Knut-Stian Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Noen som har erfaring med Canon EF 50mm F1.4 USM ? Vil det fungere bra på mitt 400D? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Noen som har erfaring med Canon EF 50mm F1.4 USM ? Jepp,det er flere her som har det. Vil det fungere bra på mitt 400D? Ja Hva skal du bruke den til ? Endret 15. november 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Knut-Stian Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Noen som har erfaring med Canon EF 50mm F1.4 USM ? Jepp,det er flere her som har det. Vil det fungere bra på mitt 400D? Ja Hva skal du bruke den til ? Hei, takk for svar Jeg skal bruke den til portrett, landskap, litt av hvert. Det jeg lurer på: fungerer den bra i dårlig lys? altså når det er mørkt? Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Skiter elgen i skogen? 50mm gjør den litt trang innendørs, men ellers er det et utmerket objektiv i begrenset belysning. Nå kommer det litt ann på hvor mørkt du mener, noe lys må selvsagt til, men 1.4 er så åpent som du får det innenfor rekkevidden til normale lommebøker. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Det kan bli for mørkt for selv et f/1.4 objektiv. Men du har større sjanser for å lykkes en med kit-objetkivet. 50mm er ypperlig til portrett; kan være noe langt til landskap (men langt fra ubrukelig - du må bare lære deg brennvidden). Vurderer en slik en selv. Men det er mest fordi jeg også bruker analogt kamera (EOS 3). Tom Endret 15. november 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det jeg lurer på: fungerer den bra i dårlig lys? altså når det er mørkt? Jeg er ganske fornøyd,kan bli forholdsvis "mørkt" før du må gi deg. Fort og gærnt Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har også den. Liker objektivet godt. Jeg lette raskt etter noen bilder tatt i mørke. Fant bare ett bilde, tatt i fullmånelys. Det er tatt med ISO200.. Exif er i bildet. Lenke til kommentar
Knut-Stian Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Takk for svar alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå