loddebolten Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Skal montere en disk i en maskin som skal gå 24/7 hos en tannlege og vil gjerne sette inn den type disk som gir høyest driftsikkerhet og redusere muligheten for "død disk".Ytelsen på disken er jo også fristende men jeg setter "oppetid" som det viktigste.Fins det disker som er like driftssikre og billigere kansje.?(vi klarer oss lenge med 300GB).Raid og slikt er utelukket.Skal kjøre kun en disk på systemet. Endret 16. november 2008 av loddebolten Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Nei vil nå ikke tro det. Den verste fienden til en harddisk er varme. Så du kan kjøpe hvilken som helst disk. Bare sørg for god kjøling. Men raptoren er en meget rask disk, så om det er nødvendig med en slik til en tannlege, nei om du spør meg? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Finnes utgaver av disker mer egnet for servere, og laget for 24/7. De koster litt ekstra, men kan være verdt det. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Nei vil nå ikke tro det. Den verste fienden til en harddisk er varme. Så du kan kjøpe hvilken som helst disk. Bare sørg for god kjøling. Men raptoren er en meget rask disk, så om det er nødvendig med en slik til en tannlege, nei om du spør meg? Det er ganske omdiskutert om varme er bra eller dårlig for de. Det er ganske kompliserte saker. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Mange disker er laget for kontinuerlig bruk selv ved 50 grader og mer, så varme i seg selv er ikke nødvendigvis farlig for en harddisk. Det er verre om du utsetter den for store temperatur-svingninger mens den er i drift. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 har hatt en Raptor X 140gig i over 1 år nå, og den er stabil og rask ennå! så anbefaler en raptor, men om den er verdt pengene og om den er mer driftssikker, det kan jeg ikke utale meg om desverre. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hvis oppetid er viktig er det ingenting som slår RAID 1. De fleste hovedkort har innebygd kontrollere med RAID 1 og standard 300GB disker koster ikke mye idag. Lenke til kommentar
bør børson Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hvis oppetid er viktig er det ingenting som slår RAID 1. De fleste hovedkort har innebygd kontrollere med RAID 1 og standard 300GB disker koster ikke mye idag. Jeg er helt enig. Hvis driftssikkeret/oppetid er viktig så er RAID en av de viktigst tiltakene man kan gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå