Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ipod i bilen!

tranzer

Anbefalte innlegg

Hei, nå kjøpte jeg en cd`e spiller som har usb i Xplod Cd spiller

så skulle jeg koble opp ipoden min da, det funka da MEN da får jeg sånn at ipoden lader :S

og da får jeg ikke rørt noe, men jeg kan spille av musikk, men ifra A til Å

så lurte jeg på om noen av dere som veit hvilken ipod som funker og lade og samtidig spille av musikk,

hadde vært kjekt og hatt ipod isteden for 1000 cd`er :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ikke riktig epifant.

iPoder i dag bruker FAT32 og HFS+.

Noen er også konvertert til NTFS for å omgå filstørrelsesbegrensinger.

De iPodene som bruker HFS+ er iPoder som er Mac-Formaterte. Det finnes forskjellige programmer for å benytte en HFS+-iPod på Windows Maskiner.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Det har ingen ting med den "ladegreia". Når en iPod blir koblet til en usbport så begynner den å ta til seg strøm om behovet er til stede. HFS+ er et slags lagringssystem som alle Mac-maskiner benytter for å organisere datafiler. Dette er ganske vanskelig å sette seg inn i. Det er jeg fullt klar over, derfor ønsker jeg å henvise deg til disse to artiklene om emnet.

Artikkel 1

Artikkel 2

For å prøve å svare på ditt spørsmål kan jeg si følgende. Ditt bilanlegg må ha noe som heter en AUX inngang for å kunne spille ipod-musikk i bilen gjennom høyttalerne som er installert. Det beste hadde nok vært å dra til en som driver med bilstereo løsninger og forklare vedkommende at du ønsker å spille musikk fra en MP3-Spiller i bilen. Jeg er rimelig sikker på at vedkommende kan da hjelpe deg med å velge et anlegg til en grei pris og installere dette.

Det andre alternativet er i såfall å investere i et greit ipod anlegg som du har i passasjersetet. Det du da på forhånd kan gjøre er å lage spillelister i iTunes der du definerer musikken du ønsker å spille i bilen.

Det du kan gjøre er å lete litt på prisguide.no. Men først bør du avklare hvor mye du ønsker å bruke på en slik løsning.

Når du har gjort det kan du gå innom en elektrokjede eller benytte lyddelen til forumet for å få gode anbefalinger eller spørre etter tilbakemeldinger på kandidatene. Når du oppretter en post i lyddelen så sørg for at du forteller om dine behov og finne ut hvilke krav du har.

Design, Lydkvalitet, portabillitet og lignende.

Jeg håper at jeg har vært til hjelp :)

Les:

Det ser ut til at du allerede har en AUX-Inngang. For å benytte den trenger du en hunn til hunn kabel er jeg ganske sikker på at det heter. Den får du kjøpt hos en vanlig elektronikkforretning. Det du antakelig kan spørre etter er nok en "aux-kabel".

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

hmm mye info der ja ^^

jeg har en sånn aux inngang i cd`e spillern, og bruker 2 hanner ifra ipoden til cd`e spillern, men når jeg skal lade imens det spilles musikk av, det funker ikke :( pga da kommer det advarsel greiene på ipoden at den driver å lader, da må jeg plugge ipoden ut ifra ubsEn og da funker det å spille av,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...