Gå til innhold

Auto v-mem for lav

Nizzen

Anbefalte innlegg

eg har et problem med p5q-e. Det leverer for lite volt på auto i bios til rammen min. Så først må jeg sette inn noen andre brikker for deretter sette opp volt i bios til 2.1 volt. Dermed kan jeg sette inn rambrikkene som krever litt mere volt.

Veldig irriterende når jeg overklokker, og bios må resettes. Har prøvd forskjellige bioser. Den jeg bruker nå er en modda bios som gjør at man kan overklokke litt bedre.

Hadde vært kult å hatt litt programeringskunskaper til bios, slik at jeg kunne ha satt standard auto volt til rammen på 2.1volt :)

Noen som har noen forslag?

Rammen jeg bruker til overklokking er g.skill 3.3.3.8 brikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brikkene fungerer fint så lenge dem får nok volt. Auto i P5k deluxe fungerer fint, samme på Abit ix38.

Kanskje veldig nye hovedkort gir mindre volt, da nye rambrikker er beregnet for å kjøre på litt lavere volt enn de "gamle" d9gkx og d9ggm eller hva de heter.

Rambrikkene er godkjente for 2,4 volt, noe som er en del.

Brikkene klokker svært bra med mye volt. 960 mhz @ 3-3-3-9 på bare 2,4 volt.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner problemet. Default er vel stort sett 1.8 på DDR2 brikker på de fleste kort, så de ikke svir av value no name brikker, hehe.

Akkurat dette burde det gått ann å hatt en jumper setting for eller noe sånt. Men det blir vel som når man har for ny cpu og får levert HK med gammal bios versjon. Må sette inn til å flashe :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...