Lypsyls Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Jeg har hat oppe noen tråder men det har vært mye opp og ned med ka æ trenger, men en venn sa ka han VET jeg trenger og det er ca: Gaming, med mye andre prog i bakrun. Rask og starte program sånn at det ikke blir noe iritasjon. Pc'en burde være stilig (Lan). Mye multitasking uten at den blir treg f,eks: Photoshop + spill + masse nett sie + msn + og kanskje noen 3d prog noen gang, men ikke alt oppe på en gang. Det var det Her er mitt forslag om pc: Kabinett: Antec Nine Hundred Hovedkort: Asus P5Q Pro Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870 Ram/Minne: OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048) PSU: OCZ EliteXStream 800 Watt CD floppy: Samsung SH-S203B HDD/Harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 500 GB Det her kom på 9279kr . Valgte den PSU'en fordi har hørt at man burde ha kvalitet på sånt Nu håper jeg at det er noe som kan forbedres her Endret 16. november 2008 av arcticcat Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 For å fylle på med alternativer: Kabinett > (Produktinformasjon) Strømforsyning > (Produktinformasjon) Hovedkort > (Produktinformasjon) Prosessor > (Produktinformasjon) Ram > (Produktinformasjon) Harddisk > (Produktinformasjon) Skjermkort > (Produktinformasjon) CD/DVD brenner > (Produktinformasjon) Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Mener du at jeg skal beholde processor og hovedkort ?? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Har du Core i7 prosessor og socket 1366 hovedkort fra før da? Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Nei desverre .... Men jeg mente egentlig fra handlelista min Men trenger man I7 eller er dette eksklusivt ?? Mener jeg har lest at I7 e litt vell dyr ... Men likte spesiellt den der Armor+MX kabinette Endret 16. november 2008 av arcticcat Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Er det noen andre som har forslag til pc ?? Og er det første oppsete mitt bra ?? Lenke til kommentar
think2ce Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Er det noen andre som har forslag til pc ?? Og er det første oppsete mitt bra ?? hmmm... hvis du jobber mye med 3d og eventuelt rendering/encoding, så ta en titt på de trådene på forumet som omhandler dual xeon. da får du inntil 8 core og det er faktisk ikke avskrekkende dyrt... HK rundt 4-5000 CPU 2500 pr stykk minne etter egent ønske ca 400 pr gb skjermkort etter eget ønske... problemet med å skaffe seg en skikkelig maskin er å klare å definere hovedbruken... lager du mye 3d i f.eks. max eller maja og rendrer dette så trenger du cpu og gjerne mange core's, skal du bruke maskine 80% til spill så trenger du kjapp cpu, mange core's er ikke så nødvendig da det ikke er så mange spill som nyttiggjør seg av dem, men du trenger heftig grafikkort... kjør på 64 bit og min 4 gb ram... helst 8 Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Jeg jobber ikke så mye med 3D, men kan lett finne ut at nu skal jeg lage nokka med et 3D prog. Trur ikke at jeg trenger Duel Xeon. Og jeg blir ikke og bruke 80% av maskin til spill, men det burde gå an og klokke CPU for og få mer ytelse i spill ?? Enda ingen som har sakt noe til oppsette mitt ?? Endret 16. november 2008 av arcticcat Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Ser bra ut fra mitt synspunkt ihvertfall, har omtrent samme behov som deg (dog litt mindre multitasking), her er PCen jeg tror jeg kjøper, litt avhengig av budsjett: http://prisguide.tek.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=87198 Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Okei Men da tror jeg at jeg bare bytte til noen litt bedre ram og et nytt kabinett fra min handle liste Oijj har glemt OS men det kjøper jeg bare også hadde litt å tøye på der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå