tranzer Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hei, nå kjøpte jeg en cd`e spiller som har usb i Xplod Cd spiller så skulle jeg koble opp ipoden min da, det funka da MEN da får jeg sånn at ipoden lader :S og da får jeg ikke rørt noe, men jeg kan spille av musikk, men ifra A til Å så lurte jeg på om noen av dere som veit hvilken ipod som funker og lade og samtidig spille av musikk, hadde vært kjekt og hatt ipod isteden for 1000 cd`er Lenke til kommentar
epifant Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Den har USB-funksjonalitet, ikke iPod-funksjonalitet. Under spesifikasjonene står det "Filsystem: FAT12/16/32". En iPod bruker HFS+. No go med andre ord. EDIT: skrivefeil. Endret 16. november 2008 av epifant Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Det er da ikke riktig epifant. iPoder i dag bruker FAT32 og HFS+. Noen er også konvertert til NTFS for å omgå filstørrelsesbegrensinger. De iPodene som bruker HFS+ er iPoder som er Mac-Formaterte. Det finnes forskjellige programmer for å benytte en HFS+-iPod på Windows Maskiner. Endret 16. november 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 okaj, hehe ser ut som dere kan litt for mye om dette, kan dere forklare meg hva HFS+ eller - har noe med at den ladegreia når jeg plugger inn i usb`en eller FAT32 "det har jeg hørt om" Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Det har ingen ting med den "ladegreia". Når en iPod blir koblet til en usbport så begynner den å ta til seg strøm om behovet er til stede. HFS+ er et slags lagringssystem som alle Mac-maskiner benytter for å organisere datafiler. Dette er ganske vanskelig å sette seg inn i. Det er jeg fullt klar over, derfor ønsker jeg å henvise deg til disse to artiklene om emnet. Artikkel 1 Artikkel 2 For å prøve å svare på ditt spørsmål kan jeg si følgende. Ditt bilanlegg må ha noe som heter en AUX inngang for å kunne spille ipod-musikk i bilen gjennom høyttalerne som er installert. Det beste hadde nok vært å dra til en som driver med bilstereo løsninger og forklare vedkommende at du ønsker å spille musikk fra en MP3-Spiller i bilen. Jeg er rimelig sikker på at vedkommende kan da hjelpe deg med å velge et anlegg til en grei pris og installere dette. Det andre alternativet er i såfall å investere i et greit ipod anlegg som du har i passasjersetet. Det du da på forhånd kan gjøre er å lage spillelister i iTunes der du definerer musikken du ønsker å spille i bilen. Det du kan gjøre er å lete litt på prisguide.no. Men først bør du avklare hvor mye du ønsker å bruke på en slik løsning. Når du har gjort det kan du gå innom en elektrokjede eller benytte lyddelen til forumet for å få gode anbefalinger eller spørre etter tilbakemeldinger på kandidatene. Når du oppretter en post i lyddelen så sørg for at du forteller om dine behov og finne ut hvilke krav du har. Design, Lydkvalitet, portabillitet og lignende. Jeg håper at jeg har vært til hjelp Les: Det ser ut til at du allerede har en AUX-Inngang. For å benytte den trenger du en hunn til hunn kabel er jeg ganske sikker på at det heter. Den får du kjøpt hos en vanlig elektronikkforretning. Det du antakelig kan spørre etter er nok en "aux-kabel". Endret 16. november 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Er bare å koble en 3,5 mm jack plugg fra AUX inngangen på cd spilleren din (den har det ) til 3,5 mm utgangen på ipoden . Endret 16. november 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 hmm mye info der ja ^^ jeg har en sånn aux inngang i cd`e spillern, og bruker 2 hanner ifra ipoden til cd`e spillern, men når jeg skal lade imens det spilles musikk av, det funker ikke pga da kommer det advarsel greiene på ipoden at den driver å lader, da må jeg plugge ipoden ut ifra ubsEn og da funker det å spille av, Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Riktig, hvilken iPod har du egentlig? Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) hmm vanelig ipod classic med 30gig sorry for forsinkelsen på svaret :S Endret 24. november 2008 av tranzer Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det går helt fint. Men problemet til de som ønsker å hjelpe deg er at du ikke har gitt tilbakemelding på om løsningene du har fått oppgitt har blitt satt ut i livet. Om du da skulle få problemer så ville du nemlig ha folk her som mer enn gjerne assisterer deg videre. Tenk på det neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå