige kopier eller har jeg vert uforsiktig når jeg har pusset det? Hva skal man egentlig rengjøre linser og filtre med? Er dette filteret ødelagt? Endret 16. november 2008 av dagfinn99 Lenke til kommentar
foenix Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har merket at blåfargen forandrer størrelse og karakter etter hvilken veske jeg påfører, så det er mulig at det har noe med det å gjøre. Kan jeg ligge filteret i varmt vann eller rengjøre det med damp? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Renseveske som er dedikert for rengjøring av linser/briller,eventuell en mikrofiberklut som er beregnet for glass. Eller som jeg gjør,blåser litt på frontellementet og bruker t-shorta. Flere renseprodukter påfører et lag med film etter rens,så ville vert litt forsiktig med hva man bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå