Kurt Grusom Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 I disse financial crisis-tider, tenkte jeg det var greit med en sparetips-tråd, rett og slett lufte sine erfaringer og anbefalinger. Hva sparer du penger på? Hvor mye kan du spare på nettopp det? Hva tror du at du kan forbedre deg på mtp. sparing? og så videre.. Kjør på! Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 IKKE BRUK KREDITTKORT i utide. Finnes enkelte ganger det er greit, men altfor mange er Rambo med kredittkort. Thats it folks. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 bak brød selv ikke aviser ikke kafe ikke dyrt pålegg talkmore abonnement Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Pulverkaffe eller kaffe med hjemmefra på lesesalen. Den sistnevnte er ofte bedre enn kantinekaffen på skola, og 30 kroner dagen er spart. Reduser farten på internetten din, sparepotensialet begrenser seg til 100-200 per måned. En ting jeg ser veldig mange ungdommer og studenter roter med er kollektiv transport. Man reiser et par ganger om dagen uten månedskort, og løser enkeltbillett i stedet. Kjøp månedskort, ofte er det bortimot 1000 å spare hver måned. Kjøper man aftenposten, DN eller Finansavisen hver dag kan det være gode penger å spare på å abonnere. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Drikk mindre øl - eller få noen til å spandere øl på deg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 tenke over om man faktisk trenger det man skal til å kjøpe. har selv spart mye på å droppe kjøp av speil-refleks, RC-saker, tv`r og andre gadgets. Lenke til kommentar
Zirgo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har tidligere postet en ganske lang liste med gode sparetipsforslag på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=948193&hl= Lenke til kommentar
Aquila Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Kutt ut tannregulerinen til barna. Den gjrør mer skade enn gavn i de fleste tilfelle, og den er dyr. Reguleringstannlegene overselger tjenesten sin 76& over det som er berettiget. 75% av tannreguleringsaktiviteten som bedrives her i landet er bare til nytte for reguleringstannlegenes egen bankkonto, og til skade for barn, ungdom og andre som dette påtvinges. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Hehe, det er vel den tingen de fleste av oss kan spare mest penger på. Jeg hadde reggis, hatet det men hadde nytte av det. Jeg skulle likt å se dekning for de tallene du kaster om deg med her Aquila. Endret 21. november 2008 av gorber Lenke til kommentar
Aquila Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg hadde også tannregulering og mener den bare gjorde skade. Når det gjelder tannlegetjenester er dette noe som overfrobrukes generelt. Det er både billigere å sunnere å passe godt på tennene sine selv og vente dobbelt så lenge mellom hvert tannlegebesøk. Det årlige tannlegebesøket er ikke nødvendig, men fører bare til en masse unødvendig behandling. Men når jeg er så godt igang har jeg et annet "upopulært" spareråd: - Kutt ut frisøren og klipp håret selv eller klipp hverandres hår i familien. Og hvis du skal farge håret, er dette ingen sak å gjøre. Det er slett ikke vanskelig med litt øvelse. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Sy jakke med hemmelige lommer i foret, og fyll opp med pålegg i matvarebutikken. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Tenk før du kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå