Gå til innhold

Post dine beste sparetips!

Kurt Grusom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pulverkaffe eller kaffe med hjemmefra på lesesalen. Den sistnevnte er ofte bedre enn kantinekaffen på skola, og 30 kroner dagen er spart.

Reduser farten på internetten din, sparepotensialet begrenser seg til 100-200 per måned.

En ting jeg ser veldig mange ungdommer og studenter roter med er kollektiv transport. Man reiser et par ganger om dagen uten månedskort, og løser enkeltbillett i stedet. Kjøp månedskort, ofte er det bortimot 1000 å spare hver måned.

Kjøper man aftenposten, DN eller Finansavisen hver dag kan det være gode penger å spare på å abonnere.

Lenke til kommentar

Kutt ut tannregulerinen til barna. Den gjrør mer skade enn gavn i de fleste tilfelle, og den er dyr. Reguleringstannlegene overselger tjenesten sin 76& over det som er berettiget. 75% av tannreguleringsaktiviteten som bedrives her i landet er bare til nytte for reguleringstannlegenes egen bankkonto, og til skade for barn, ungdom og andre som dette påtvinges.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også tannregulering og mener den bare gjorde skade.

Når det gjelder tannlegetjenester er dette noe som overfrobrukes generelt. Det er både billigere å sunnere å passe godt på tennene sine selv og vente dobbelt så lenge mellom hvert tannlegebesøk. Det årlige tannlegebesøket er ikke nødvendig, men fører bare til en masse unødvendig behandling.

Men når jeg er så godt igang har jeg et annet "upopulært" spareråd:

- Kutt ut frisøren og klipp håret selv eller klipp hverandres hår i familien. Og hvis du skal farge håret, er dette ingen sak å gjøre. Det er slett ikke vanskelig med litt øvelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...